Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dynasty Warriors: Strikeforce zve do masivních bitev

aktualizováno 
Dynasty Warriors si nikdy nehráli na něco více, než jen pravověrnou bezhlavou rubačku. Nový díl slibuje jak akci, tak slušnou porci RPG.
60

Dynasty Warriors: Strikeforce

Platforma: Xbox360
Výrobce: Omega Force

  • RPG prvky
  • Množství zbraní a předmětů
  • Slušné množství postav
  • Nevyvážená obtížnost
  • Často frustrující
  • Časté nahrávání

Rubačka, která nabízí slušné RPG prvky, ale trošku pozapomněla na kvalitní a vyváženou akci. Vcelku frustrující záležitost.

Herní karta

Dynasty Warriors: Strikeforce

Dynasty Warriors tu už nějaký ten pátek jsou. Vlastně je těch pátků hodně. Už dlouhá léta se těší docela velké oblibě a to nejsou nikterak originální. Prostě vás prsknou v kůži jedné z legendárních postav asijské mytologie/historie na bojiště plné stovek vojáků a vy většinu času trávíte tím, že je prostě likvidujete.

Dynasty Warriors: StrikeforceNic světoborného to nikdy nebylo, ale jako oddech to většinou pár hodin fungovalo. U nového dílu Strikeforce je situace o něco komplikovanější. Je tu očividná snaha přinést něco nového, něco co se v sérii původních her neobjevuje. Je kladen poměrně velký důraz na hru více hráčů a také na RPG prvky, kterých je tu překvapivě dost.

Nutno dodat, že systém vylepšování postav a zbraní dodává hře na příjemné hloubce, ale bohužel je tu pár věcí, které dojem kazí a z původně oddechové zábavy dělá občas frustrující záležitost, která vás donutí skřípat zuby.

Design levelů je nevyvážený až to bolí.

Problémy nastanou v případě, že se rozhodnete hrát sami. To je sice možné, ale hra je primárně koncipovaná pro více hráčů (maximálně však čtyři). Pokud zrovna nehodláte shánět tři další lidi, tak je tu trošku problém.

Dynasty Warriors: StrikeforcePředevším v obtížnosti. Je sice pravda, že si můžete přizvat tři další důstojníky, kteří plně v režii umělé inteligence pomáhají vašemu tažení, ale přestože jsou docela výkonní a snaží se rozcupovat co nejvíce nepřátel na kusy, je Dynasty Warriors: Strikeforce docela nekompromisní záležitost.

I řadoví vojáci jsou vcelku odolní a často se objevují znovu a znovu, takže se na vás ženou nekončící davy. A jelikož každý z nich něco vydrží, tak je to zbytečně zdlouhavé a otravné. Nic proti tomu, aby byl boj výzvou, ale když se na vás dlouhé minuty valí desítky vojáků se stejnou tváří a vy do nich jen zběsile řežete a oni stále nepadají k zemi, není to příliš osvěžující.

Dynasty Warriors: StrikeforceNemluvě o tom, že jednotlivé levely jsou prošpikované různými pastmi a vojenskou technikou jakou jsou katapulty a obří kuše. Také na stěnách jsou zvláštní zařízení, která spíše pasují do nějaké sci-fi hry, než do projektu, který se, byť ne zrovna věrně, věnuje historické Asii.

Jde například o zvířecí hlavy, které vystřelují něco, co velmi podezřele připomíná lasery. A můžeme vám garantovat, že momenty, kdy se snažíte zbavit padesáti dotírajících protivníků a přitom vás každou chvíli zasáhne paprsek, který vás srazí k zemi, nejsou zrovna vrcholem elektronické zábavy. A někdy jsou opravdu otravné.

A ani souboje s bossy nám zrovna neučarovaly. Jsou zdlouhavé, nevyváženě obtížné a hodně matoucí. Například si vezměme bitku s oblíbeným megabijcem jménem Lu Bu. Ten na vás čeká v polozatopeném městě a vy s ním válčíte na střechách domů a na hradbách.

Zní to zábavně, ovšem mezi domy musíte létat (ano, i to vaše postavy umí), což Dynasty Warriors: Strikeforceje trošku problém, protože po okolních hradbách se prohánějí kamenní tygři, kteří na vás pálí, na střechách jsou lukostřelci a navíc se tu prohání rotující ozubená kola. A po vodě plují lodě s děly.

Takže místo abyste měřili síly s Lu Buem, který je známý jako největší frajer v zemi, neustále padáte do vody, protože vyhýbat se šípům, energetickým střelám a ozubeným kolům najednou, to prostě nezvládnete, pokud vám blízká jaderná elektrárna nenadělila další pár očí.

Ono je sice fajn, že je tu viditelná snaha o variabilitu nepřátel, ale design levelů je prostě nevyvážený až to bolí. Nutno tedy poznamenat, že původní koncept, i přes svůj stereotyp, nebyl tak frustrující. Takhle to vypadá, že se Dynasty Warriors potkali s Hvězdnými válkami za doprovodu "kamarádky" frustruce. Je to docela zmatek.

Jedním z hlavních taháků měla být hra více hráčů, tedy čtyř.

Dynasty Warriors: StrikeforcePřispívá k tomu i zběsilá kamera, která si nijak neláme hlavu s přijatelným úhlem, a někdy prostě koukáte například na spodek střelecké věže a vůbec netušíte, co se děje, kdo do vás seká a vlastně ani kde jste. Stává se to často, když zacílíte na nepřítele a vaše postava se neustále snaží hledět na něj. Někdy to ovšem moc nevychází.

Raději se vhrneme na RPG prvky, které dojem ze hry docela vylepší. Vždy startujete ve městě, které je sice malé, ale nabízí zajímavé možnosti. Lze tu provádět několik věcí – vylepšovat Chi (máte čtyři volné sloty na své postavě, kam můžete vložit různé vlastnosti), nakoupit orby do zbraní (ty upravují mnoho atributů - sílu, odolnost, přidávají speciální útoky a podobně), nechat si vyrobit zbraně nebo je vylepšit, nakoupit různé lektvary, vyměnit získané materiály a tak dále. A navíc je tu nástěnka, kde jsou postranní úkoly (z nichž ovšem některé plnit musíte) a důstojník, který nabízí příběhové mise.

Pokud budete chtít nové zbraně a vylepšení, musíte získávat různé materiály. Ty nacházíte na bojišti, vypadávají z nepřátel nebo jsou skryty v krabicích. Je jich Dynasty Warriors: Strikeforcedocela dost druhů, což s sebou nese ten problém, že některé vám budou chybět a některé přebývat. Může se stát, že budete mít zájem o nějakou konkrétní zbraň a můžete mít mnoho hodin smůlu, protože prostě nenajdete to, co potřebujete.

U obchodníka sice můžete něco vyměnit, ale není možné vyšmelit jeden materiál za jakýkoliv jiný. A navíc, byť se u popisů mise objevují některé materiály, které získáte, není možné zjistit všechny druhy surovin, které se v úrovni nacházejí, takže nezbývá než zkoušet své štěstí a doufat, že z někoho vypadne to, co je potřeba.

Je to docela vážný problém, protože určité skupiny nepřátel jsou citlivé na specifický druh zbraní. Na pěšáky platí např. meče, na kouzelníky luky a podobně. Jenže co dělat, když se nedostává surovin na pořádný luk? Můžete se akorát snažit je zabít dostupnými zbraněmi, což je často docela zdlouhavé.

Změnou oproti předchozím hrám ze série, je možnost mít u sebe najednou dvě zbraně. Primární svému hrdinovi neodpářete, ta je předem daná (ale můžete mu Dynasty Warriors: Strikeforcedát lepší verzi), sekundární může být ovšem libovolná. Je jich dostupných několik desítek, takže je z čeho vybírat.

Pokud jde o atributy jako je zdraví a magická energie, tak ty se zlepšují samovolně při skoku na vyšší úroveň. Zkušenosti narůstají podle počtu zabitých protivníků, což je trošku dvousečná zbraň. Jelikož se nepřátelé v některých misích objevují stále dokola, tak se dá dostat na slušnou úroveň, aniž by člověk prošel spoustu misí. I když na to asi každý nervy nemá.

Ošklivé káčátko
Jednou z nejzajímavějších postav v sérii Dynasty Warriors je Yue Ying, manželka stratéga frakce Shu Zhue Lianga. Některé pověsti praví, že neoplývala zrovna výjimečnou krásou, ale byla známá pro svou moudrost a rozvážnost, což jejímu manželovi učarovalo. Ale jiné příběhy říkají, že byla krásná, ovšem závistivé ženy z její vesnice vypustily tuto fámu, což nám připadá pravděpodobnější. V Dynasty Warriors: Strikeforce se naštěstí přiklonili k druhé teorii, takže zde máme krásnou rusovlásku, která bojuje prostřednictvím k ruce připevněné kuše s ostřím.

Dynasty Warriors: StrikeforcePokud se podaří nahromadit dost speciální energie, může každý hrdina využít nové formy zvané Awakening. Dočasně se vylepší jeho atributy a stane se z něj ultimátní borec, kterého není snadné porazit.

Jedním z hlavních taháků měla být hra více hráčů, tedy čtyř. Ovšem je to tu řešeno poněkud zvláštně. Zatímco na PSP není možná hra online, na Xboxu a PS3 zase nelze hrát offline. Tedy žádná rozdělená obrazovka. Je poměrně zvláštní, že hra, která se sama chlubí multiplayerem, neumožňuje ani hru dvou lidí u jednoho přístroje.

Nakonec jsme tedy docela v rozpacích. Hra mohla být mnohem, ale mnohem zábavnější, kdyby si někdo lámal hlavu s vyvážeností a počítal s tím, že ne vždy se bude hrát ve více hráčích.

Nelíbila se nám ještě jedna věc: jednotlivé úrovně jsou rozsekány do několika částí a pokud přecházíte z jedné do druhé, dochází k "načítací obrazovce". Dynasty Warriors: StrikeforceNetrvá to dlouho, ale stejně je to za okamžik otrava.

Je tu překvapivé množství zádrhelů, které hraní znepříjemňují. Větší zaměření na vývoj postav a jejich vybavení je sice pěkná věc, ale nezachrání všechno. Stejně ani tak o něco přívětivější grafika. Nepříjemné je i docela časté kolísání snímkování.

Hraní prostě zbytečně často sklouzává k frustraci a to není nic, o co bychom stáli. A speciálně ne u zástupce série, která vždy byla oddechovou zábavou. Tohle není cesta, kterou bychom rádi pro Dynasty Warriors viděli, a můžeme jen doufat, že v chystaném druhém dílu bude většina chyb odstraněna.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

56 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 38 čtenářů

Témata: bitka, Playstation 3, Zuby

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...

RECENZE: Far Cry 5 na Marsu baví vtipem a nudí zbraněmi

Far Cry 5: Lost on Mars

V Lost on Mars, jak se jmenuje druhý přídavek pro akci Far Cry 5 , se vydáme na rudou planetu bojovat proti arachnidům....



Najdete na iDNES.cz