Dungeon Keeper (2014) | foto: Electronic Arts

Konec lží? EA nesmí propagovat mikrotransakční hru jako titul zdarma

  • 24
Britská organizace určující reklamní standardy přikázala stažení propagace pro hru Dungeon Keeper. Tato mobilní variace na klasickou značku totiž využívá agresivní mikrotransakční model, ve kterém je postup hrou bez peněz citelně pomalejší.

Organizace Advertising Standards Agency tak rozhodla, že hru Dungeon Keeper nelze propagovat jako titul zdarma. Nový Dungeon Keeper je totiž možné zdarma stáhnout, ale hraní po delší dobu je bez finanční investice obtížné.

„Reklama se ve stávající podobě nesmí objevovat,“ píše organizace ve svém rozhodnutí. „Electronic Arts jsme požádali, aby se v budoucnu vyvarovali omezování hry v souvislosti s nakupováním přímo v aplikaci pro zrychlení postupu hrou.“

Mobilní Dungeon Keeper vyšel letos v únoru a sklidil téměř jednohlasnou kritiku, která hru strhala jako okatý způsob, jak od hráčů získat peníze. Bonusweb titul hodnotil 35 %.

Ondřej Zach v recenzi napsal: „Upřímně, nenapadá mě jediný důvod, proč mobilního Dungeon Keepera doporučit. Svému jménu dělá jenom ostudu. Pod celkem líbivou kulisou se skrývá nevyvážená hra, v níž si platíte za herní výhody. A za vším tím zjistíte, že té hry je tam vlastně hrozně málo.“