E3 - jak se líbila českým vývojářům?

Stejně jako jsme pokládali otázky zástupcům největších a nejznámějších českých firem vyvíjejících počítačové hry před mezinárodním herním veletrhem E3, ptali jsme se jich i nyní. Zajímá-li vás tedy E3 očima českých vývojářů, zde se dozvíte vše potřebné.
Logo mezinárodního herního veletrhu E3

Stejně jako jsme pokládali otázky zástupcům největších a nejznámějších českých firem vyvíjejících počítačové hry před mezinárodním herním veletrhem E3, ptali jsme se jich i nyní. Počet odpovědí se tentokráte poněkud zúžil, nicméně Illusion Softworks a Pterodon jsou firmy, které se v zahraničí se svými tituly již prosadili a Bohemia Interactive Studio je dalším developerem, který se snad již brzy bude moci honosit světovými úspěchy. Tentokráte nás zajímaly následující věci:
1) Jaké pocity ve Vás letošní E3 zanechala?
2) Která hra Vás na E3 nejvíce zaujala?
3) Která firma měla podle Vás nejlepší hostesky? (následující otázku můžete rozvést :-))

Petr Vochozka, Illusion Softworks
1) Z E3 jsme přijeli nabiti energií pro tvorbu nových her a plni nápadů. Ujistili jsme se, že hry, které právě připravujeme, mají opět šanci dostat se na světovou úroveň.
2) Pro PC to byla rozhodně Halo (skvělá technologie a design), dále pak Sacrifice a Giants. Z konzolí překvapila Sega Dreamcast, která předváděla velké množství úžasných her, rozhodně lepších než launch tituly pro Playstation 2.
3) Skoro všechny hostesky letos vypadaly jako Barbíny z umělý hmoty. Pokud se projdete centrem Brna nebo obzvláště Bratislavy, uvidíte hezkých holek mnohem víc (mohu potvrdit, Slovenky jsou vážně móóóc pěkný - by Vreco).

Marek Španěl u prezentace Planety Opic od Fox Interactive

Marek Španěl, Bohemia Interactive Studio
1) Oproti loňskému roku nebyl patrný žádný výrazný posun kupředu. Jedním z dojmů je zklamání z kvality her na PS2, z nichž většina (s výjimkou EA Sports) mě moc nepřesvědčila. Zajímavější hry byly ke shlédnutí spíše na PC. Co se týče technologií, tak žádná výrazná novinka k vidění nebyla - pěkná je např. force feedback myš a za zmínku stojí i patrný posun od 3Dfx Voodoo ke kartám GeForce, ale nic z toho není překvapením. Nebýt tedy pár originálních her na PC, tak by převažujícím pocitem asi byla nuda a šeď.
2) Nejvíc asi Sacrifice od Shiny - úžasně originální akční strategie s perfektním enginem, zpracováním a atmosférou. Velký dojem na mě udělal i Virtua Tennis od Segy (bohužel jen na Dreamcast) a nepřehlédnutelný byl i Bond, James Bond, od EA, který vyjde snad úplně na všechny platformy.
3) Těžko hodnotit - Interact má vždy příjemné hostesky, v paměti mi díky mnoha kráskám zůstal i Midway Entertainment (jehož hry si ale už nepamatuji). Jenže jezdit se dívat na hostesky na E3 podle mě za to nestojí - ostatně jeden z američanů reagoval na zmínku o Praze tím, že o ní prý hodně slyšel a že tu jsou nejhezčí děvčata na světě.

Jarek Kolář nadchnut pěknýma holkama :-)

Jarek Kolář, Pterodon
1) Vezmu to v bodech

  • Trhu dominují konzole
  • Nejobvyklejším herním pohledem je TPV
  • Nejobvyklejším žánrem je akce říznutá prvky RPG a adventury
  • FMV všech věcí (zejména z Japonska) jsou naprosto super
  • Japonci dělají hry více emotivní a epické, západní kultura určuje hratelnost základními přesnými pravidly, která ale hry ochuzuje o atmosféru
  • I s dobrým konceptem se dá udělat špatná hra
  • I s neoriginálním nápadem se dá udělat super hra
  • Dost lidí nemá představu o tom, co udělat, aby jejich hra nebyla špatná
    2) Asi Vagrant Story od Square a Metal Gear Solid 2 od Konami.
    3) Absolutně nejlepší (nebo přinejmenším nejoriginálnější) byly holky od Gathering of Developers prezentující Kiss Psycho Cirkus. Byly jak dlouhé tak široké a přitom nebyly vůbec tlusté - měřily tak 90 cm a bylo jich pět. Super byl taky blonďatej trpajzlík za hru Rune.


  • Témata: cirkus