Nejstarší z žijících přenosných videoherních platforem zabírala již tradičně slušnou část plochy pronajaté Nintendem ve West Hall, ovšem letos bylo potřeba se poněkud uskrovnit, jelikož své místo na stánku si vybojovaly i stojany s novým Nintendem DS. Proto asi ani moc nepřekvapí, že přímo na stánku Nintenda byly mimo vlastních blockbusterů od third-party studií k vidění pouze tituly, od nichž si tato firma slibuje největší komerční úspěch a ostatní produkty těchto firem bylo nutné místy docela složitě dohledávat na jejich stáncích.
Upřímně řečeno, byla trochu škoda, že dost míst GBA sekce zabíraly stojany se hrami jako kupříkladu Harry Potter and the Goblet of Fire, Batman Begins či Star Wars: Episode 3, čili tituly, které sázejí na zvučná jména filmových trháků. Nechceme tím samozřejmě nijak naznačit, že snad půjde o špatné hry, ale jímá nás silné podezření, že úspěch těchto titulů bude dán již jen názvem na základě drahých licencí a jejich kvalita je tím pádem poněkud podružná. Prodají se jich miliony tak jako tak. Na druhou stranu nám tam ovšem některé tituly chyběly. Mohlo by se zdát poměrně pochopitelné, že se na výstavišti neobjevil třeba takový druhý díl Boktai, sluneční paprsky dovnitř totiž přes mohutné betonové stěny neproniknou ani náhodou, ale vyrobit pár prezentačních cartridgí se senzorem, jenž by reagoval i na umělé světlo by snad nemusel být takový problém. Nicméně i tak zde samozřejmě bylo dost k vidění.
Osobně mě velmi překvapilo, že se pracuje na dvou titulech, které jsou vyvíjeny primárně pro domácí konzole. GBA verze šílenosti Tim Burton´s Nightmare Before Christmas, kterou asi netřeba nijak více představovat, mi udělala velikou radost zejména proto, že ve „velkém“ provedení mě tato hra díky své stylizaci a místy již skutečně značné ujetosti mnou nepreferovaným směrem nijak zvlášť neoslovuje, ale do kapsy se jeví jako dosti slušná a poměrně pestrá kratochvíle na zpříjemnění dlouhých cest. Druhým velmi zajímavým počinem je titul One Piece. Přiznávám, že před otevřením výstaviště jsem o této hře od Bandai neslyšel ani ono pověstné ň, ale poté, co jsem měl možnost zahrát si ji nejprve na PS2, jsem jí naprosto propadl. Jedná se o naprosto šílenou bojovku s komixovými postavičkami, která možná vlastně bojovkou ani není, jelikož na GBA na ni sice nahlížíte jako na klasickou bojovku, ale věřte, že do Tekkena to má opravdu daleko (v PS2 verzi, o níž si více napíšeme v některém z dalších článků, je i pohled kamery hodně nestandardní). Postavičky používají různé předměty, mají natahovací končetiny, disponují šílenými speciálními údery a komby. Hra se tak zdá místy až zběsile rychlá, ovšem stále si udržuje vysokou míru skvělé hratelnosti. Pravděpodobně nejpříjemnější překvapení na GBA scéně.
Největší peckou ale zcela jistě byl další dosud neznámý titul: Screw Breaker, jehož vývoj mají na starosti lidé, kteří mají co do činění s Pokémony. Jedná se o velmi nápaditou plošinovku, kterou procházíte v roli jakéhosi robůtka, který se vypořádává s nástrahami známými z klasických plošinovek, ale navíc si občas musí pomoci tím, že nějakou překážku, zeď nebo nepřítele rozvrtá. Vtip je ale v tom, že motor, kterým vrtá, se může přehřát. Je proto potřeba vrtat poměrně uvážlivě, zvláště když zpočátku máte k dispozici pouze jeden motor. Název Screw Breaker ještě není pro americký a evropský trh definitivní, přičemž potvrzeno bohužel zatím ani nebylo, zdali se tato hra do těchto lokalit vůbec dostane. Doufejme, že ano.
Nechyběly samozřejmě ale ani staré známé klasiky: Megaman Battle Network 5 a Fire Emblem Sacred Stones působily velký rozruch již jen díky svým proslulým jménům a poměrně slušně se jeví i GBA inkarnace Dynasty Warriors. Přímo z dílen Nintenda pak pochází další hra využívající senzoru pohybu – Yoshi Topsy-Turvy. Donkey Kong Country 3 pak bude dalším příspěvkem do žánru klasických nintenďáckých plošinovek, která se navíc může pochlubit v rámci možností GBA skutečně nádhernou grafikou. Sladkou třešničkou na dortu GBA her pak zcela jistě bude skvěle vypadající a ještě lépe hratelný Mario Tennis Advance, který se bezesporu v mžiku stane (nejen) multiplayerovým hitem.