Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

E3: den druhý – za zavřenými dveřmi

  6:49aktualizováno  7:58
Dnešek se na výstavě, tedy alespoň pro nás, odehrával ve zběsilém rytmu, kdy jsme museli stihnout hned několik prezentací za zavřenými dveřmi. Stálo to ale za to, o čemž svědčí mimo jiné skutečnost, že jsme se dostali například k novému Wolfensteinovi, Neverwinter Nights či Commandos 2. O své zážitky se s vámi pochopitelně podělíme.

Vývojáři u Bioware byli veselí i přesto, že za zavřenými dveřmi nebylo příliš mnoho místa Už před naším odjezdem do Los Angeles jsme tušili, že druhý den letošní E3 pro nás bude vzhledem k množství dohodnutých schůzek zřejmě tím nejnáročnějším, a tak jsme se na něj pořádně připravili. Spát jsme šli oba shodně zhruba v půl jedné v noci, vstávání však bylo individuální, já zapínal notebook po šesté hodině ráno zcela bez problémů, Čočík se vyhrabal z peřin ve čtvrt na osm jen s velkými potížemi a na klávesnici si poprvé sáhl v press-centru na E3. To nám však nezabránilo, abychom stihli koupit a jakž takž do sebe naházet snídani z McDonalda, neboť ve tři čtvrtě na osm nás před hotelem čekal objednaný Lincoln a my vyrazili na výstaviště, které se sice otevíralo až v devět, press-centrum však bylo přístupno již od osmi hodin a spolu s ním také rychlé připojení k internetu, přes které jsme poslali do Prahy nové články a screenshoty ze zajímavých herních titulů.

Oproti dni prvnímu jsme však v press-centru dlouho setrvat nemohli, hned v devět hodin ráno jsme totiž měli dohodnutou první schůzku za zavřenými dveřmi, a to v meeting-roomu Bioware s vývojáři Baldur’s Gate 2: Throne of Bhaal. Zhruba půlhodinová prezentace nás přesvědčila, že tihle lidé AD&D a své práci opravdu rozumjěí a můžete si být jisti, že se v případě datadisku k Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn máte na co těšit. Ostatně, počkejte si pár dní, než stihneme připravit podrobné preview a video z prezentace a uvidíte sami.

Vreco paří Tony Hawks Skate Session na Xboxu Po Bioware jsme měli v našem meeting-plánu chvíli času, takže jsme se vyrazili podívat na hry, o něž jste v diskusích jevili největší zájem – Age of Mythology od Ensemble Studios a Tony Hawk's Skate Session od Activisionu. V obou případech jsme měli štěstí. Tonyho jsme si mohli sami zapařit na Xboxu a jejich vibračním ovladači a nutno říct, že v tomto případě se zřejmě nebude moci PCčko pařbě na Xboxu vyrovnat. Oba jsme totiž byli s Čočíkem nadšeni jak z vizuální stránky hry, tak i z toho, co umí a jak se příjemně ovládá, byť pro kompletní ovládnutí všech tlačítek na Xboxáckém ovladači bychom potřebovali ještě jednu ruku. U Ensemble Studios se nás ujal grafik Age of Mythology Pete Parisi a ochotně nám o jejich připravované hře zhruba čtvrt hodinky povídal a předváděl nám všechny její vychytávky, takže se i v tomto případě můžete těšit na obsáhlé preview doplněné videem, přičemž preview přineseme zřejmě již zítra a video příští týden.

Více času jsme už ale neměli a na půl jedenáctou jsme spěchali k německým JoWoodům. Zde naší schůzce předcházely trošičku zmatky, našeho průvodce, s nímž jsme měli prezentaci dohodnutou, totiž nebylo možné nikde sehnat, alespoň jsme se tedy seznámili s rodilou Češkou, která vyrůstala ve Vídni a nyní žije v USA, jež u stánku JoWoodu dělala hostesku a my jsme ji odhalili podle pěkného českého jména Martina. Poté se nás ale ujal energický Stephen Berger a jako uragán řádil na stánku a představoval nám všechny JoWoodem připravované tituly a po prezentaci nás ještě vyfotil s pěknými amazonkami. Holky u JoWoodu byly opravdu pěkné (bylo vidět, že jsou původem z Evropy :o)), hry však byly Redaktoři BonusWebu a sličné Amazonky u JoWoodu mnohem pěknější. Mě osobně nejvíce zaujal ponorkoidní AquaNox, RPG Gorasul, strategie Industry Giant 2 a strategie The Nations pro PC a Keep the Balance a The Nations pro GBC, Čočík si nejvíce pochvaloval Amazonky a poté, stejně jako já, AquaNox a The Nations.

Protože jsme u JoWoodu strávili opravdu téměř hodinu, nezbývalo nám do další prezentace, tentokráte Anno 1503 od Electronic Arts, mnoho času, takže jsme se rozhodli si odskočit a spěchat na stánek EA. Na WC jsme se však srazili s Petrem Božkou, šéfem české pobočky Dynamic Studios, a na prezentaci Anno 1503 jsme dorazili se zhruba desetiminutovým zpožděním. Naše průvodce, zástupce Bohemia Interactive, jsme zde však hledali marně, přesněji řečeno potkali jsme jen Petru Holubovou vedoucí výpravu Levelu ve složení Honza Herodes a Petr Bulíř, o Anno 1503 a naší účasti však nevěděla nic. Zřejmě šlo jen o informační šum, když už jsme však k EA přišli, tak jsme si o prezentaci požádali přímo jednoho z vývojářů a zjistili jsme vše, co nám onen sdílný chlapík vzhledem k ranému stádiu vývoje hry prozradit mohl. Novinku pro vás pochopitelně připravujeme.

Prezentace u Anno 1503 však naštěstí netrvala dlouho, podle časového plánu jsme ji totiž museli zvládnout během půl hodiny a za tu dobu jsme se ještě měli přesunout k Disney Interactive, kde jsme měli meeting s Juanem Gonzalesem. Ten naštěstí neměl příliš času, Vreco paří Commandos 2 vrazil nám do ruky press-kit, ukázal nám pár her a přenechal nás sličné PR manažerce, nutno však říct, že pro nás byla zajímavá spíše ona než hry, které nám představovala. Disney Interactive se prostě zaměřuje na tituly pro děti do deseti let a jen výjimečně z nich vypadne něco rozumného pro průměrného hráče, takže od nás nikdo nemůže chtít, abychom se zajímali o pexeso s Mickeyem, když nám jej prezentuje sličná Španělka. I tu jsme však po pár minutách opustili, čekalo nás perné odpoledne u Electronic Arts, Bioware a Activisionu, takže jsme spěchali do press-centra odeslat nové screenshoty ze za zavřenými dveřmi získaných press-kitů a dobít baterie fotoaparátu a videokamery, ještě předtím jsme si však u stánku Eidosu zahráli Commandos 2. Nádhera.

Po této krátké přestávce, kdy jsme ze sebe informace chrlili ven, namísto abychom je vstřebávali do sebe, jsme před druhou vyrazili na stánek Electronic Arts, kde jsme měli dohodnutou prezentaci několika připravovaných her. Ačkoliv jsme tentokráte dorazili s desetiminutovým předstihem, nějaká nešťastná náhoda zapříčinila, že jsme se opět včas nesetkali s nikým z Bohemia Interactive. Snažili jsme se tedy dostat za zavřené dveře jinak, přitom jsme však narazili na Pavla Šťastného, což nás sice potěšilo, on nás ale nepotěšil, neboť nám oznámil, že Leveláci na nás odmítli těch pár minut čekat a šli si nechat odprezentovat hru FIFA 2002 bez nás. No, naštěstí jsme si dohodli náhradní termín na zítřejší dopoledne, takže o své informace nepřijdete, zatím jsme pro vás večer poslali do Prahy dosud Reklamní předměty z prezentace u Activisionu nepublikované materiály a jediný obrázek z press-kitu.

Po neúspěšné misi u Electronic Arts nás čekala více než úspěšná mise u Bioware, odkud jsme opět odcházeli plně uspokojeni, tentokráte díky připravované multiplayerové RPG gamesce Neverwinter Nights, která vypadá opravdu nádherně. Bohužel ale nepotěší fakt, že se jejího dokončení dočkáme nejdříve počátkem příštího roku. Škoda, už dnes vypadala hra opravdu skvěle. Ještě před Bioware si však Čočík vyzkoušel zapařit americký fotbal s virtuálními brýlemi, se slovy „to je ale psycho, s takovou přijdu za chvíli o rozum“ toho však velice rychle nechal.

Poslední naší včerejší zastávkou na E3 byl stánek Activisionu a prezentace očekávaných akčních her Return to Castle Wolfenstein a Soldier of Fortune 2. I přes nepříliš pokročilé stádium vývoje nás hratelné ukázky poměrně hodně nadchly, a pokud vývojáři odstraní chybičky, které jsme měli možnost při prezentaci vidět, máte se opravdu na co těšit. Ostatně přečtěte si naše dnešní preview o RtCW, zítra přineseme preview na Soldier of Fortune 2, a to včetně videovizitky této hry, kterou jsme již připravili, leč dosud nestihli namluvit.

No a to bylo všechno. V pět hodin jsme se po celodenním půstu konečně dobelhali k občerstvení a prohodili si role – Čočík si dal pizzu a já hamburger menu. Což mi připomíná, Sid Meier před billboardem Civilization III že to nebylo všechno, neboť ještě těsně předtím jsme kousek od občerstvení potkali Sida Meiera, takže jsme si jej vyfotili před obrovským billboardem Civilization III. Ostatně byla to taková malá seznamovačka před rozhovorem, který nás na E3 čeká dnes dopoledne. Ale teď už zase zpět k jídlu. Původně jsem uvažoval o cheesburger menu, ale platit necelý dolar za jeden plátek sýra se mi nechtělo, bohužel u pokladny mi stejně naúčtovali cheesburger menu a na hádání jsem neměl náladu, což Pavla Šťastného z Bohemia Interactive nesmírně pobavilo a komentoval to slovy: „Vidíš to. Dolar za plátek sýra jsi platit nechtěl, tak jsi ho zaplatil za nic.“ Jako drobnou náplast na tuto příhodu jsem si alespoň nabral hromadu kečupů, za které se v podobných podnicích v USA neplatí.

Pak už jsme jen navštívili press-centrum, odeslali do Prahy nejnovější screenshoty z her od Electronic Arts a také od Eidosu, jejichž opravdu těžce sehnatelný press-kit nám věnoval Pavel Šťastný (many thanx), napsali jsme vám pár krátkých zpráviček a vydali jsme se do hotelu zpracovávat press-kity, videa, psát články a na odeslání kolegům do Prahy připravovat další screenshoty. No a večer jsme, unaveni celodenní prací, usnuli spánkem spravedlivých při přemýšlení nad druhým článkem, ten jsme však kvůli vyčerpání napsat nezvládli, ačkoliv jsme chtěli ještě napsat preview na Soldier of Fortune 2, Age of Mythology a namluvit ono video k SoF 2. Bohužel, musíte si den počkat, i my jsme jenom lidi.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...