Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den první - DooM 3 a ti druzí

  5:07aktualizováno  25. května 12:52
Konečně to všechno opět vypuklo! Brány největší herní výstavy Electronic Entertainment Expo, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles, se ve středu 22. května 2002 v 9 hodin ráno místního času otevřely, aby pohltily masy lidí zabývajících se tímto úžasným druhem zábavy.

Videoprezentace her na obřích obrazovkách lákaly spousty návštěvníků

Electronic Entertainment Expo. Při zaznění těchto slov se každému fanouškovi počítačových či konzolových her rozzáří očka. Ptáte se proč? Vždyť jde o největší herní akci, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles. Zde se pravidelně vždy na několik květnových dní setkává spousta více či méně známých výrobců, vydavatelů, distributorů a novinářů, aby se společně pozastavili nad dosavadním vývojem, probrali budoucnost herního průmyslu a prohlédli si nové tituly, které se v dohledné době objeví na pultech světových titulů. A nejinak tomu je i letos, kdy se brány této slavné výstavy otevírají od středy 22. do pátku 24. května. BonusWeb u toho samozřejmě nesmí chybět, a tak jsme se s Vrecem vydali do Los Angeles, abychom vás mohli informovat bezprostředně z místa konání a nabídli vám to, co nikdo jiný nenabízí - původní české živé zpravodajství přímo z akce, včetně vlastních dojmů z nejžhavějších prezentovaných her.

První den akce jsme se rozhodli řídit heslem ranní ptáče dál doskáče a již od pěti hodin byli na nohou, abychom mohli ještě před zahájením výstavy zpracovat materiály, Irina Semenová a Sláva Plotnikov z Russobitu při prezentaci vesmírné simulace HomePlanet které jsme získali den předtím. Zatímco se Vreco zabýval konvertováním trailerů a videí, já jsem se vydal do ulic losangeleské čtvrtě Downtown, abych ukořistil nějaké jídlo, kterým bychom se posilnili na náročný den. Po úterních špatných zkušenostech jsem se však nepouštěl příliš daleko, neboť bych se velice nerad znovu ocitl osamocen mezi polorozbořenými baráky, kde by mi jedinou společnost tvořily skupinky ne zrovna přátelsky vyhlížejících občanů více či méně tmavé pleti a policejní vozy zasahující ve světlech vrtulníků tam, kde je to již nezbytně nutné. Zkrátka a dobře, jsou části města, kterým by se měl běloch velkým obloukem vyhýbat, což se nám bohužel v úterý večer při hledání internetové kavárny nepovedlo a měli jsme hodně štěstí, že jsme to ve zdraví přežili.

Ale zpět k E3. Poté, co jsme se nasnídali, dopsali první články a zpracovali první press-kity, vyrazili jsme vystát si frontu na výstaviště, abychom se dostali do press-centra a mohli vám všechny materiály poslat. Zhruba hodinu jsme pak okupovali těžce získaný kabel pro připojení notebooků do internetu a vytěžovali linku, seč nám to jen dovolila, abychom toho stihli před první schůzkou u Russobitu odeslat co nejvíce. Nakonec jsme zvládli všechno a stihli i prezentaci, jejíž jediným negativem byl fakt, že se nám nějak pokazila kamera a já tak musel spěchat na hotel, Modelky Activisionu prezentující hru X-Men byly stále v obležení opravit ji a vrátit se zpět na výstaviště. Ještěže bydlíme jen pár minut od akce a byť hotel nepatří k nejluxusnějším, nejsme jediní zahraniční novináři na E3, kteří se nechali nachytat na prezentace cestovních serverů z Los Angeles a ve Stillwell Hotelu se ubytovali.

Po mém návratu zpět na výstaviště byl nejvyšší čas zavítat na stánek Activisionu, abychom stihli prezentaci očekávané akční pecky DooM 3 a plánovaný pokec s vývojáři hry, což jsme zvládli levou zadní, neboť začátek prezentace byl odložen asi o hodinu, během níž jsme se tísnili u recepce Activisionu a sledovali všudypřítomné modely a modelky (hlavně ty :o)) prezentující připravované tituly. Petr potom vyrazil zkouknout DooMa 3 a já se vydal na procházku po výstavišti. Když jsem procházel kolem salónků jednotlivých herních firem a viděl Virgin Interactive / Titus, napadlo mě zkusit najít chlapíky z Altar Interactive prezentující zde UFO: Aftermath. To se mi sice nepovedlo, ačkoliv PR manažerka Titusu zburcovala snad celý stánek, ale touto zákeřnou fintou jsem se dostal za zavřené dveře a viděl všechny zajímavé připravované hry této firmy, byť na schůzku u Titusu jsme se při plánování před akcí už nevešli. :o)

David Durčák z Cauldronu (vlevo) představuje na stánku JoWoodu připravovanou slovenskou 3D akci Chaser

Bohužel schůzky v Activisionu a u Titusu a následné posílání dalších materiálů z press-kitů nás stálo malé zdržení, kvůli čemuž jsme nestihli meeting s chlapíkama z Revistronicu (za což nás zabije redakční adventurní specialista BigPeter) a o půl hodiny později začínající UbiSoft, kde se nám však naštěstí podařilo dohodnout schůzku na dnešní odpoledne (jen pro upřesnění časových údajů, tento článek dopisujeme ve čtvrtek 23. května ve 4 hodiny ráno místního času :o)). Abychom se ale vyhnuli dalším problémům, opustili jsme tentokráte press-centrum se značným časovým předstihem a vydali jsme se fotit expozice jednotlivých vystavovatelů na letošní E3, abychom plynule a hlavně včas dorazili ke stánku JoWoodu, kde nás uvítala sličná PR manažerka Petra Mesaric a nám již z loňska dobře známý vysmátý Stefan Berger.

Po krátkém dohadování o tom, jaké hry nás zajímají nejvíce, jsme vybalili již opravenou videokameru, mikrofon a začali natáčet ingame záběry a rozhovory s tvůrci připravovaných, nadějně vypadajících titulů Industry Giant 2 (budovatelská strategie), Gothic II (RPG) a Soldner (akce á la Operation Flashpoint). Ačkoliv jsme měli na JoWoody vyhrazenou hodinu a půl a Petra na nás stejně tak, Procházení obří E3 unaví. Důkazem toho budiž tyto sličné slečny, které se neřadí mezi modelky, ale pařanky obhlížející herní expozice nestihli jsme za tu dobu ani náhodou zkouknout a alespoň chvíli zapařit všechny zajímavé tituly této rychle expandující rakouské společnosti (mimochodem nedávno koupili Fishtank Interactive, takže pod jejich křídla spadnul i Chaser, který na JoWoodím stánku prezentuje David Durčák ze slovenského Cauldronu). Naštěstí nás má Petra ráda stejně tak jako my ji, a tak jsme si domluvili ještě jednu hodinovou prezentaci na páteční odpoledne. Můžete se tedy začít těšit na obsáhlá preview a videa z těch nejnadějněji vypadajících her, které vyjdou pod JoWoodí hlavičkou.

Bohužel u JoWoodu jsme se poměrně dlouho zapomněli, a tak jsme měli co dělat, abychom stihli schůzku u Microids, jejichž stánek jsme navíc nemohli najít. Já jsem navíc cestou narazil na kulhajícího Roberta Hoffmana z Altar Interactive a lehce jsme se zapovídali při domluvě schůzky a prezentace hratelné verze UFO: Aftermath, takže jsem k Microidům dorazil pozdě a abychom stihli zkouknout jejich hry a zároveň další schůzku, museli jsme se rozdělit. Zatímco já sledoval špičkově vypadající adventuru Syberia (už můžeme hodnotit, neboť vyjde v nejbližší době :o)), nadějně vypadající titul stejného žánru Post Mortem (vypadá velmi dobře, ale do vydání je ještě daleko) Petr Prošek (vlevo) testuje na stánku BioWare společně s dalšími novináři očekávanou RPG pecku Neverwinter Nights a logickou strategii War and Peace principiálně podobnou například stolní Diplomacii či počítačové hře Risk II, Petr vyrazil na schůzku s BioWare zapařit Neverwinter Nigts. I na ni jsem dorazil s výrazným zpožděním, naštěstí včas na to, abych stihl na kameru zaznamenat Petrovo herní snažení, takže se můžete počátkem června těšit i na ingame video z tohoto špičkově vypadajícího RPGčka.

Schůzkou u BioWare pak pro nás první den na E3 skončil. Ještě jsme si obešli výstaviště, na vaše přání udělali pár fotek sličných slečen, odeslali další materiály klukům do Prahy, aby se po ránu a svém příchodu do práce nenudili (sorry, chlapci :o)) a opět jsme se rozdělili - Petr vyrazil do hotelu a já se ze zdvořilosti vydal na VIP párty JoWoodu, kam jsme byli pozváni. Po půl hodince kecání s kolegy ze zahraničních médií o nejžhavějších herních peckách na E3 a diskusi se sličnými PR manažerkami Petrou Mesaric (JoWood) a Ullou Wenderoth (ex Fisthtank Interactive, nyní JoWood) jsem však utahaný jako kotě vyrazil také na pokoj dát odpočinout nohám v obrovské posteli s notebookem na klíně a hromadou press-kitů kolem.

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Obří expozice PlayStation, nechybí ani reklamy na novou Laru Blizzardi se přijeli ukázat s Warcraft III a World of Warcraft UbiSoft prezentuje na E3 Raymana 3 ve velkém stylu Pohled na část stánku Electronic Arts Konzolová hala plná návštěvníků z USA, Evropy i Asie Prezentace akčních Clancyovek na stánku UbiSoftu Stánek konzolového Konami JoWoodí hostesky u Gothic II Očekávané akční pecky Terminator a zejména Unreal Championship od Infogrames Hosteska UbiSoftu Maskot Star Trek: Elite Force 2 na stánku Activisionu Neznámá modelka u neznámého stánku :o) JoWoodí hostesky u Industry Giant 2 JoWoodí hostesky u Soldner upravující si výstroj a výzbroj JoWoodí hostesky u Soldner v plné polní... parádě

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.