Dungeon Siege - RPG svět bez hranic

  • 1868
Pro milovníky akčnějších RPG se Dungeon Siege zdá být docela slibným projektem, i když bez zkušebního zahrání dema těžko říct - grafická přitažlivost a hromada dobře znějících vlastností ještě nemusí značit dobrou hru. Ale mohly by.
Dungeon Siege

Pod vydavatelskými křídly Microsoftu už nějakou dobu vzniká 3D RPG Dungeon Siege. Ačkoliv se příběh nezdá být tou nejatraktivnější částí hry, začneme s ním: jakýsi mocný zloduch se rozhodl uskutečnit jakési své temné plány a jako na potvoru začal zrovna na vaší farmě. Pro vás to byl den jako každý jiný, právě jste nedaleko domu káceli stromy na podpal, když tu se na vás vrhla horda zloduchových pohůnků. Nebyli byste to vy (hlavní hrdina), kdybyste se s nimi nevypořádali, ale najednou vám to nestačilo a rozhodli jste se vydat do světa, abyste odhalili, co přesně zloduch chystá.

Hru začnete jen s jednou postavou, ale pokud jste spíš společenský typ, můžete si později najmout až devět dalších. Jakou partu si kolem sebe shromáždíte, záleží na vás - imponuje-li vám svět magie, můžete dát před svalnatci přednost čarodějům a mágům, a pokud máte radši řešení sporů silnou rukou, sáhnete asi spíš po akčních typech ověšených všemožnými bodnými i sečnými zbraněmi. Mělo by být možné dokončit hru i s jednou jedinou postavou, pouze byste se měli připravit na Dungeon Siegeto, že těžko je na světě člověku samotnému a v akčních RPG to platí dvojnásob. Jakmile někoho do skupiny přiberete, získáte nad ním absolutní kontrolu - můžete mu dávat příkazy, vyznačovat mu cestu, slučovat ho do formací a podobně. Stejně tak bude možné svoje svěřence rozdělit a komandovat každého zvlášť.

Trochu zvláštní je, že možnosti ve volbě hlavní postavy na začátku hry nejsou nijak široké - je vám dovoleno vašemu hrdinovi vybrat jen jméno a pohlaví. Zbytek už pak krystalizuje přímo během hry, kdy získané zkušenostní body rozdělujete do schopností tak, jak chcete, aby se hrdina profiloval. Navíc kdyby s vámi mohl mluvit, jistě by vám poděkoval za to, že mu v DS odpadne starost o inventář a prodej a nákup věcí z něj. Tyhle věci za něj totiž dokážou obstarat mezkové a sloužící, které si můžete najmout.

Autoři chystají okolo osmdesáti typů protivníků, mezi nimiž nebudou chybět ani kostlivci, gigantičtí pavouci, draci nebi ledoví obři, a bude třeba očekávat útoky doslova ze všech stran, protože někteří nepřátelé se mohou vynořovat z vody, jiní na vás nalétávají ze vzduchu, a tak se člověk musí mít na pozoru úplně všude. Proto by vám mohlo přijít vhod, že si budete Dungeon Siegemoct hru pozastavit, obhlédnout situaci, rozdat pokyny a pak teprve ji odpauznout.

Součástí grafické podoby DS jsou sice vesměs běžné efekty, jenže ne běžné v žánru RPG. Zoomování kamery i její volný pohyb po scéně dneska nikoho neohromí, když to uvidí ve 3D akcích nebo strategiích, ale v RPG se to samozřejmou součástí ještě nestalo. To samé se dá říct i o fyzikálním modelu objektů ve hře - například plameny ohně se budou natáčet vždycky tím směrem, kam fouká vítr. A když už se celý DS bude odehrávat ve třídimenzionálním světě, nešetří se ani na vizuálním provedení kouzel a dalších speciálních efektů.

Tím, čím se Gas Powered Games coby autorský tým chlubí nejčastěji, je vytvoření kontinuálního prostředí pro DS. V praxi to znamená odbourání nahrávacích obrazovek a plynule přecházení po celém světě, dokonce i třeba při vstupu z venkovních prostor dovnitř obydlí. Mezi další kladné vlastnosti DS bude patřit například možnost používání vozidel, míchání jedinečných nápojů a přítomnost editoru postav i světů. Poslední známé datum vydání je stanoveno neurčitě do roku 2001.


Témata: Dům roku