Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Deus Ex 2 - zpátky do cyberpunku

  10:55aktualizováno  10:54
Sedněte si, držte se, připoutejte se, připravte si vonnou sůl, kdybyste omdleli, jásejte! ION Storm totiž připravují Deus Ex 2, takže se těšte na nové augmentace, zbraně, nepřátele a na desítky hodin před obrazovkou vašeho milovaného písíčka. Totální cyberpunk je zpátky. Deus Ex nás vrací do temného světa budoucnosti.

Deus Ex 2: Invisible War

Před dvěma lety vypustili ION Storm Deus Ex a oč skromnější byl jeho hype, o to větší byl úspěch, který tato hra sklidila. Tento skvěle namíchaný koktejl FPS akce a RPG se silným a chytrým příběhem sbíral různé tituly a ocenění jako na běžícím páse a pro mnohé se stal nejen nejlepší hrou roku, ale také nejlepší hrou všech dob, a z FPS/RPG trůnu tak sesadil svého předchůdce i vzor, System Shock 2. Jen abych vám trochu přiblížil, o co v prvním díle šlo (pokud jste jej nehráli). Ve světě dvacátého druhého století, světě nemocném korupcí, násilím a mezinárodním terorismem je jediným všelékem UNATCO, protiteroristická organizace vzniklá z byrokraty prolezlé a akce neschopné OSN. Alespoň to si vy, J.C. Denton, superagent UNATCa, myslíte. Ovšem díky svému bratrovi Paulovi (původně také agentu UNATCa), který je podezříván z kontaktů z teroristy postupně zjišťujete, že svět není černobílý, že hodní nemusí zákonitě hodnými být, že vše je jen hra o moc, a že vy vlastně stojíte na špatné straně barikády. Kromě příběhu byl klíčem k úspěchu Deus Ex Deus Ex 2: Invisible Warhlavně RPG systém, který podobně jako v System Shocku nabízel několik směrů vývoje vašeho hrdiny, stejně jako z toho pramenící různé způsoby řešení herních situací.

Pokračování by se mělo odehrávat patnáct až dvacet let po skončení prvního dílu (hra bude začínat v Seattlu, ale podíváme si i do Káhiry, na Antarktidu, či do Německa) a ačkoliv v něm potkáme některé staré známé (dokonce i Paula Dentona), za JCho si nezahrajeme. Přestože JC i Paul budou jedněmi z hlavních NPC, hrát budeme za JCho „děti“, produkty experimentů s jeho DNA. Důvodů proč se tak autoři rozhodli bylo hned několik. Hlavním byl asi fakt, že původní Deus Ex hrála většina hráčů odlišně, takže byli na konci hry vybaveni různými implantáty a ovládali různé dovednosti, a autorům se nechtělo JCho o vše připravit a pustit do hry opět s holýma rukama. Místo toho si budete moci vytvořit novou postavu, vybrat její pohlaví, rasu a dokonce i barvu vlasů či očí, přičemž všechny změny budou samozřejmě patrné i ve videosekvencích vytvořených v enginu hry. Přestože výběr pohlaví bude mít vliv například na rozhovory s některými postavami, či na jejich chování vůči vám, všechny rozdíly by měly být spíše minoritního charakteru a neměly by nijak ovlivňovat dějovou linku, která bude pro obě pohlaví totožná.

Deus Ex 2: Invisible War

Velmi podstatným prvkem byly v prvním díle nanoimplantáty, tzv. augmentace. Ty vám poskytovaly nadlidské schopnosti - umožňovaly vidět v noci, rychleji běhat, vydržet déle pod vodou, uzdravovat se a mnoho dalších. Tyto modifikace byly velice vzácné a nezískávaly se vůbec snadno, navíc byl hnijící pudl zakopán v tom, že všechny existovaly ve dvou verzích a vy jste měli jen omezený počet slotů, do kterých jste je mohli umístit. Mohli jste si tedy vybrat jestli běh/skákání, nebo tiché plížení, agresivní obraný systém, který mohl poškodit nepřítele, nebo průzkumnou sondu atd. Deus Ex 2 půjde ještě dále, kromě normálních budete moci získávat augmentace i na černém trhu a připravit se můžete na takové vychytávky, jako jsou Leech drones, kteří vám doplní život (ovšem jen recyklací mrtvých těl, takže se budou hodit spíše pro akčněji laděné hráče) nebo Bot Domination, která vám v kombinaci s viděním skrze stěny umožní ovládnout robota a vyčistit s ním cestu, zničit kamery a detektory atd. Ovšem s výhodami půjdou nově ruku v ruce i nevýhody, takže pokud budete například ovládat robota, budete nehybní a mnohem více zranitelní, než normálně.

Deus Ex 2: Invisible War

Hra poběží, podle Deus Ex tradice, na Unreal engine, samozřejmě značně modifikovaném. Kromě vylepšené grafiky se autoři také chlubí novým fyzikálním modelem, který by měl počítat s hmotností předmětů, takže pokud jen strčíte do židle, hned se převrhne, pokud vrazíte do poličky, začnou se z ní sypat předměty apod. Dalším prvkem jsou stíny, které vypadají opravdu reálně (podívejte se do galerie), a se kterými si užijete spoustu legrace. Budete podle nichž například moci poznat, kde se právě nachází stráž, budete se v nich skrývat (přičemž platí – čím tmavší stín, tím lepší úkryt), ovšem na rozdíl od připravovaného třetího pokračování Thiefa, na váš stín nepřítel reagovat nebude. Se stíny a přemísťováním objektů také souvisí otázka umělé inteligence. Nepřátelé nyní disponují tzv. Alert meterem, což je stupnice, která se objeví vedle postavy a která bude udávat, jak moc je ostražitá. Nepřátelé budou také kooperovat a jejich chování bude ovlivněno nejen spatřením nějaké mrtvoly (po němž jim ihned alert level vylétne ba maximum) a Deus Ex 2: Invisible Warzvuky, ale i stavem prostředí, takže si například všimnou povalených předmětů (což budou kvitovat nějakou originální hláškou a samozřejmě se jim zvýší jejich ostražitost).

Mě osobně by stačil i obyčejný datadisk, ale tohle vypadá opravdu, opravdu lákavě. Warren Spector většinou nevydává polovičaté hry a věřím, že nejinak tomu bude i s Deus Ex 2. Vzhledem k tomu, že hra by měla vyjít nejdříve v polovině roku 2003, určitě ještě přineseme tuny obrázků a informací, kterých je zatím jen poskrovnu. Perličkou na závěr může je zpráva, že Columbia Pictures koupila od Eidosu práva na filmové zpracování prvního dílu. Producenti se nechali slyšet, že film by měla vycházet ze hry, ovšem jsem opravdu zvědav, jak se jim podaří zachytit všechny dějové prvky, stejně jako skvělou atmosféru, aniž by hru přímo kopírovali.

Autor:




Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.