Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den třetí - hektický konec herní show

  12:00aktualizováno  12:06
Ačkoliv jsme si původně mysleli, že třetí den E3 pro nás bude nejméně náročný a podle něj jsme plánovali i schůzky, nakonec všechno dopadlo úplně jinak a my se podívali k Funcomu, Wanadoo, LucasArts, Fishtank Interactive, Microsoftu, Codemasters, CDV, JoWoodu a Revistronicu. A věřte, že bylo na co koukat.

Obrovská prezentace Microsoft Game Studios

Ačkoliv jsme si původně mysleli, že třetí den E3 pro nás bude nejméně náročný a my už budeme jen vycházkově kroužit po výstavišti a sledovat, co nás zajímá, stal se pro nás poslední den letošního ročníku největšího herního veletrhu na světě doslova peklem. Původně jsme do Los Angeles letěli s tím, že v pátek máme pouze pět schůzek, nakonec jich bylo devět a to všechno navíc jen během šesti hodin, neboť E3 v pátek končila již ve čtyři odpoledne. Pojďte si tedy spolu s námi připomenout naši hektickou procházku po zajímavých expozicích posledního dne, které jsme v pátek navštívili.

Pátek pro nás začal v brzkých ranních hodinách. Petr dokázal vstát již v půl čtvrté ráno, já jsem vzhledem k tomu, že jsem šel spát dlouho po půlnoci, zaspal a dokázal se probudit až v půl šesté. Poté jsme vyřizovali obvyklou ranní proceduru v podobě zpracovávání press-kitů, E3 trailerů, střihu videozáznamů z her a rozhovorů s jejich vývojáři pro odeslání do pražské redakce za účelem sepsání novinek a preview a v neposlední řadě také vlastního psaní článků (zejména reportáží jako je tato). Stihli jsme to jen taktak a na výstaviště dorazili až v půl deváté (press-centrum jsme obvykle okupovali již od jeho otevření v osm ráno). Naštěstí už měli akce plné zuby i reportéři zahraničních herních magazínů, takže přípojky pro notebooky byly stále volné a my mohli začít posílat stovky MB dat vyčerpané pražské redakci. Než se všechno poslalo, oběhl Petr ještě stánky, kde jsme se nestihli v průběhu předchozích dvou dní ukázat, a sbíral press-kity. Výstavní expozice Wanadoo Omylem se pak nachomejtl i ke stánku Titusu (pod nějž spadají ještě Interplay a Virgin Interactive), který jsem samostatně prošel již ve středu, na druhou stranu to štěstí, potkat pěknou Slovenku u odbavovacího pultíku, jsem neměl.

Když se nám podařilo odeslat všechna data na server, vyrazili jsme na první schůzku s Funcomem. Ještě před ní nás BigPeter informoval o zákulisní šuškandě fanoušků adventur (mezi které patří i náš BigPeter - důkaz vám nabídneme ke konci tohoto článku :o)), podle níž by měl Funcom připravovat druhé pokračování The Longest Journey. A tak zatímco Petr diskutoval se šéfem vývojového centra online her Funcomu Henningem Solbergem o připravovaném datadisku k Anarchy Online s podtitulem Shadowlands, mně se podařilo odchytnout Ragnara Tornquista, tvůrce původní Longest Journey, a vytáhnout z něj vše, co o TLJ 2 může říct. BigPeterovy informace se pak víceméně potvrdily, neboť ačkoliv se na The Longest Journey 2 v současné době nepracuje, vývojáři o ní velmi reálně uvažují a na otázku, jestli se jí tedy v následujících dvou letech dočkáme, odpověděl Ragnar s potutelným úsměvem: „probably“ (možná / patrně ano).

Od Funcomu jsme se pak urychleně přesouvali přes celé výstaviště na stánek francouzských Wanadoo, kteří také prezentovali řadu zajímavých titulů. Dorazili jsme s drobným zpožděním, neboť jsme si špatně zafixovali termín schůzky, sličná PR manažerka Tiphaine Locqueneux nás však i přesto uvítala s úsměvem a provedla nás celým stánkem, StarWarsí prezentace u LucasArts aby nás hlavní designéři jednotlivých her seznámili s realtimeovými strategiemi Celtic Kings, Kohan: Battles of Ahriman, taktickou akcí Robin Hood: The Legend of Sherwood, akční adventurou Jack the Ripper a 3rd person akcí IronStorm. Po přečtení těchto řádků nás asi zabije BigPeter, neboť jsme úspěšně zazdili titul, kvůli kterému nám tuto schůzku domluvil - adventuru Inquisition, nicméně vzhledem k tomu, že Tiphaine naznačovala cosi o výborné komunikaci, předpokládám, že hratelné preview si obstará sám a podrobné informace mu vezeme na press-kitu.

Sotva jsme se rozloučili u Wanadoo, vyrazili jsme opět přes celé výstaviště k LucasArts, kteří za zavřenými dveřmi prezentovali několik svých titulů. Očekávané prezentace klasických adventur Full Throttle 2 a Grim Fandago 2 se sice nekonaly, zato jsme mohli vidět snad všechny jejich připravované hry ze světa Star Wars, ryze konzolovými Klony útočí počínaje přes multiplatformní (včetně PC) Knights of the Old Republic od Bioware až po onlineové Galaxies. Jedinou výjimkou na LucasArts Star Wars prezentaci byl nedávno ohlášený nový díl Indiana Jones and the Emperor's Tomb, k němuž jsme absolvovali zhruba desetiminutovou prezentaci a viděli řadu lokací z hratelné verze hry.

Po skončení prezentace u LucasArts jsme spěchali opět na druhou stranu výstaviště na dojemné setkání s Ullou z Fisthank Interactive :-). Ty totiž nedávno koupil JoWood, takže poté, co jsme se seznámili s exfishtančími hrami, se s námi Ulla rozloučila a naznačila, že naše oblíbená rybička z úvodu videí od Fishtanku již zemřela a pro příště již budeme komunikovat jen s JoWoodem. Rybičky je nám líto, byla opravdu pěkná, na druhou stranu PR manažerka JoWoodu Petra Mesaric je taky kočka, takže to snad nějak přežijeme. :o)

ExFishtankovské hry u stánku JoWoodu

Od Fishtanku jsme pak po hektických třech a půl hodinách prezentací zamířili poprvé na celé akci do „Media Hospitality Room“, abychom se zabořeni do pohodlných sedaček občerstvili, posilnili pizzou a se skřípěním zubů, bolestí celého těla a olověnýma nohama vydali na další štaci ke stánku Microsoftu, který zde ve velkém stylu prezentoval své připravované hry. Vzhledem k tomu, že řadu z nich jsme měli možnost vidět již na březnovém Microsoft Games Festivalu v Las Vegas, zaměřili jsme se jen na ty tehdy čerstvě oznámené, jejichž vývoj již pokročil, a tak jsme si nasnímali skvěle vypadající strategii Rise of Nations, Petr si vychutnal prezentaci onlineovky Asheron’s Call 2, zatímco já se ve stánku připomínajícím trup letadla kouknul na letecký Combat Flight Simulator 3. Spolu jsme pak nakoukli ještě na golfový Links 2003 a fantasy strategii Age of Mythology (resp. na její stánek, neboť víc, než nám řekl mozek této hry Bruce Shelly na Microsoft Games Festivalu, jsme se stejně dozvědět nemohli).

Od stánku Microsoftu jsme pak zamířili do Kentia Hall o patro níže k německým CDV na prezentaci jejich her, ale protože jsme neměli dostatek času a oni zřejmě taky ne, spokojili jsme se se stručným představením titulů, ukázkou E3 verzí a press-kitem a našeho průvodce Erica jsme po krátké době opustili, abychom stihli Codemasters, s nimiž jsme si domluvili schůzku o den dříve, když jsme si původně šli pouze pro press-kit. Nakonec jsme ale udělali dobře, neboť u Codemasters byli velmi vstřícní a na kameru nám ukázali a prezentovali všechny hry, Microsoftí letecká expozice Combat Flight Simulatoru 3 o které jsme si požádali - Dragon Empires, IGI2: Covert Strike a Colin McRae Rally 3, mimo záznam jsme se pak ještě podívali na Prisoner of War. Prezentaci Operation Flashpoint: Resistance od Bohemia Interactive Studio, u níž byl neustále některý ze zahraničních kolegů, jsme jako jediní k údivu všech minuli bez výraznějšího zájmu, což mělo jen jedinou příčinu, a sice fakt, že máme slíbenou českou prezentaci hry přímo u jejích vývojářů. Když jsme to pak vysvětlovali překvapeným lidem z Codemasters, jen se usmáli a prohlásili, že pro naše čtenáře to bude určitě mnohem lepší a oni si alespoň trošku odpočinou.

My jsme však odpočívat nemohli, neboť byly tři hodiny odpoledne a my měli posledních šedesát minut na Petru Mesaric a dvě nově ohlášené hry vydávané JoWoodem - datadisk k Aquanoxu s názvem Revelation od Massive Development a nový nadějně vypadající strategický titul Spellforce od Phenomicu. Ještě předtím jsme pak měli exkluzivní možnost setkat se se šéfem této rychle expandující firmy Andreasem Toblerem, s nímž jsme probrali jeho názory na vývoj herního veletrhu E3, současnou herní scénu, jeho pohled na herní konzole a vstup JoWoodu na trh videoher, a v neposlední řadě i boj proti pirátům. Ačkoliv jsme původně tuto schůzku neplánovali a dostali jsme se k ní doslova jako slepí k houslím, byl opravdu zážitek komunikovat byť jen deset minut se šéfem jedné z významných firem působících na herním trhu.

Poslední schůzkou, kterou jsme na E3 měli a jež je zároveň důkazem BigPeterova fanouškovství v rámci adventurního žánru, byl meeting s vývojáři ze španělského Revistronicu, kteří připravují pokračování oblíbené adbentury Tři lebky Toltéků s názvem Fenimore Fillmore: The Westerner. Tu jsme původně měli již ve středu, bohužel jsme ji nestihli a čas jsme si na ni neudělali ani po celý další průběh výstavy. E3 skončila a lidé procházející kolem Convention Centra mají opět klid a pohodu. Od gamesníků minimálně na rok... BigPeter však tolik toužil po rozhovoru s vývojáři a videozáznamu z hratelné verze hry, kterou s sebou tihle chlapíci měli, že byl ochoten věnovat celou svou výplatu jen za to, že se s Revistronic sejdeme a všechny tyto materiály mu dovezeme. Nakonec jsme se k tomu už v rámci E3 nedostali, neboť jsme se s vývojáři sešli až čtvrt hodiny po jejím oficiálním ukončení, materiály mu ovšem vezeme, takže my se můžeme těšit na jeho výplatu a on na čtvrthodinový videozáznam z hratelné verze a odpovědi na otázky, které si pro vývojáře připravil. Vy pak zase na opravdu vyčerpávající preview Fenimore Fillmore: The Westerner.

Nějak takto tedy skončilo naše letošní účinkování na E3, kterou organizátoři ukončili zvukem trubky puštěným hlasitě do všech reproduktorů po celém výstavišti přesně ve čtyři hodiny odpoledne místního času (sobota 1:00 středoevropského letního času). Od hektického herního šílenství si tedy nejméně rok odpočineme, od zpracovávání zde získaných materiálů však ještě pěknou řádku týdnů nikoliv, neboť do Čech vezeme několik desítek nejdůležitějších press-kitů, tři a půl hodiny videozáznamu z her a rozhovorů s jejich tvůrci a dvě hodiny audiozáznamu s herními vývojáři (o hrách, které jsme nemohli natáčet na video). V poznámkových blocích či v hlavách máme informace a první dojmy z téměř dvou stovek her, jejichž prezentace jsme v rámci E3 absolvovali, a vezeme i pár hratelných preview a review verzí pro další zpracování. Máte se tedy na co těšit, červen na BonusWebu, co se vlastních informací a dojmů z nejočekávanějších her týče, bude opravdu hodně horký.

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Autor:


Témata: Microsoft, Notebook

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Sledování bez reklam s Twitch Prime končí

Logo služby Twitch

Jedním z benefitů placené služby Twitch Prime byla možnost sledovat streamy hráčů bez reklam. Tento bonus v říjnu...

Washington DC v troskách. Odhaleny čtyři edice The Division 2

The Division 2

Ubisoft v rámci herní akce Gamescom v německém Kolíně nad Rýnem zahájil předobjednávky střílečkové hry na hrdiny The...

Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

ZE ŽIVOTA: Že jsem ho neporodila? To je jedno, dám mu všechnu lásku
ZE ŽIVOTA: Že jsem ho neporodila? To je jedno, dám mu všechnu lásku

V podstatě jde o pohádku, protože vše končí dobře, jen svatbou to teprve začalo...



Najdete na iDNES.cz