Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den třetí - uspěchané finále

  12:03aktualizováno  12:04
Poslední den jsme měli mít podle původních plánů docela volný, odložené schůzky a návštěvy vývojářů očekávaných herních titulů nám jej však naplnily tak, že jsme se k posledním prezentacím - českým hrám Mafii a Hidden & Dangerous 2, dostali až po skončení samotné Electronic Entertainment Expo, a tak pro nás letošní výstava skončila o hodinu později. Vezměme to ale popořadě.

Pohled na stánek Sierry

Poslední den jsme měli mít podle původních plánů docela volný, odložené schůzky a návštěvy vývojářů očekávaných herních titulů nám jej však naplnily tak, že jsme se k posledním prezentacím - českým hrám Mafii a Hidden & Dangerous 2, dostali až po skončení samotné Electronic Entertainment Expo, a tak pro nás letošní výstava skončila o hodinu později. Vezměme to ale popořadě.

Sotva jsme se ráno probudili, zpracovali jsme dalších pár press-kitů, dodělali své články a spěchali jsme na výstaviště, abychom je co nejdříve poslali do Čech a abychom se mohli zúčastnit slíbeného online chatu. Ten se však nakonec kvůli technickým problémům (nedostatek našeho času a pomalý internet mezi ČR a USA) neuskutečnil, takže jsme místo toho spěchali ke stánku Sierry zahrát si pěkně vypadající Half-Life: Blue Shift (právě v těchto dnech by měl být gold). Mě osobně se hra líbila a vydržel jsem u ní téměř pět minut, ačkoliv mě jinak akční tituly nezajímají. Half-Life: Blue Shift totiž obsahuje i logické úkoly a odehrává se v několika různých prostředích, přičemž lokace v něm jsou pěkně vymodelovány a potexturovány, stejně jako objekty v nich. Předchozí díly Half-Life jsem sice nehrál, troufám si však odhadnout, že půjde o špičkový a i krapet inovativní titul, minimálně ve své sérii.

Čočík hraje Tonyho skateboarďáka 2x na Xboxu

Od Sierry jsme pokračovali k Microsoftu, kde si Čočík zahrál Tony Hawk's Pro Skater 2 a MS Flight Simulator 2002, já jsem se zase v rámci časových možností věnoval nádherně vypadajícímu MS Train Simulatoru, který je podle slov vývojářů ve zlatě a vyjít by měl každým dnem, konkrétně ve světě počátkem června a v České republice snad o prázdninách. A buďte si jisti, že vypadá opravdu dobře, ostatně připravujeme preview a videopreview, takže uvidíte sami.

Když jsme skončili u Microsoftu, vyprázdnili jsme datové karty ve foťáku a spěchali jsme ke stánku EA na prezentaci úchvatně vypadající taktické akční hry Medal of Honor: Allied Assault, kde jsme měli možnost vidět dvě mise a věřte mi, kdybyste se v uzavřeném prostoru s obrovskou obrazovou stěnou usadili na židli vy a viděli tu nádheru na obrazovce, jen stěží byste uvěřili, že nejde o renderované video či film s válečnou tématikou. Po vizuální stránce vypadá MoH: Allied Assault opravdu nádherně, vojáci se vzájemně doplňují a kryjí, předávají si informace, rozdělují si úkoly… no prostě nádhera. Pokud vývojáři splní své sliby, budete se moci sami přesvědčit ve finální verzi hry, jejíž vydání je plánováno na podzim letošního roku.

Jeden z vývojářů Blizzardu předvádí Warcraft III

Plni zážitků z MoH jsme vyrazili na obhlídku dalších očekávaných her, tentokráte k Blizzardu, kde jsme chvíli sledovali a na chvíli vyzkoušeli Role-Playing-Strategy gamesku Warcraft III. Různorodost prostředí, střídání dne a noci, mise ve všech možných ročních prostředích, reálný 3D svět, umělá inteligence, animace jednotek, jejich množství, hudba, herní model… a spousta dalšího, to všechno jsou věci, které nás na Warcraftu III zaujaly a které jistě ocení po vydání hry všichni hráči počítačových her.

Kousek od Warcraftu III pak bylo Throne of Darkness, japonské Diablo a protože jsem u Diabla II strávil desítky hodin a také pár probdělých nocí při multiplayeru, neodolal jsem a Throne of Darkness jsem si vyzkoušel. V mnoha článcích novináři tuto hru označují za samurajskou a nutno říct, že mají pravdu. Japonské bojovníky totiž všechny postavičky připomínají jak vzhledem, tak i zbraněmi, které používají, kouzel se to naštěstí netýká a dočkáme se klasických fireballů, ledových koulí a podobně. Ve hře se pohybujete s partičkou počítačem řízených bojovníků, jejichž inteligence je kupodivu vysoká, procházíte nejrůznější lokace (já bojoval v několika patrech jakéhosi japonského klášteru) a plníte questy. Inspiraci Diablem nelze vývojářům Throne of Darkness upřít, herní model vypadá hodně podobně, kdo má však rád akční RPGčka a oblíbil si Diablo II, měl by o ToD rozhodně seriózně uvažovat.

Mario Kart na GameBoy Advance. Co dodat?

Poté jsme usoudili, že nastala ta pravá chvíle vyrazit do přízemí West Hall, kde sídlili konzoloví giganti Sony, Nintendo a Sega. Tady jsme se ale rozdělili, oba zvlášť jsme proběhli Segu a PlayStation, kde nás však žádný z titulů nijak zvlášť nenadchl (možná proto, že Sony nepředstavovala nic vlastního a tituly pro PS i PS2 jsme viděli u jejich vývojářů již dříve a Sega je už trošičkou stranou mého i Čočíkova zájmu), zato Nintendo si získalo naše sympatie na plné čáře, já jsem dobrou hodinku pařil gamesky na GameBoy Advance a Čočík se zase po tu dobu věnoval Nintendu GameCube, jímž byl doslova uchvácen. Ostatně oba vám přineseme naše zážitky a postřehy v některém z příštích článků, kde vám představíme několik zajímavě vypadajích her pro každou z těchto platforem. Už teď vám však mohu prozradit, že u GBA se můžete těšit na novou verzi Pokémonů (Crystal) a v případě GameCube na Star Wars: Rogue Reunion. Vyjmenovávat všechny tituly, které nás na jednotlivých konzolích od Nintenda zaujaly, však vzhledem k omezenému prostoru v tomto článku nemohu.

Když jsme skončili u konzolí, vyrazili jsme do press-centra dobít naše fotoaparáty a zjistit, jestli jsme náhodou nezapomněli na nějakou hru, která vás zaujala a když jsme prolistovali diskuse, s radostí jsme zjistili, že vše, oč jste nás v nich žádali, jsme pro vás zjistili. Při té příležitosti jsme také dodali chybějící energii našim elektronickým přístrojům (notebook, foťák, kamera, mobil), pokecali jsme s Bludrem, který se zde kolem Susie Hamilton z Eidosu nám představuje Project Eden poledne také objevil, a vyrazili jsme na prezentaci u Core a Eidosu, aby nám zde byl představen Project Eden (Čočík tvrdí, že je to perfektní, já bych to však až tak jednoznačně neviděl, zejména díky na první pohled chaotickému ovládání), potom jakási šílená arkáda pro PlayStation jménem Herdy Gerdy a jako třešničku na dortu za naši trpělivost jsme si mohli vychutnat prezentaci Commandos 2 a dokonce pořídit i přes zákaz pár filmečků, což nás zajímalo více, neboť Commandos 2 jsme si zapařili už včera.

Když jsme u Eidosu skončili, vyrazili jsme napříč halou, abychom nafotili pár pěkných hostesek a splnili tak jeden z vašich požadavků v diskusi a náš slib, že fotky sličných slečen opravdu přineseme. Trošku to sice zkomplikoval fakt, že první dva dny jsme je nefotili skoro vůbec a dnes jsem jednu jejich várku omylem smazal při přidávání nových snímků z fotoaparátu, za což mi Čočík málem utrhl hlavu, na druhou stranu on nemá co povídat, protože u Gathering of Developers, kde byly opravdu nádherné hostesky, měl foťák on a nevyblejsknul pro vás ani jednu (a kdybyste mi nevěřili, že byly jedny z nejpěknějších na E3, zeptejte se Petra Vochozky, on vám to potvrdí, hodnotili jsme je oba :o) neví o čem mluví, na holky u Everquestu a Unreal Championship prostě nic nemělo - Č.).

Stylová prezentace Civilization III

V půl třetí jsme pak stepovali v meeting roomu Infogrames na prezentaci Civilization III, kterou měl vést Sid Meier, bohužel nebyl přítomen, takže jsme s ním nemohli ani udělat dříve dohodnuté interview. Na druhou stranu se prezentace zhostil jeho zástupce, šéfproducent hry Thomas J. Zahorik, jehož rodina pochází z Domažlic, odkud emigrovala do USA, kde se Tomáš, pardon Thomas, narodil. A jak jsme na to přišli? Tentokrát jeho původ odhalil Čočík (já jsem přece jenom spíše na ty ženy a Martina Žemlička od JoWoodu je toho důkazem :o) (člověk, který nedokáže ocenit dívku z Everquestu, si nezaslouží něco takového říkat - Č.), neboť jeho matikář na střední škole se jmenoval Radovan Záhořík. Abych se ale věnoval opět hrám, z Civilizace III vám přineseme také videopreview, potěší do hry implementované nové nápady, pěkná grafika, příjemná hudba i fakt, že valná většina ze hry je již hotova, nyní se jednotlivé lokace skriptují a vylaďují a datum vydání je plánováno na podzim letošního roku. Docela dlouho se tedy dařilo Firaxisu vývoj dařit, vždyť hra byla oznámena teprve nedávno a již je pár měsíců před dokončením.

Když jsme odcházeli od Infogrames, potvrdila se slova Čočíka "teprve po E3 si uvědomíme, že jsme vlastně vůbec nic neviděli a nestihli", neboť jsme za zavřenými dveřmi viděli prezentaci Unrealu 2 (respektive malý kousek z ní), kterou jsme však neměli šanci stihnout. Alespoň jsme však zjistili, že její vývoj není v tak ranném stádiu, jak by se mohlo podle vypuštěných obrázků zdát a hry se možná dočkáme již v zimě. Z toho, co jsme viděli na stánku Infogrames v South Sličná hosteska Infogrames představující slečnu z Unreal 2 Hall, vypadá Unreal 2 hodně dobře a jeho kvality by se asi daly porovnat s nádhernou hosteskou, která nebyla nepodobná hlavní hrdince z této připravované akční hry. Její fotka by se měla potulovat někde kolem, takže si obrázek udělejte sami. No a protože dnes E3 končila a brány se, na rozdíl od předchozích dní, zavíraly již ve čtyři hodiny odpoledne, vyrazili jsme ještě k prezentaci Gathering of Developers mimo prosotry výstaviště, neboť tahle firma se rozhodla pro netradiční stánek na parkovišti před Convention Centrem a nutno říct, že to vypadalo skvěle a zaujalo nás to více než ostatní expozice významných herních firem, z níž jednu (EA) v trošičku chudším provedení možná uvidíme v Game Hall na letošním Invexu. U GoD jsme totiž měli schůzku u Illusion Softworks, kteří nám měli v češtině prezentovat Mafii a Hidden & Dangerous 2 a jejich povídání jsme chtěli zdigitalizovat a umístit na BonusWeb. První video z H&D 2 jsme pro vás již měli připraveno, bohužel při jeho úpravě nám po zhruba pěti minutách (půjde o cca 15ti minutovou prezentaci každé z her) vypadla zvuková stopa, což znamená, že si s tím budeme muset ještě chvíli pohrát a video přineseme až se vyspíme, což u nás znamená zítra a u vás dnes v podvečer. Náplastí pak bude jistě fakt, že půjde jak o videopreview Hidden & Dangerous 2, tak i Mafie a konečně vám nabídneme ke stažení také videovizitku Soldier of Fortune 2 a slíbené fotografie nejpěknějších hostesek.

E3 v Los Angeles už tedy sice skončila, na našich stránkách však ještě ani náhodou. Teprve teď totiž máme čas na zpracovávání všech nasbíraných materiálů a press-kitů a sepisování dojmů z hraní zajímavých herních titulů a jejich prezentací (tzv. hands-on preview), věříme tedy, že se máte na co těšit.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz