E3 2006: Tisková konference Nintenda

  12:03aktualizováno  12:17
Konzole Wii byla dosud jediná z velké trojky, která byla minulý rok představena stylem ""aby se neřeklo"", a tak letošní tisková konference Nintenda slibovala docela velké věci.

E3 2006: Tisková konference Nintenda Když Nintendo přesně před rokem oznámilo, že pracuje na nové konzoli, tehdy označované ještě jako Revolution, mnoho dalších informací jsme se nedozvěděli, a tak jsme letos byli před startem samotné E3 zvědavi zejména právě na tiskovku Nintenda, jelikož právě o Wii jsne se měli konečně dozvědět pořádné informace.

Očekávání se do značné míry naplnila, ovšem nutno jedním dechem dodat, že letošní tisková konference byla z několika důvodů do značné míry i zklamáním. Tím největším bylo to, že hned v úvodu nám bylo ústy šéfa amerického Nintenda sděleno, že na oznámení ceny Wii je ještě dost času, což zamrzelo zejména proto, že včera byla tato informace zveřejněna v souvislosti s PS3 a Nintendo je tak opět poslední, kdo ještě dělá drahoty. Datum uvedení nové konzole na trh je přitom přibližně stejné jako u PS3 a sice poslední čtvrtletí letošního roku.

Ostatní vyhlídky ovšem již vypadají poměrně růžově. To, že se Nintendo snaží konzoli Wii odlišit od všeho ostatního E3 2006: Tisková konference Nintenda naznačil už samotný úvod konference, který si vzal pod „patronát“ sám Shigeru Miyamoto, když ustrojen ve fraku s motýlkem začal s ovladačem v ruce dirigovat orchestr komixových postaviček, které byly promítány na velkém plátně za ním, aby pak plynule přešel k řízení terénního vozu a dalším povedeným taškařicím. Již tento úvod navíc naznačil, že to bude právě Wii, o čem se bude dnes hovořit a to se vzápětí potvrdilo. Bez jakýchkoliv okolků se začalo hovořit právě o Wii a v rychlém sledu se začaly představovat i hry.

Video teasery do nás byly ládovány pod tlakem a vše nasvědčovalo tomu, že cesta, kterou si Nintendo prostřednictvím Wii vybralo je pro nás hráče ta nejlepší možná. Konzole vypadá vyloženě sexy, netradiční ovladač má určitě mnoho co do sebe, a tak se dá očekávat, že se s nástupem podceňovaného Wii dostaví minimálně stejný úspěch jako v případě Nintenda DS, které ještě před dvěma lety vedle PSP vypadalo jako vyloženě nuzný příbuzný, přičemž dnes je mu naprosto rovnocenným soupeřem, v Japonsku navíc PSP oproti NDS nemá pražádnou šanci. Když tyto skutečnosti navíc podpořili lidé další lidé z vývojářské branže, E3 2006: Tisková konference Nintenda kteří přímo na pódiu předvedli některé hry v akci, zdálo se, že Wii je opravdu krokem správným směrem.

Jisté rozčarování ovšem přijde, když si uvědomíme, co jsme na plátně viděli. Hratelnost přímo předváděných her (konkrétně se jednalo o Red Steel od Ubisoftu, Zelda: Twighlight Princess a společná čtyřhra v tenisu, kdy vítěz internetové soutěže Nintenda měl možnost zahrát si společně s Miyamotem, Satoru Iwatou a Reggiem Fils-Aimem přímo na pódiu dva gamy) vypadala na velmi vysoké úrovni ani ne tak co se týče množství nejrůznějších nabízených možností, ale zejména co do uživatelské příjemnosti a intuitivity, takže v tom by problém nebyl. Ten je ale v tom, že hry pro Wii se na pohled příliš neliší od her pro současné konzole. Je nám poměrně jasné, že Nintendo se nehodlá nechat strhnout „nextgen závoděním za výkonem“, ovšem stejně se nedokážeme ubránit pocitu, že hráči budou očekávat možná přeci jen i o něco více než „jen“ zcela nový přístup k ovládání a s tím spojeným změnám v designu her. Je zcela nepochybné, že hlavním důvodem ke koupi Wii mají být zcela jiné záležitosti než je vylepšená grafika, ovšem jímá nás lehčí podezření, zdali tento přístup E3 2006: Tisková konference Nintenda Nintendo neuplatnilo až příliš zodpovědně, což by se ve výsledku mohlo projevit jako poněkud kontraproduktivní. Na druhou stranu, jak již bylo řečeno, Nintendo DS vypadalo na první pohled oproti PSP rovněž jako naprostý outsider a na jeho dnešní fenomenální úspěch by si nikdo nevsadil ani zlámanou grešli. Nyní je Nintendo navíc zase o poznání zkušenější, takže ve výsledku není potřeba se obávat, že by Wii bylo propadákem. Ode dneška je totiž jasné, že tato konzole sice možná nebude mít výkon srovnatelný s PS3 a Xboxem 360, ale co mít rozhodně bude, jsou zajímavé hry, o nichž si telegraficky povíme něco právě teď, k podrobnějším dojmům z hraní se jistě samozřejmě ještě později vrátíme.

Největší ohlas v publiku samozřejmě vyvolaly ty nejznámější značky ze stáje Nintenda. V prvé řadě je zde velmi dobře vypadající Zelda, která sice není kdovíjak detailní, ale celkový dojem ze stylové grafiky je skutečně vynikající. Naproti tomu zde je ale Super Mario Galaxy, což je pro mě osobně největší zklamání celé konference. Mario totiž vypadá pořád naprosto stejně, vydává pořád naprosto stejné zvuky a díky nové ovládací metodě mu přibylo akorát zase pár nových pohybů. Škoda. Poměrně E3 2006: Tisková konference Nintenda atmosféricky vypadá Red Steel od Ubisoftu a ještě lépe ja na tom v tomto ohledu třetí Metroid Prime s podtitulem Corruption. Hyper Sonic se tváří, že bude opět klasickou ultra rychlou arkádou. Mým černým koněm se ovšem stala šavlovačka H.A.M.M.E.R., která vypadá jako jako něco mezi Soul Caliburem a klasickou akcí, přičemž absolutně největší dojem na mě udělala hra Disaster, která pracuje s prvkem ohrožení přírodními živly a již první upoutávky naznačily, že se bude jednat o maximálně atmosférickou záležitost.

Část tiskové konference byla věnována i Nintendu DS a rozhodně nelze říci, že by tato část vyla nezajímavá. Nový 2D Mario se jeví jako velmi slušná záležitost a podobně je na tom i Zelda: Phantom Hourglass. Z dalších titulů jmenujme kupříkladu Diddy Kong Racing, nový Yoshi´s Island. Klasicky vynikající hratelnost můžeme pak očekávat o dalšího Mariova Sportu. Prostřednictvím Mario Hoops se podíváme pod bezedné koše. Jako největší petardu ze subjektivního pohledu vidím Final Fantasy 3, která byla pro potřeby NDS předělána do roztomile nádherné 3D grafiky, a vypadá skutečně naprosto úžasně. E3 2006: Tisková konference Nintenda

Pozornost byla ovšem věnována nejen hrám a máchání rukama s ovladačem na pódiu, ale i dalším záležitostem. Z úst Satoru Iwaty jsme se dozvěděli, že Nintendo hodlá i v případě Wii uplatnit přístup známý z NDS, tedy co nejjednodušší a nejpohodlnější práci s daným zařízením. Hráč tedy například nejenže nebude otravován nepříjemnými dlouhými loadingy, ale dokonce by mělo být možné Wii jen jaksi uspat podobně jako je tomu u NDS při sklopení sklopení krytu v době, kdy máte rozehranou hru, čímž by se hraní na Wii mělo stát záležitostí dostupnou prakticky kdykoliv a okamžitě. V době uspání konzole budou fungovat pouze základní funkce, které ale při aktivování umožní to, že bude tato mašinka okamžitě připravená k hraní.

Nintendo zároveň dnes oznámilo, že poté, co se zítra otevřou brány výstavy, budeme mít k dispozici velmi slušných 27 titulů v hratelné formě, takže hned jak se k některému z nich probojujeme, sdělíme vám naše dojmy z hraní. A možná i dříve. Asi za deset minut po dopsání tohoto článku totiž odcházíme na akci Nintenda, kde budeme mít možnost zahrát si v předstihu a v klidu hry, které budou na stánku Big N letos k vidění, takže doufáme, že si alespoň párkrát pinkneme na kurtu už dnes.



Témata: Playstation 3, Zelda

Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

EA naznačuje remaster některého z dílů Command & Conquer

Command & Conquer (1995)

Když byla během letošní herní akce E3 odhalena mobilní strategie Command & Conquer: Rivals, zaostala za očekáváním...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...



Najdete na iDNES.cz