Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den první - DooM 3 a ti druzí

  5:07aktualizováno  25. května 12:52
Konečně to všechno opět vypuklo! Brány největší herní výstavy Electronic Entertainment Expo, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles, se ve středu 22. května 2002 v 9 hodin ráno místního času otevřely, aby pohltily masy lidí zabývajících se tímto úžasným druhem zábavy.

Videoprezentace her na obřích obrazovkách lákaly spousty návštěvníků

Electronic Entertainment Expo. Při zaznění těchto slov se každému fanouškovi počítačových či konzolových her rozzáří očka. Ptáte se proč? Vždyť jde o největší herní akci, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles. Zde se pravidelně vždy na několik květnových dní setkává spousta více či méně známých výrobců, vydavatelů, distributorů a novinářů, aby se společně pozastavili nad dosavadním vývojem, probrali budoucnost herního průmyslu a prohlédli si nové tituly, které se v dohledné době objeví na pultech světových titulů. A nejinak tomu je i letos, kdy se brány této slavné výstavy otevírají od středy 22. do pátku 24. května. BonusWeb u toho samozřejmě nesmí chybět, a tak jsme se s Vrecem vydali do Los Angeles, abychom vás mohli informovat bezprostředně z místa konání a nabídli vám to, co nikdo jiný nenabízí - původní české živé zpravodajství přímo z akce, včetně vlastních dojmů z nejžhavějších prezentovaných her.

První den akce jsme se rozhodli řídit heslem ranní ptáče dál doskáče a již od pěti hodin byli na nohou, abychom mohli ještě před zahájením výstavy zpracovat materiály, Irina Semenová a Sláva Plotnikov z Russobitu při prezentaci vesmírné simulace HomePlanet které jsme získali den předtím. Zatímco se Vreco zabýval konvertováním trailerů a videí, já jsem se vydal do ulic losangeleské čtvrtě Downtown, abych ukořistil nějaké jídlo, kterým bychom se posilnili na náročný den. Po úterních špatných zkušenostech jsem se však nepouštěl příliš daleko, neboť bych se velice nerad znovu ocitl osamocen mezi polorozbořenými baráky, kde by mi jedinou společnost tvořily skupinky ne zrovna přátelsky vyhlížejících občanů více či méně tmavé pleti a policejní vozy zasahující ve světlech vrtulníků tam, kde je to již nezbytně nutné. Zkrátka a dobře, jsou části města, kterým by se měl běloch velkým obloukem vyhýbat, což se nám bohužel v úterý večer při hledání internetové kavárny nepovedlo a měli jsme hodně štěstí, že jsme to ve zdraví přežili.

Ale zpět k E3. Poté, co jsme se nasnídali, dopsali první články a zpracovali první press-kity, vyrazili jsme vystát si frontu na výstaviště, abychom se dostali do press-centra a mohli vám všechny materiály poslat. Zhruba hodinu jsme pak okupovali těžce získaný kabel pro připojení notebooků do internetu a vytěžovali linku, seč nám to jen dovolila, abychom toho stihli před první schůzkou u Russobitu odeslat co nejvíce. Nakonec jsme zvládli všechno a stihli i prezentaci, jejíž jediným negativem byl fakt, že se nám nějak pokazila kamera a já tak musel spěchat na hotel, Modelky Activisionu prezentující hru X-Men byly stále v obležení opravit ji a vrátit se zpět na výstaviště. Ještěže bydlíme jen pár minut od akce a byť hotel nepatří k nejluxusnějším, nejsme jediní zahraniční novináři na E3, kteří se nechali nachytat na prezentace cestovních serverů z Los Angeles a ve Stillwell Hotelu se ubytovali.

Po mém návratu zpět na výstaviště byl nejvyšší čas zavítat na stánek Activisionu, abychom stihli prezentaci očekávané akční pecky DooM 3 a plánovaný pokec s vývojáři hry, což jsme zvládli levou zadní, neboť začátek prezentace byl odložen asi o hodinu, během níž jsme se tísnili u recepce Activisionu a sledovali všudypřítomné modely a modelky (hlavně ty :o)) prezentující připravované tituly. Petr potom vyrazil zkouknout DooMa 3 a já se vydal na procházku po výstavišti. Když jsem procházel kolem salónků jednotlivých herních firem a viděl Virgin Interactive / Titus, napadlo mě zkusit najít chlapíky z Altar Interactive prezentující zde UFO: Aftermath. To se mi sice nepovedlo, ačkoliv PR manažerka Titusu zburcovala snad celý stánek, ale touto zákeřnou fintou jsem se dostal za zavřené dveře a viděl všechny zajímavé připravované hry této firmy, byť na schůzku u Titusu jsme se při plánování před akcí už nevešli. :o)

David Durčák z Cauldronu (vlevo) představuje na stánku JoWoodu připravovanou slovenskou 3D akci Chaser

Bohužel schůzky v Activisionu a u Titusu a následné posílání dalších materiálů z press-kitů nás stálo malé zdržení, kvůli čemuž jsme nestihli meeting s chlapíkama z Revistronicu (za což nás zabije redakční adventurní specialista BigPeter) a o půl hodiny později začínající UbiSoft, kde se nám však naštěstí podařilo dohodnout schůzku na dnešní odpoledne (jen pro upřesnění časových údajů, tento článek dopisujeme ve čtvrtek 23. května ve 4 hodiny ráno místního času :o)). Abychom se ale vyhnuli dalším problémům, opustili jsme tentokráte press-centrum se značným časovým předstihem a vydali jsme se fotit expozice jednotlivých vystavovatelů na letošní E3, abychom plynule a hlavně včas dorazili ke stánku JoWoodu, kde nás uvítala sličná PR manažerka Petra Mesaric a nám již z loňska dobře známý vysmátý Stefan Berger.

Po krátkém dohadování o tom, jaké hry nás zajímají nejvíce, jsme vybalili již opravenou videokameru, mikrofon a začali natáčet ingame záběry a rozhovory s tvůrci připravovaných, nadějně vypadajících titulů Industry Giant 2 (budovatelská strategie), Gothic II (RPG) a Soldner (akce á la Operation Flashpoint). Ačkoliv jsme měli na JoWoody vyhrazenou hodinu a půl a Petra na nás stejně tak, Procházení obří E3 unaví. Důkazem toho budiž tyto sličné slečny, které se neřadí mezi modelky, ale pařanky obhlížející herní expozice nestihli jsme za tu dobu ani náhodou zkouknout a alespoň chvíli zapařit všechny zajímavé tituly této rychle expandující rakouské společnosti (mimochodem nedávno koupili Fishtank Interactive, takže pod jejich křídla spadnul i Chaser, který na JoWoodím stánku prezentuje David Durčák ze slovenského Cauldronu). Naštěstí nás má Petra ráda stejně tak jako my ji, a tak jsme si domluvili ještě jednu hodinovou prezentaci na páteční odpoledne. Můžete se tedy začít těšit na obsáhlá preview a videa z těch nejnadějněji vypadajících her, které vyjdou pod JoWoodí hlavičkou.

Bohužel u JoWoodu jsme se poměrně dlouho zapomněli, a tak jsme měli co dělat, abychom stihli schůzku u Microids, jejichž stánek jsme navíc nemohli najít. Já jsem navíc cestou narazil na kulhajícího Roberta Hoffmana z Altar Interactive a lehce jsme se zapovídali při domluvě schůzky a prezentace hratelné verze UFO: Aftermath, takže jsem k Microidům dorazil pozdě a abychom stihli zkouknout jejich hry a zároveň další schůzku, museli jsme se rozdělit. Zatímco já sledoval špičkově vypadající adventuru Syberia (už můžeme hodnotit, neboť vyjde v nejbližší době :o)), nadějně vypadající titul stejného žánru Post Mortem (vypadá velmi dobře, ale do vydání je ještě daleko) Petr Prošek (vlevo) testuje na stánku BioWare společně s dalšími novináři očekávanou RPG pecku Neverwinter Nights a logickou strategii War and Peace principiálně podobnou například stolní Diplomacii či počítačové hře Risk II, Petr vyrazil na schůzku s BioWare zapařit Neverwinter Nigts. I na ni jsem dorazil s výrazným zpožděním, naštěstí včas na to, abych stihl na kameru zaznamenat Petrovo herní snažení, takže se můžete počátkem června těšit i na ingame video z tohoto špičkově vypadajícího RPGčka.

Schůzkou u BioWare pak pro nás první den na E3 skončil. Ještě jsme si obešli výstaviště, na vaše přání udělali pár fotek sličných slečen, odeslali další materiály klukům do Prahy, aby se po ránu a svém příchodu do práce nenudili (sorry, chlapci :o)) a opět jsme se rozdělili - Petr vyrazil do hotelu a já se ze zdvořilosti vydal na VIP párty JoWoodu, kam jsme byli pozváni. Po půl hodince kecání s kolegy ze zahraničních médií o nejžhavějších herních peckách na E3 a diskusi se sličnými PR manažerkami Petrou Mesaric (JoWood) a Ullou Wenderoth (ex Fisthtank Interactive, nyní JoWood) jsem však utahaný jako kotě vyrazil také na pokoj dát odpočinout nohám v obrovské posteli s notebookem na klíně a hromadou press-kitů kolem.

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Obří expozice PlayStation, nechybí ani reklamy na novou Laru Blizzardi se přijeli ukázat s Warcraft III a World of Warcraft UbiSoft prezentuje na E3 Raymana 3 ve velkém stylu Pohled na část stánku Electronic Arts Konzolová hala plná návštěvníků z USA, Evropy i Asie Prezentace akčních Clancyovek na stánku UbiSoftu Stánek konzolového Konami JoWoodí hostesky u Gothic II Očekávané akční pecky Terminator a zejména Unreal Championship od Infogrames Hosteska UbiSoftu Maskot Star Trek: Elite Force 2 na stánku Activisionu Neznámá modelka u neznámého stánku :o) JoWoodí hostesky u Industry Giant 2 JoWoodí hostesky u Soldner upravující si výstroj a výzbroj JoWoodí hostesky u Soldner v plné polní... parádě

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice
Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice

Domluvit se anglicky nebo francouzsky, než půjde vaše dítě do školy? Za dva nebo tři roky se to opravdu dá zvládnout. Akorát zapomeňte na způsob, jak jste se učila jazyky ve škole. Možná vám totiž vyhovuje úplně jiný typ učení.



Najdete na iDNES.cz