E3: James Bond 007: NightFire - preview

  • 80
Slavný agent 007 opět zasahuje na novém multiplatformovém titulu, aby zachránil svět před krutovládou ďábelského zločince Rafaela Drakea. Pokud vás zajímá, jak vypadá tato chystaná 3D akce od Electronic Arts, přečtěte si náš článek psaný na základě prvních dojmů z verze představované na letošní výstavě E3.
James Bond 007: Nightfire

Jako lidé jsme neustále ohrožení a není okamžik, kdy by bylo všechno natolik perfektní, že bychom se nemuseli ničeho obávat. Většinu problémů jsme si však schopní řešit sami, dokud se neobjeví hrozba, na jejíž odstranění je potřeba někoho speciálního, člověka, jehož schopnosti a sexappeal jsou známy po celém světě. Ano, jde o slavného agenta 007, Jamese Bonda, a vypadá to, že majitelé PC a konzolí PlayStation 2, Xbox a GameCube budou potřebovat jeho pomoc již v zimě tohoto roku.

Na letošní výstavě Electronic Entertainment Expo v Los Angeles představovali Electronic Arts opravdu velkou spoustu potencionálních trháků, mezi něž se hrdě zařadil i připravovaný James Bond 007: Nightfire. Jak jsem již uvedl, bude se jednat o multiplatformový titul a dle předváděčky, kterou jsme mohli shlédnout a též si hru na chvíli na vlastní kůži otestovat, to vypadá velmi nadějně. Jedná se o 1st person 3D akci a naším úhlavním nepřítelem tentokrát bude Rafael Drake, kriminálník, toužící po ovládnutí celého světa. Jak už to tak bývá, Rafael je ve svém oboru opravdovým zvířetem, a tak mu nedělá problém najmout si ty nejlepší specialisty i z druhé strany barikády a odstranit vše, James Bond 007: Nightfire co stojí v cestě jeho ďábelskému plánu. To ovšem netuší, že James Bond se nenechá jen tak něčím zastrašit a jde tvrdě za svým cílem, přičemž se ještě po nocích stačí blíže seznamovat s krásnými děvami. A že jich tento šaramantní chlapík má na každém prstě nejméně deset, nemusím nijak zvlášť zdůrazňovat. Vždyť při konání své přísně tajné povinnosti se dostane na tolik rozličných míst, že by bylo až s podivem, kdyby se mu nějaká nezalíbila.

A i v této připravované hře navštívíme spoustu různých lokací a podíváme se například jak na vrcholky rakouských Alp či do vesmírné stanice s nulovou gravitací, tak i do podmořské základny v jižním Pacifiku. Celkově v roli Jamese Bonda zavítáme do více než deseti exotických lokací po celém světě, rozdělených na mise nabízející různé úkoly. James Bond 007: Nightfire by měl podle všeho nabídnout velmi hluboký zážitek, neboť v průběhu hry budeme poodhalovat roušku zcela originálního příběhu, který neztrácí nic na stylu tolik oblíbených klasických „bondovek“. Podle slov autorů se též setkáme jak s novými, tak i starými známými postavami, James Bond 007: Nightfire z nichž připomenu například Zoe Nightshade z předchozí hry od Electronic Arts s agentem 007 v hlavní roli - Agent Under Fire.

Ačkoliv budeme většinu času trávit v pohledu první osoby, Electronic Arts nechali do hry implementovat i občasný „3rd person“, aby tak lépe zachytili důležité okamžiky. Pohledy se tímto způsobem v napjatých situacích střídají, což poté působí velmi pěkně a autoři nás tak více vtáhnou do hry. Přestože se jedná o 3D akční hru a ať chceme nebo ne, většinu času strávíme likvidováním nepřátel, majitelé konzolové verze se dočkají i automobilových honiček s různými druhy exotických vozidel. A to samozřejmě není vše. Jelikož jsou nepřátelé Jamese Bonda vždy v přesile, nemůže si též dovolit řešit všechny problémy hrubou silou, a tak krom hi-tech zbraní budeme využívat i různé speciální špiónské „nádobíčko“ a dále jej vylepšovat.

Velmi dobrým pomocníkem se tak například stanou speciální brýle se třemi různými módy, jejichž využití jsem mohl pozorovat v jedné z misí, kde se hlavní hrdina měl nepozorovaně dostat z jedné části nepřátelské základny na druhou. Díky prvnímu módu získal noční vidění, James Bond 007: Nightfire druhý mu umožňoval vidět přes zeď (a též kostry nepřátel) a třetí červeně zvýrazňoval vše živé. Taková noční špionážní mise pak dá hře úplně jiný rozměr, který jistě uvítají nejen všichni milovníci Jamese Bonda, ale i příznivci taktiky, které by mohlo stupidní zabíjení všeho živého nudit. Nutno podotknout, že v misích budete mít krom hlavního úkolu také vedlejší questy, po jejichž splnění můžete maximalizovat skóre a získat různé další odměny, například v podobě lepšího vybavení. K úspěšnému splnění takových úkolů však budete muset taktizovat a využívat speciálních vymožeností á la James Bond, což jistě nebude hračka.

Co se týče audiovizuální stránky hry, mohu být konkrétnější pouze v případě grafiky, neboť zvuků jsem díky obrovskému hluku v South Hall losangeleského Conventional Center moc neslyšel. A jak tedy James Bond 007: Nightfire vypadá? 1st person pohled plynule přechází do pohledu třetí osoby a naopak (například při ručkování po drátu ve velké výšce) a akce bez problémů navazuje na animace. Jelikož jsem měl možnost shlédnout pouze několik herních lokací, nemohu vizuální provedení celkově hodnotit, ale grafická stránka toho, co jsem viděl, je naprosto perfektní. James Bond 007: Nightfire

Na závěr nám zbývá ještě pár slov o multiplayeru. Jelikož jde o 3D akční hru, bylo by jeho opomenutí jistě velkým hříchem, a tak se hry pro více hráčů dočkáme i v případě James Bond 007: Nightfire. Její konzolová verze bude však v porovnání s PCčkovou zjednodušená. Na rozdělené obrazovce si zahrají jen čtyři hráči, zatímco majitelé PC se dočkají různých multiplayerových modů a podpory až dvaatřiceti hráčů.

Jak vidíte sami, James Bond 007: Nightfire vypadá více než dobře. Doufám, že i ostatní části hry, které jsem zatím neměl možnost vidět, dopadnou stejně dobře jako ty prezentované na letošní E3 a hra se nestane jen pouhou bezduchou střílečkou. Držme tedy vývojářům (PC - Gearbox Software, Xbox, PlayStation 2, GameCube - Eurocom), palce a těšme se na konec roku, kdy nám snad Ježíšek nadělí plnou verzi hry.