Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den nultý - první dojmy a první fotky

  12:00aktualizováno  23. května 10:36
Ve středu 22. 5. 2002 se v Los Angeles opět otevřou brány největší herní akce Electronic Entertainment Expo. Než se však výstava roztočí na plné obrátky, zašli jsme se podívat na místo činu, abychom vás o situaci mohli informovat ještě před zahájením. Pojďte se společně s námi mrknout do losangelského Convention Center.

Pohled na LA Convetion Center, místo konání E3 2002

Stejně jako minulý rok, i tentokrát jsme se rozhodli přinášet vám aktuální zpravodajství z největší herní akce světa Electronic Entertainment Expo přímo z místa dění, a tak jsme se v pondělí 20. května 2002 vydali na dlouhou cestu do dalekého Los Angeles. Popravdě řečeno, dostat se na území USA po zářijovém teroristickém útoku, a navíc teď v době, kdy jsou zde varování před podobnými hrozbami plná média (noviny, televize i rádia), není nic lehkého. Američané si možná až moc hlídají, kdo se jim snaží dostat do země, a tak jsem potřebné vízum získal až na poslední chvíli.

Jako první nás čekal let do Vídně. Musím přiznat, že nastoupit do letadla, které nás mělo na rakouské území dopravit, se mi ani trochu nechtělo. Prskolet, jenž na nás na letišti čekal, nevypadal, že by kdy dokázal vzlétnout, ale nakonec nás i přesto dopravil na místo určení. Odtud jsme po dvouhodinovém čekání pokračovali dále do New Yorku. Na tento dlouhý mezinárodní let jsme však vyhráli snad to nejlepší letadlo, jaké jsme si mohli přát. Pohodlné sedačky, krásné letušky, malá obrazovka a ovladač k ní pro každého - to vše zajišťovalo pocit komfortu a spokojenosti, až na dva ruské klíšťáky (rozuměj důchodce), kteří se rozhodli hospodařit po svém přímo před námi. Atrapa tanku před hlavním vchodem na výstaviště Nakonec se ale i jejich nerudné chování dalo přežít a uklidňováni štípáním rakouských letušek do zadku :o) (od tohohle se distancuji - by Vreco :o)) a sledováním Harryho Pottera jsme po několika hodinách přeci jen začali kroužit nad newyorským letištěm. Naše obavy z oranžovým turbanem obdařeného snědého muže a toho, že krátce před přistáním převezme řízení letadla do svých rukou, se naštěstí ukázaly jako zbytečné, a tak jsme na americkou půdu z letadla vyšly naštěstí po svých. Jak jsem však na začátku uvedl, výstava E3 se, ostatně jako vždy, koná v Los Angeles, takže jsme ještě neměli vyhráno. Následný let z východního na západní pobřeží USA sice proběhl bez problémů, ale letadlo naši důvěru opět nevzbuzovalo. Počasí nám však přálo, a tak jsme se před devátou hodinou místního času vznášeli nad krásně osvíceným LA. Z letiště jsme se do našeho hotelu dostali shuttlem - a pak přišlo to pravé peklo, na které si již postupně začínáme zvykat.

Ano, mluvím o hotelu. Opravdu se nevyplácí dát na některé reklamy umístěné na internetových stránkách, zvláště ty, jež nabízí „tři hvězdičky“ za lidovou cenu. Hlavní vchod na výstaviště, dosud neobležený tisícovkami zábavychtivých AmeričanůThe Elder Scrolls: Morrowind Nebudu vám zde popisovat veškeré zápory, na které jsme v průběhu několika hodin narazili. Myslím, že za všechno hovoří předem avizovaná možnost připojení na internet kabelovou linkou přímo z pokoje, která se při check-inu omezila na modemové připojení, abychom po našem ubytování a dotazu na detaily týkající se připojení přes modem zjistili, že internet je v hotelu zablokován, aby se zbytečně nevytěžovala telefonní linka. Na druhou stranu má i náš malebný hotýlek v orientálním stylu své výhody, neboť o tento obávaní teroristé jen těžko zavadí (tedy alespoň doufám :o)) a navíc je jen pár minut pěší chůze od výstaviště.

Nyní se však již konečně vrhněme na situaci kolem očekávané gigantické herní akce Electronic Entertainment Expo 2002, konající se jako již tradičně v prostorách Los Angeles Convention Center (South Hall, Kentia Hall, West Hall, Petree Hall a Concourse Hall) od 22. do 24. května tohoto roku. Již dnes, den před oficiálním zahájením, se po výstavišti pohybovala spousta lidí a pořadatelé měli plné ruce práce. Nešlo ovšem pouze o novináře, ale i o účastníky seminářů, které probíhaly již v úterý. My jsme se v dopoledních hodinách vydali do Convention Center, abychom si zařídili identifikační karty a trochu obhlédli situaci. Již z dálky bylo jasné, že se výstava bude týkat herního průmyslu. Tohle nejsou vojáci bránící E3 před teroristy, ale nám dosud neznámá expozice před Kentia Hall Budovu zdobila velká plátna, například s motivy očekávané realtimové strategie od Ensemble Studios Age of Mythology, chystané 1st person akce Doom III od ID Software a akční závodní hry Stuntman od Infogrames, které se v Americe propaguje pod značkou Atari. Abyste byli v obraze, zachytili jsme pro vás některé z nich na přiložených fotografiích.

Nutno podotknout, že otázku bezpečnosti řeší i na výstavě, a tak nám pánové před vchodem prohledali batohy a trošinku si nás proklepli. Ještě jsme sice neměli tu čest projít právě instalovanými detektory kovu, ale vzhledem k tomu, že jsme si podobných radovánek dost užili na letištích, ani trochu nám to nevadilo - kromě toho nás to čeká ve dnech následujících tolikrát, že nám to až nebude příjemné. Trochu více nám však hnulo žlučí, že samotní pořadatelé ještě neměli přehled o tom, kde se co nachází. Zoufale jsme pátrali po press centru, kde bychom se mohli zaregistrovat (sklerotik Vreco si už nepamatoval jeho umístění z loňského roku) a připojit notebooky na internet (absťák po více než denní pauze se začal nebezpečně projevovat), a na informacích si nás přehazovali jako horký brambor. Prošli jsme se z jedné strany výstaviště na druhou, abychom se vzápětí dozvěděli, že oddělení pro tisk a média je úplně jinde. Příjezdová cesta a prosklené prostory LA Convention Center oděné do reklamnách pláten. Již zítra zde bude plno taxíků i lidí Též jsme se pokusili vyfotit sípající vystavovatele, kteří připravovali a dolaďovali své „stánky“. To se však pořadatelům očividně nezamlouvalo, a tak jsme pro vás „ukořistili“ pouze záběr na nedodělanou expozici Simon & Schuster Interactive, kteří budou na Electronic Entertainment Expo 2002 představovat například Eve Online, Farscape či Warbirds III. Dalšího focení jsme se dobrovolně vzdali, neboť ještě den před zahájením akce bylo prý focení přísně zakázáno pod pohrůžkou odebrání paměti fotoaparátu a novinářské kartičky opravňující ke vstupu do všech prostor výstaviště, což jsme opravdu riskovat nechtěli.

Kromě výstavních prostor jsme si mohli ještě prohlédnout a naštěstí i vyfotit dvě vojenská auta, která se nachází před vchodem do Kentia Hall (viz. fotografie) společně s posádkou. Otázkou však zůstává, jaká hra bude na tomto místě propagována. Přímo se nabízí Command & Conquer: Generals, Battlefield 1942 či Flashpoint: Resistance, ale v úterý ještě nebylo jasného vůbec nic. Je také možné, že půjde o úplně jinou hru, kterou je potřeba prezentovat na tak prestižním místě, ale to budeme moci zjistit až zítra, kdy se brány E3 2002 otevřou dokořán a opět po roce začne na tři dny největší herní šílenství na světě, které se vám budeme snažit na BonusWebu zprostředkovat i my tak, abyste se prostřednictvím našich stránek mohli podívat na ty nejzajímavější expozice vystavovatelů i vy, bez nutnosti procestovat deset tisíc kilometrů, utratit desítky tisíc korun a zabít několik dní času.

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Rozestavěný stánek Simon & Schuster Interactive Věk návštěvníků E3 je bedlivě střežen všudypřítomnou ochrankou, která také kontroluje, nejste-li náhodou terorista Reklamní plátno na hru Stuntman od Infogrames zavěšené na prosklených zdech výstaviště

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.