Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Kompletní přehled adventur

  12:00aktualizováno  5:06
Žánr adventur sice nemá na růžích ustláno, ovšem na rakev se rozhodně necítí. Letošní výstava E3 poodhalila roušku tajemství nad více než desítkou pozoruhodných dobrodružných titulů, které vám tento článek ve stručnosti představí.

OBSAH
Co jsme viděli...
  • DreamFall
  • Myst IV: Revelation
  • Larry: Manga Cum Laude
  • Fahrenheit
  • Atlantis Evolution
  • Aura: Fate of the Ages
  • Dark Fall II: Lights Out
  • Co jsme neviděli...
  • Still Life
  • Gooka: Mystery of Jantaris
  • Law & Order: Criminal Intent
  • Lula 3D
  • The Westerner
  • Už před započetím E3 se většina internetových serverů specializujících se na adventury shodla na tom, že letošní ročník výstavy bude pro náš oblíbený žánr nejbohatší v celé své desetileté historii. A měli svatou pravdu. Zástupci těchto serverů, v čele se v současnosti nejkvalitnějším AdventureGamers (tímto zdravím kamaráda Marka Bronstringa :o)), se na show vypravili ve velmi hojném počtu a i přesto měli co dělat, aby do pouhých tří dnů vměstnali všechny prezentace a schůzky s lidmi, kteří mají s adventurami co dočinění. BonusWeb není serverem specializujícím se na žánr dobrodružných her, a tudíž by bylo naivní myslet si, že by naši dva redakční vyslanci do země hrám zaslíbené byli schopni a ochotni obejít vše, kam by je adventurní nadšenec mého typu nejraději poslal. Přesto si myslím, že byli přítomni TÉMĚŘ u všeho důležitého. Dobrou půlhodinku věnovali dvěma připravovaným puzzle kouskům od The Adventure Company, podívali se na zoubek novému Larrymu od Sierry a Mystu od Ubisoftu, a především neodmítli pozvání Funcomu na exkluzivní prezentaci Dreamfallu (pokračování špičkové The Longest Journy), které obdržely jen zhruba dvě desítky novinářů z celého světa. Ze všech těchto mítinků přivezli zpět do Prahy dlouhé videozáznamy, které mi poslouží k napsání obsáhlých previews či prvních dojmů. Než ale na tyto články dojde řada, nebude na škodu si adventury letošní E3 alespoň ve stručnosti představit. A to bez rozdílu všechny – i ty, které jsme na vlastní oči neviděli a od nichž se nám podařilo získat „pouze“ press kity se základními informacemi a novými screenshoty.

    Co jsme viděli

    Chlapíci z Funcomu (napravo Ragnar Tornquist)

    Hned první den výstavy byl plný napětí a očekávání, protože vůbec první schůzku jsme měli s Funcomem, který si pro nás připravil půlhodinovou prezentaci DreamFallu - patrně vůbec nejočekávanější adventury současnosti. Naše počáteční nadšení poněkud zchladilo prostředí, do kterého si nás zaměstnanci Funcomu zavedli – jejich stánek byl totiž stranou hlavního dění, jednalo se o klasickou „buňku“, ve které byl kromě holých bílých stěn (pravda – s jedním velkým plakátem Dreamfallu :o) ) jen stolek, 4 židle, odpadkový koš… a samozřejmě obrazovka, na které se odehrávalo to hlavní – hratelná ukázka. Prezentace se pak ujali dva pánové (viz foto). Jedním z nich byl vedoucí celého projektu, samotný Ragnar Tornquist (na fotce stojící vpravo), který nám nejen předvedl několik scén ze hry, ale také ochotně odpověděl na hromadu otázek, jež jsem Ondrovi před odjezdem do LA pečlivě připravil.

     Funcom – DreamFall (The Longest Journey 2)
     
    Datum vydání: Q4 2005 | homepage
    Index očekávání
    9/10

    Oproti TLJ přinese Dreamfall spoustu zásadních novinek. Předně během hry dostaneme pod kontrolu hned tři hratelné postavy (novou hlavní hrdinku Zoe doplní stará známá April a bojovník Kian) a navštívíme tři hlavní světy. První dva známe z dřívějška (Stark a Arcadia), tím třetím se stane zasněžená země The Winter. Celá hra bude dle očekávání kompletně ve 3D. Engine je sice stále ještě ve vývoji, což na něm bylo znát (postava Zoe se pohybovala dost kostrbatě, nesmyslně se za různými objekty zasekávala), ovšem už v současném stádiu ukázal své síly ve zobrazování detailních lokalit a všemožných světelných efektů – kupříkladu taková procházka potemnělou jeskyní s hořící loučí v ruce byla vskutku impresivní. Kromě stísněných potemnělých prostor dokáže engine vykreslovat pochopitelně i rozlehlé denní exteriéry. Po sekvenci v jeskyni nás Ragnar vzal na procházku do městečka Marcuria, které jakoby z oka vypadlo tomu v prvním dílu (největší podobnost byla znát na exteriéru i interiéru hospůdky The Journeyman Inn, jejíž 3D verze dokáže zahřát u srdce každého, kdo ji v předchozím díle navštívil). Rané demo se zatím dalo ovládat pouze gamepadem (byla nám předváděna konzolová verze), ale Ragnar slíbil, že pro PC verzi je v přípravě také kompletní a dosti inovativní podpora myši. Uvidíme. Jelikož je Dreamfall samotnými tvůrci označována jako „akční adventura“, čekají nás kromě dialogů a řešení puzzlů také stealth scény, jemné arkádové prvky (žádné zběsilé skákání!) a taktéž jednoduché souboje. Žádnou z těchto sekvencí však raná demoverze prozatím neobsahovala. Detailní a mnohem obsáhlejší informace o hře očekávejte v připravovaném preview.

    Still Life Still Life Still Life


    Stánek s prezentací Myst IV

    Ve čtvrtek byla v plánu, kromě jiného, návštěva velkolepých expozic Ubisoftu. Mezi nápaditými kulisami prezentací Far Cry, Ghost Recon nebo Prince of Persia 2 se neztratil ani růžově zářící „pavilónek“ s gigantickým nápisem Myst IV: Revelation. Schůzku s Ubisoftem jsme smluvenu neměli, neboť jak nás předem informoval jejich PR koordinátor Cedric Orvoine, „naprostá většina her bude volně k dispozici přímo na stáncích, a zasvěcení pracovníci naší firmy budou vždy někde poblíž“. Tato slova se naštěstí 100% potvrdila, neboť sotva začal Ondra před velkou obrazovkou s hratelnou ukázkou Mystu vytahovat kameru, hnedle k němu přiskočila ženská postava s visačkou Ubisoftu a dobrou čtvrthodinku vyprávěla o tom, co všechno bude nejnovější díl série obsahovat a jaké chutné vizuální hody nás při jeho hraní čekají. O všem vás budeme podrobně informovat v připravovaných prvních dojmech, pro tuto chvíli prosím vezměte zavděk alespoň základními informacemi.

     Ubisoft – Myst IV: Revelation
     
    Datum vydání: Q4 2004 | homepage
    Index očekávání
    8.5/10

    Myst IV, jehož vývoj držel Ubisoft dlouho v tajnosti, nechává zapomenout na rozporuplné URU a vrací se ke kořenům své slávy – respektive ke stylu, jakým se vyznačoval především předchozí díl Myst III: Exile. Příběh, jenž pochází z pera scenáristky Exile, a jenž byl pečlivě konzultován s bratry Millerovými, se točí opět kolem Atrusovy rodiny. Jakožto hráči musíme najít desetiletou dceru Yeeshu, která zmizela při výbuchu v Atrusově laboratoři. Není bez zajímavosti, že jsou do této události zapleteny i naše staré známé černé ovce rodiny – Sirrus a Achenar. Co se hratelnosti týče, tvůrčí tým Ubisoft Montreal vsadil na osvědčený koncept postavený na puzzlech, ovšem na rozdíl od předchozích dílů přidává více interakce s herními postavami, od čehož si slibují znatelné oživení hry. Postavy budou stejně jako v Exile ztvárněny živými herci a například roli Atruse si znova střihne Rand Miller. „Věky“ Mystu by ovšem byly živé víc než kdy předtím i bez postav. Engine podobný tomu z Exile nabízí několikavrstvé předrenderované backgroundy, což umožňuje do prostředí vložit nečekaně velké množství animací. Spousta z nich je navíc interaktivní – kurzorem, jenž reprezentuje hráčovu ruku, můžeme šplouchat vodou v tůni nebo odhánět hejno můr. Grafika jako celek opět vypadá neuvěřitelně božsky s zcela jistě se stane největším lákadlem hry, jak je ostatně u série Myst zvykem.

    Myst IV: Revelation Myst IV: Revelation Myst IV: Revelation


    Pouták na expozice hry Leisure Suit Larry: Manga Cum Laude

    Kromě stánku Ubisoftu jsme měli ve čtvrtečním rozvrhu taktéž expozice gigantu Vivendi Universal. A ty byly ještě velkolepější a bohatší než ty ubisoftí. Pozornost davu se shlukovala především u videa Half-Life 2 (zcela logicky) a u stánků Van Helsing, Ground Control, Man of Valor nebo World of Warcraft... K dispozici byl samozřejmě i nový díl Larryho, a to jak ve verzi pro PC, tak na PlayStation 2. Z něj máme k dispozici několikaminutové gameplay video, které poslouží k napsání prvních dojmů. Mnohem smutnější zprávou však je, že dost možná druhá nejlepší adventura výstavy - Fahrenheit - zůstala naší výpravou opomenuta, neboť v okolí nebyl nikdo z Vivendi či Quantic Dreams, kdo by nám hru odprezentoval. Pro úplnost dodávám, že Fahrenheit byl k vidění pouze v PlayStation 2 verzi.

     Vivendi Universal – Leisure Suit Larry: Manga Cum Laude
     
    Datum vydání: Q4 2004 | homepage
    Index očekávání
    7/10

    Smutná skutečnost, že se na vývoji nového Larryho nepodílí jeho duchovní otec Al Lowe, v nás vyvolala pocit zklamání ze hry ještě dříve, než jsme ji mohli spatřit na vlastní oči. Jenže světe div se, ona zase tak špatně nevypadá. Pravda – ke klasické adventuře má daleko. Je zde sice možnost sebrat nějaký ten předmět a především (překvapivě vtipně!) konverzovat s desítkami postaviček, ale hra je z nemalé míry postavena na arkádových sekvencích a minihrách, mezi které patří skákání na trampolíně či podobné nesmysly určené spíše pro mladší publikum (jemuž ovšem hra nebude kvůli svému lechtivému obsahu prodejná). Na druhou stranu konverzační systém, který v podstatě představuje minihru sám o sobě, a na němž celá hra stojí a padá, je originální a převelice zábavný. Jeho prostřednictvím se budeme v reálném čase snažit splnit jeden ze stěžejních cílů hry, kterým je „sbalení“ celkem patnáct sexy buchtiček. Ty, co jsme viděli, vypadaly skutečně detailně a lákavě, což se ovšem nedá říct o grafice celkem 25 lokací rozprostřených po jistém nejmenovaném městě. I když, svůj styl má, to musím uznat. Její možné slabiny ovšem určitě zacelí chytlavé dialogy, svérázný humor ve stylu filmu Prci, prci, prcičky a naprostá svoboda pohybu a aktivit v real-time městečku žijícím svým vlastním životem. Mimochodem – pro ty, co spadli z nebe a o této hře pranic nevědí – hlavním hrdinou tentokráte není starý známý Larry Laffer, ale jeho vnuk Larry Lovage. Vězte však, že v tělech obou koluje naprosto stejná krev.

    Leisure Suit Larry: Manga Cum Laude Leisure Suit Larry: Manga Cum Laude Leisure Suit Larry: Manga Cum Laude


     Vivendi Universal – Fahrenheit
     
    Datum vydání: Q4 2004 / Q1 2005 | homepage
    Index očekávání
    9/10

    Vzhledem k tomu, že byl Fahrenheit na BonusWebu jen před pár dny detailně rozebrán pod lupou Davida Sillmena, nebudu zde zbytečně omílat základní informace o hře a raději se zmíním o třech zásadních skutečnostech, které vyšly najevo z hratelné verze hry na E3 (i když tentokrát pouze zprostředkovaně – jak už jsem se zmínil, my sami jsme si prezentaci nechali proklouznout mezi prsty). Nejdříve je nutno upřesnit žánr. Fahrenheit je všude označován jako „akční adventura“ a v podstatě oprávněně, ovšem nečekejte nic ve stylu Silent Hillu nebo nedej bože Tomb Raidera. Akční sekvence jsou od adventurního základu striktně oddělené. Znamená to tedy, že se hra po většinu času chová jako čistokrevná adventura, ovšem v jistých předem naskriptovaných okamžicích se můžeme dostat do konfliktu s protivníkem, jehož je třeba včasným stisknutím akčního tlačítka eliminovat. V podstatě se tedy jedná o stejný princip, jaký předvedl třetí Broken Sword. Akční sekvence ale z Fahrenheita unikátní hru nedělají. Tou se patrně stane díky velké nelinearitě a svobodě v rozhodování, která má vliv na budoucí vývoj děje, a taktéž díky vyprávění příběhu ve stylu seriálu 24 hodin (nedávno běžel na Nově). Příběh se totiž odvíjí v reálném čase a kdykoliv se dostaneme do určité zlomové situace, rozdělí se obrazovka na několik menších polí, v nichž můžeme sledovat, co důležitého se právě děje někde daleko od nás, na jiném místě. Tento speciální efekt udělal ze „čtyřiadvacítky“ unikátní kousek, a je pravděpodobné, že stejným způsobem okoření i počítačový thriller Fahrenheit. Ten, jak jistě víte, má být vydáván taktéž formou seriálu o dvanácti epizodách, ovšem zdali se tato forma distribuce stane jeho výhodou či naopak ztrouchnivělou rakví, nelze v současnosti odhadovat.

    Fahrenheit Fahrenheit Fahrenheit


    Prostory expozic TAC a DreamCatcheru

    O poznání méně okázale svůj výstavní prostor vyzdobily společnosti DreamCatcher a The Adventure Company. V pátečních odpoledních hodinách, tedy krátce před skončením E3, nás na místě čekala velmi šaramantní PR manažerka Tara Reed. Chudák holka už toho v pátek měla očividně plné zuby, ostatně stejně jako Ondra s Michalem, navíc ji evidentně tlačily boty, protože se každou chvíli zouvala... :o) Ale zpět k prezentacím. TAC na E3 vystavovali celkem 4 tituly. První z nich - Missing - stál mimo rámec našeho zájmu, neboť se jedná o v ČR již několik měsíců prodávanou hru In Memoriam (recenze). Oproti původním předpokladům nebyla k dispozici hratelná ukázka hororu Dark Fall II (pouze krátký trailer), a tak nám vlastně ze čtyř her zbyly jen dvě - Aura a Atlantis. Žádnou z nich neprezentovali její tvůrci, nýbrž zaměstnanci TAC, ovšem i ti byli informacemi doslova nabití. Nejenže nám obě hry detailně předvedli, ale též zasvěceně odpověděli na všechny naše otázky. Materiálu k napsání prvních dojmů tedy máme více než dost.

     The Adventure Company – Atlantis Evolution
     
    Datum vydání: Q4 2004 | homepage
    Index očekávání
    7.5/10

    Série Atlantis je nesmrtelná. Všichni, kdož jste ji milovali v takové podobě, v jaké ji představoval první (1997) a druhý díl (2000), se můžete těšit na zbrusu novou třídílnou sérii, volně navazující na tu původní. Stojí za ní totiž stejní tvůrci, které krach Crya nepoložil na lopatky, ale naopak je úspěch jejich práce (přes 1 milion prodaných kopií všech tří dílů) přinutil zformovat vlastní vývojářskou společnost. Jejich první projekt nazvaný Atlantis Evolution se může pochlubit tradičně špičkovou hudbou, výbornými animacemi, ale poněkud rozmazanou grafikou, protože – a teď dobře poslouchejte – běží na starém, i když značně vylepšeném, enginu Omni 3D. Ano, je to tak. Ztrouchnivělá technologie stahuje tuto hru pod hladinu, ale naštěstí je zde spousta jiných charakteristik, které ji (doufejme) spolehlivě zachrání před utopením. Je to například pět úžasně zpracovaných světů, slibovaná třicetihodinová herní doba, 30 interaktivních postav (což je velké plus především ve srovnání se třetím dílem původní série) a v neposlední řadě nový příběh, jenž nás coby dobrodruha a fotografa Curtise Hewitta konečně zavede zpátky do ztraceného města Atlantida, kde budeme muset pomoci tamním lidem svrhnout mocné atlantské bohy.

    Atlantis Evolution Atlantis Evolution Atlantis Evolution


     The Adventure Company – Aura: Fate of the Ages
     
    Datum vydání: červenec 2004 | homepage
    Index očekávání
    7/10

    Stánek s prezentací Aury

    Je zvláštní, kolik herních vývojářů je neustále přitahováno fenoménem Mystu. Chlapcům a dívkám z kanadského týmu Streko-Graphics se dokonce daří vytvářet jeho téměř identickou kopii, přestože si to nikdo z nich nehodlá připustit, a neustále tvrdošíjně prohlašují, že jejich projekt je zcela originálním dílem. Ale copak jim to někdo uvěří? Příběh Aury pojednává o skupině lidí, která ovládá posvátné umění tvorby vlastních paralelních světů a dokáže mezi nimi cestovat. Herní engine a interface jakoby třetímu dílu Mystu s podtitulem Exile z oka vypadl, a hratelnost je založena především na složitých rébusech… I když nejen na nich. Aura na rozdíl od Mystu vsází také na příběh a na interakci s postavami, což je samozřejmě jen ku prospěchu věci. Osobně mi ale velká podobnost s Mystem nevadí. Prostředí zasněženého hornatého světu Dragast, které nám tvůrci na E3 předvedli, vypadá nádherně, a logické hádanky mají taky leccos do sebe, takže nic nenasvědčuje tomu, že bychom se u hry měli nudit. A její nulová originalita? Na tu už se dneska přece vůbec nehraje. Což je ovšem na druhou stranu škoda.

    Aura: Fate of the Ages Aura: Fate of the Ages Aura: Fate of the Ages


     The Adventure Company – Darkfall II: Lights Out
     
    Datum vydání: Q3 2004 | homepage
    Index očekávání
    6.5/10

    Stánek s prezentací Darl Fall II: Lights Out

    Lights Out je pokračováním hororové adventury Dark Fall vyvinuté nezávislým týmem XXv Productions v roce 2002. Hra byla původně prodávána svým tvůrcem přes internetové stránky, posléze se jí však ujal vydavatel TAC, který taktéž financuje vývoj druhého dílu. Jeho příběh začíná příjezdem mladého kartografa Parkera do přístavního městečka Trewarthen, jehož okolí má za úkol zmapovat. Místní lidé se však k němu nechovají zrovna přátelsky, obzvláště když se zmíní o majáku Fetch Rock. Když se totiž město zahalí do husté mlhy, světlo majáku náhle pohasne a zanechá rybáře na širém moři ve štychu. Parker se rozhodne přijít této záhadě na kloub a odkryje tak prastaré tajemství, které pro něj může znamenat i smrt. První díl neoplýval příliš lákavým zpracováním, ale dokázal zaujmout svojí děsuplnou atmosférou postavenou na skvělých zvukových efektech a řekněme „psychologickém“ hudebním doprovodu. Lights Out na tom bude podobně. Nabídne přes 50 předrenderogvaných (bohužel zcela statických) lokací, zhruba desítku interaktivních postav, hromadu logických hádanek a především zajímavou možnost projít se po opuštěném majáku hned ve třech časových epochách. Od hry nejspíš nelze očekávat nic světoborného, ale i přesto se vsadím, že nás při nočním hraní dokáže napnout jako kytarovou strunu.

    Darkfall II: Lights Out Darkfall II: Lights Out Darkfall II: Lights Out


    Kromě čtyř oficiálně prezentovaných her pro E3 TAC připravili i jedno překvapení. Oznámili totiž vývoj nové adventury! Hru na motivy románu Julese Verna Return to Mysterious Island připravuje francouzský tým Kheops Studio (Egypt III) a hodlá ji koncipovat jako klasickou puzzle-adventuru ve stylu Atlantis. Příběh pojednává o odvážné mladé ženě Mině. Tu během plavby kolem světa zastihne ukrutná bouře a vyvrhne ji na pobřeží pustého ostrova. Při jeho průzkumu Mina objeví podivnou bytost, která se ukáže být duchem samotného kapitána Nema. Duch Minu požádá, aby objevila jeho mrtvé tělo na palubě ztracené ponorky Nautilus a řádně ho pohřbila, čímž osvobodí jeho utrápenou duši. Návrat na tajuplný ostrov by se měl uskutečnit již koncem tohoto roku.


    Co jsme neviděli

     MC2-Microids – Still Life
     
    Datum vydání: Q4 2004 / Q1 2005 | homepage
    Index očekávání
    9/10

    Rozhodně největším adventurním překvapením výstavy se stala nově oznámená adventura od Microids Still Life. O to víc nás může mrzet, že jsme se na její prezentaci nedostali, neboť Microids na E3 vlastní stánek neměli a svůj nový počin ukazovali pod křídly svého US distributora XS Games. Což pochopitelně nikdo z nás netušil. Už v tento okamžik ale máme od tvůrců přislíbený rozhovor, takže následující řádky rozhodně nebudou v souvislosti se Still Life poslední.
    Ale zpět k samotné hře. Ta je zajímavá hned v několika ohledech. Za prvé se jedná o nepřímé pokračování thrilleru
    Post Mortem, za druhé poběží na mírně upraveném enginu Syberie, a za třetí se bude odehrávat (mimo jiné) taky v Praze. Ale vezměme to pěkně popořadě. O příběhu prozrazuje E3 press kit následující: „Victoria McPherson je vynikající mladá agentka FBI, která vyšetřuje případ sériových vražd. Počet obětí už stoupl na pět a jelikož Victoria není s to najít žádné zásadní stopy nebo pádné důkazy, vezme si na pár dnů volno a vyrazí do starého domu svého otce Guse (hlavního hrdiny Post Mortem), kde chce nabrat nové psychické síly. Konec konců – blíží se Vánoce a na předměstí Chicaga je tak krásně! Jenže žádné volno jí dopřáno nebude. Při procházení otcových starých složek s nevyřešenými případy narazí na jeden, který je naprosto identický s tím, co Victoria vyšetřuje v současnosti…“
    Děj se bude odehrávat ve dvou rovinách: v té první budeme coby Victoria řešit aktuální sériové vraždy v Chicagu, v té druhé se přeneseme do Prahy dvacátých let, kde se ocitneme v kůži starého známého Guse McPhersona. Hru vyvíjí původní „Post Mortem“ tým doplněný o grafiky ze Syberie II, což je na prvních uvolněných obrázcích setsakramentsky znát. Díky enginu ze Syberie si budou tyto dvě hry velmi podobné vzhledem i ovládáním, novinkou však je možnosti kombinovat předměty v inventáři nebo originální dialogový systém, kdy se kliknutím pravého tlačítka myši ptáme na faktické otázky a kliknutím levého tlačítka na otázky osobní. Jak bude tento zvláštní systém fungovat, uvidíme na přelomu let 2004/2005, kdy by měl tento krvavý, temný thriller vyjít.

    Still Life Still Life Still Life


     Cenega Publishing – Gooka: The Mystery of Jantaris
     
    Datum vydání: červenec 2004 | homepage
    Index očekávání
    7/10

    Jedním z mála českých zástupců mezi vystavovateli byla stále se rozmáhající společnost Cenega Publishing. Ta má ve svém portfóliu mimo jiné adventuru s RPG prvky Gooka: The Mystery of Jantaris od týmu Centauri Production. Prezentaci tohoto kousku sice naše E3 výprava nezvládla, nicméně já sám hru viděl v pokročilém stádiu vývoje při své březnové návštěvě studií Cenegy a musím uznat, že vypadá čím dál lépe – tedy až na low-polygonové modely postav a jejich ne zrovna důvěryhodné animace, které se patrně stanou terčem kritiky absolutně každého recenzenta. Ale nepředbíhejme. Všechny základní informace o hře se dočtete našem rok starém preview nebo na nově spuštěných oficiálních stránkách, takže využijme volného místa k prozrazení několika nových vychytávek a vylepšených vlastností hry. Z technologického hlediska mezi ně patří střídání dne a noci nebo dynamické změny počasí, z hlediska hratelnosti pak telepatické schopnosti hlavního hrdiny, na jejichž základě se příběh rozdělí na dvě části (realitu a sen), a především RPG prvky, díky nimž se můžeme učit novým dovednostem využitelných především v tahových soubojích á la Final Fantasy. K těm bude docházet ve zcela pochopitelných situacích – jako například při přepadení Gookovy lodi piráty. Hráč obvykle ovládá malou skupinku postav, z nichž má každá svoji úroveň zdraví a vládne jiným typem útoku (zbraně, magie, léčení…). Platí samozřejmě, že na různé typy nepřátel platí různé typ útoku, takže je zde prostor i pro taktické manévry. Pro adventuristy-puritány budiž dobrou zprávou, že soubojů ve hře není mnoho, některým se lze vyhnout a především nechybí volitelné nastavení jejich obtížnosti.
    Gooka je sice jen nízkorozpočtový projekt, ovšem to neznamená, že by nemohl okouzlit svým příběhem, atmosférou čtyř rozličných prostředí nebo nenáročnou hratelností okořeněnou o RPG prvky. Ostatně – počkejte si na recenzi, která by se na stránkách BonusWebu měla objevit zhruba za jeden až dva měsíce.

    Gooka: The Mystery of Jantaris Gooka: The Mystery of Jantaris Gooka: The Mystery of Jantaris


     Legacy Interactive – Law & Order: Criminal Intent
     
    Datum vydání: Q1 2005 | hra nemá homepage
    Index očekávání
    7/10

    Americkou společnost Legacy Interactive na BonusWebu poněkud opomíjíme. Záměrně, protože její prozatím dvoudílná série Law & Order, vyvíjená na motivy stejnojmenného seriálu, nás nedokázala nijak ochromit ani svým vzhledem, ani hratelností. Jak ale ukázala výstava E3, dost možná se blýská na lepší časy. Legacy zde totiž představili hned dva další připravované tituly. První z nich – Justice is Served – ještě příliš zajímavý není (vypadá totiž stejně jako jeho předchůdci), nicméně v tom druhém, nazvaném Criminal Intent, tvůrci sáhli k obrovskému množství změn a zdá se, že by konečně mohli vyplavat ze zakalených vod průměru. Základní princip hry zůstává zachován: v první části je třeba prohledat místo činu, vyslechnout svědky a sehnat dostatek důkazů proti hlavnímu podezřelému, kterého musíme v druhé části usvědčit u soudu. Na rozdíl od prvních tří dílů však hra nenabídne pouze jeden, ale hned pět případů, čímž rapidně stoupne její rozsáhlost (hovoří se o 40ti vedlejších postavách a 60ti lokacích). Zásadní novinkou je změna enginu a s tím spojený přechod z 1st person do 3rd person perspektivy, k čemuž tvůrce údajně vedl masivní úspěch Syberie. Ovládání zůstane pochopitelně čistě myšoidní záležitostí. Za zmínku ještě stojí zcela přepracovaný konverzační systém, kdy si nevybíráme jen z několika konkrétních otázek, ale taktéž určujete postoj, s jakým otázku vyřkneme – můžeme být přísní, podbízivý, upřímní, sympatičtí nebo naštvaní. Tato volba bude mít pochopitelně vliv na reakce dotazované postavy. Tu můžeme dokonce dohnat až do krajního stavu, kdy se s námi přestane úplně bavit. Úroveň „podrážděnosti“ postavy značí oválný ukazatel nad její hlavou, a pokud dosáhne maxima, je třeba dát postavě na chvíli pokoj a počkat, až „vychládne“.
    Law & Order: Criminal Intent by měl být dokončen počátkem příštího roku a stane se patrně prvním dílem série, který se v našem magazínu dočká své recenze.

    Law & Order: Criminal Intent Law & Order: Criminal Intent Law & Order: Criminal Intent


     CDV – Lula 3D
     
    Datum vydání: červenec 2004 | homepage
    Index očekávání
    8/10

    Pokud byste procházeli kolem stánku CDV a hledali LULU 3D, neuspěli byste. Stejně jako vloni na E3 nebo na Games Convention byla nadmíru vyvinutá blondýna prezentována pouze vyvoleným za zavřenými dveřmi. Proč s tímto eroticky laděným titulem dělají CDV takové cavyky pouhý měsíc před jeho vydáním, uniká našemu chápání, ale budiž. Nás ani vás to ovšem mrzet nemusí - hru jsme již viděli na vlastní oči vloni a přinesli vám tyto podrobné první dojmy. Tentokráte se budete muset spokojit jen se sadou nových obrázků, které ovšem – jako vždy – stojí za to. Lula na nich mimo jiné představuje novou kolekci přiléhavých latexových oblečků. Mňam! :o)

    Lula 3D Lula 3D Lula 3D


     Planeta DeAgostini – Fenimore Fillmore: The Westerner
     
    Datum vydání: červen 2004 | homepage
    Index očekávání
    9/10

    Zatímco my jsme díky vstřícnosti společnosti Cenega Czech mohli hru Fenimore Fillmore: The Westerner zrecenzovat již letos v únoru, Američané se hnali za její prezentací na malinkatém stánku španělského distributora Planeta DeAgostini jako urvaní z řetězu. Aby taky ne, když hra vypadá vskutku skvěle a teprve v průběhu E3 se podařilo chlapíkům z Revistronicu podepsat smlouvu o distribuci na území USA. Z toho vyplývá, že anglická verze spatří světlo světa nejdříve v červenci, zatímco plně lokalizovaná česká verze by měla dorazit do našich krámků již v průběhu června. Nabízet vám obrázky z US press kitu nám za dané situace přišlo poněkud zbytečné, a tak jsme Cenegu požádali o uvolnění tří screenshotů z připravované české verze hry.

    Fenimore Fillmore: The Westerner Fenimore Fillmore: The Westerner Fenimore Fillmore: The Westerner


    Kromě výše uvedených her, jež si šlo otestovat v prostorách klasických „pevných“ stánků, bylo na E3 možno spatřit i několik dalších titulů od týmů, které zde oficiálně nevystavovaly, ale přinesly si své rozpracované výplody na noteboocích. Mezi takovými nechyběli pánové s House of Tales, kteří na konec roku chystají špičkový thriller The Moment of Silence (čtěte exkluzivní preview s rozhovorem), zástupci White Birds Productions připravující nový projekt Benoita Sokala Lost Paradise, nebo s novináři vesele komunikující legendární Jane Jensen, která ovšem z důvodu přiškrcení finančního toku od Dreamcatcheru byla nucena pozastavit vývoj námi očekávané hitovky Grey Matter a v současnosti se věnuje pouze tvorbě jednoduchých flashových puzzle her distribuovaných po internetu.

    Vzhedem k tomu, jaké se chystá množství jiných báječných adventur, nás to ale nijak zvlášť mrzet nemusí. Myslím, že na své si v budoucích měsících přijde každý - ať už má rád hádankové hry typu Myst IV, point-and-click klasiky jako bude Still Life, nebo netrpělivě očekává nový svěží vítr Dreamfallu, Fahrenhaita či nového Larryho. Máme se zkrátka nač těšit.

    Autor:


    Nejčtenější

    Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

    Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

    Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

    Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

    Nejlepší hry roku 1998

    Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



    Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

    Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

    Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

    RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

    SiN

    Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

    Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

    Insurgency

    Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

    Další z rubriky

    Nintendo prodalo k letošku přes sedm set milionů konzolí

    Vlevo Gameboy (1989), vpravo Switch s odepnutými Joy-Cony

    Nejúspěšnější konzolí Nintenda je handheld DS s prodeji přes 150 milionů kusů. Celkově se prodalo za dobu existence...

    Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

    Evil Within 2

    Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou...

    VIDEO: Sledujte božský gameplay z kovbojky Red Dead Redemption 2

    Red Dead Redemption 2

    Šestiminutové video z očekávané kovbojky Red Dead Redemption 2 od Rockstaru ukazuje řadu aktivit a herních možností....



    Najdete na iDNES.cz