Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: No One Lives Forever 2 - Cate se vrací

  12:02aktualizováno  1. srpna 4:54
Konečně je to tady - bližší informace o pokračování jedné z nejzábavnějších a nejvtipnějších FPS posledních let, No One Lives Forever, je tady! Dočkáme se kompletně nové grafiky, nových bondovských vymožeností a spousty humoru. Že vývojáři informacemi zrovna nešetřili, se přesvědčíte v tomto článku. Stačí kliknout.

No One Lives Forever 2

S Cate Archer jsme se mohli poprvé setkat před pár lety v jedné z nejlepších FPS všech dob jménem No One Lives Forever. Jak si jistě pamatujete hra, dějově zasazená do šedesátých, byla parodií na bondovky a excelovala především břitkým humorem spojeným s výborným designem misí. Obecně se dá říct, že v očích mnoha lidí usedla po Half-Life na pomyslný trůn akčních her a možná celé virtuální zábavy. Na letošní E3 konečně odhrnuli lidé z Monolithu a Vivendi Universal pomyslný závoj, který zakrýval pokračování tohoto skvělého titulu a představili nám nového aspiranta na žezlo a korunu - No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way. Mezi hlavní vylepšení této hry bude patřit grafický engine. Nepůjde samozřejmě již o starou variantu LithTech, která mnoha hráčům přivozovala noční můry, ale o zcela nový LithTech Jupiter System, jenž má zaručit až třicetkrát větší detailnost prostředí, než tomu bylo dříve. Že si autoři nedělají legraci, se můžete přesvědčit v updatované screenshotové galerii.

Samozřejmě nás v novém dílu nepřipraví o Cate, která se opět vydá proti zlotřilému H.A.R.M. Poté, co americká vláda odhalí tajný sovětský projekt, který by mohl začít třetí světovou válku, je opět povolána organizace UNITY, ve které slouží právě Cate. Ji chce H.A.R.M. navíc zabít, jako odplatu za její činy v předchozí hře, takže si na její likvidaci najala několik skutečně špičkových zabijáků. Hra půjde údajně hrát No One Lives Forever 2buď stylem tichého plížení á la Thief, kdy v některých misích prý ani nemusíte stisknout spoušť, nebo jako drsnou akci se spoustou vystřílených nábojnic. Autoři sami hru nazývají first person spy game, tedy ne shooter.

Co vás však rozhodně usadí do židle jako první, je již zmiňovaný engine LithTech Jupiter System, jenž dokáže najednou vykreslit okolním prostředí až 90 tisíc polygonů, což tu opravdu ještě nebylo. Jak říkají tvůrci, vždy upřednostňovali zábavu a hratelnost před technologií, ale v NOLF 2 se tyto dvě složky povedlo umixovat dohromady tak dokonale, že není třeba dělat žádné kompromisy ani v jedné z nich. Nový je fyzikální systém a animace, oboje výborné už v předchozím díle by nám nyní mělo doslova vytřít zrak. Dále tu máme nový systém osvětlování a hardwarového T&L. Pokud máte odpovídající grafickou kartu, můžete se těšit i na efekty jako prostorový bump mapping. Prostě radost koukat.

V prvním díle byla zajímavá záležitost, zvaná "gadgets", neboli různá udělátka á la James Bond, jistě si vzpomenete na letlampu v zapalovači a další. Tvůrci se rozhodli svůj tyto věcičky inovovat, takže mimo gadgets přibudou další zbraně orientované na tichou likvidaci a různé pasti. Vedoucí designer Craig Hubbard okomentoval, že jeho oblíbená "zbraň" je rozhodně banán, se kterým se mu povedlo přelstít čtyři těžce ozbrojené ruské vojáky. Zatímco se sbírali ze země, už byl dávno v trapu. Bát se tedy nemusíme ani No One Lives Forever 2o humor, který dělal z NOLF tak zábavnou hru. Tvůrci nechtějí zkazit překvapení, pouze tvrdí, že si hra zachová svůj původní styl a přidá k němu nové věci. Můžeme se těšit i na konfrontace s nepřáteli, kdy se nebude jen zabíjet, no nechme se překvapit.

Jediná výtka proti prvnímu dílu se týkala obvykle multiplayeru, který nestál za moc a také ho skoro nikdo nehrál. Druhý díl již nepůjde cestou deathmatche, kde je trh značně přesycen, naopak se bude orientovat na kooperaci proti počítačovým oponentům, což by mohlo být za použití gadgets skutečně zábavná záležitost. Takové hromadné házení banánů, co říkáte? ;) Datum vydání téhle pecky ještě nebylo přesně stanoveno, podle všeho se jí ale dočkám již letos.

Autor:




Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.