E3: No One Lives Forever 2 - Cate se vrací

  • 349
Konečně je to tady - bližší informace o pokračování jedné z nejzábavnějších a nejvtipnějších FPS posledních let, No One Lives Forever, je tady! Dočkáme se kompletně nové grafiky, nových bondovských vymožeností a spousty humoru. Že vývojáři informacemi zrovna nešetřili, se přesvědčíte v tomto článku. Stačí kliknout.
No One Lives Forever 2

S Cate Archer jsme se mohli poprvé setkat před pár lety v jedné z nejlepších FPS všech dob jménem No One Lives Forever. Jak si jistě pamatujete hra, dějově zasazená do šedesátých, byla parodií na bondovky a excelovala především břitkým humorem spojeným s výborným designem misí. Obecně se dá říct, že v očích mnoha lidí usedla po Half-Life na pomyslný trůn akčních her a možná celé virtuální zábavy. Na letošní E3 konečně odhrnuli lidé z Monolithu a Vivendi Universal pomyslný závoj, který zakrýval pokračování tohoto skvělého titulu a představili nám nového aspiranta na žezlo a korunu - No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way. Mezi hlavní vylepšení této hry bude patřit grafický engine. Nepůjde samozřejmě již o starou variantu LithTech, která mnoha hráčům přivozovala noční můry, ale o zcela nový LithTech Jupiter System, jenž má zaručit až třicetkrát větší detailnost prostředí, než tomu bylo dříve. Že si autoři nedělají legraci, se můžete přesvědčit v updatované screenshotové galerii.

Samozřejmě nás v novém dílu nepřipraví o Cate, která se opět vydá proti zlotřilému H.A.R.M. Poté, co americká vláda odhalí tajný sovětský projekt, který by mohl začít třetí světovou válku, je opět povolána organizace UNITY, ve které slouží právě Cate. Ji chce H.A.R.M. navíc zabít, jako odplatu za její činy v předchozí hře, takže si na její likvidaci najala několik skutečně špičkových zabijáků. Hra půjde údajně hrát No One Lives Forever 2buď stylem tichého plížení á la Thief, kdy v některých misích prý ani nemusíte stisknout spoušť, nebo jako drsnou akci se spoustou vystřílených nábojnic. Autoři sami hru nazývají first person spy game, tedy ne shooter.

Co vás však rozhodně usadí do židle jako první, je již zmiňovaný engine LithTech Jupiter System, jenž dokáže najednou vykreslit okolním prostředí až 90 tisíc polygonů, což tu opravdu ještě nebylo. Jak říkají tvůrci, vždy upřednostňovali zábavu a hratelnost před technologií, ale v NOLF 2 se tyto dvě složky povedlo umixovat dohromady tak dokonale, že není třeba dělat žádné kompromisy ani v jedné z nich. Nový je fyzikální systém a animace, oboje výborné už v předchozím díle by nám nyní mělo doslova vytřít zrak. Dále tu máme nový systém osvětlování a hardwarového T&L. Pokud máte odpovídající grafickou kartu, můžete se těšit i na efekty jako prostorový bump mapping. Prostě radost koukat.

V prvním díle byla zajímavá záležitost, zvaná "gadgets", neboli různá udělátka á la James Bond, jistě si vzpomenete na letlampu v zapalovači a další. Tvůrci se rozhodli svůj tyto věcičky inovovat, takže mimo gadgets přibudou další zbraně orientované na tichou likvidaci a různé pasti. Vedoucí designer Craig Hubbard okomentoval, že jeho oblíbená "zbraň" je rozhodně banán, se kterým se mu povedlo přelstít čtyři těžce ozbrojené ruské vojáky. Zatímco se sbírali ze země, už byl dávno v trapu. Bát se tedy nemusíme ani No One Lives Forever 2o humor, který dělal z NOLF tak zábavnou hru. Tvůrci nechtějí zkazit překvapení, pouze tvrdí, že si hra zachová svůj původní styl a přidá k němu nové věci. Můžeme se těšit i na konfrontace s nepřáteli, kdy se nebude jen zabíjet, no nechme se překvapit.

Jediná výtka proti prvnímu dílu se týkala obvykle multiplayeru, který nestál za moc a také ho skoro nikdo nehrál. Druhý díl již nepůjde cestou deathmatche, kde je trh značně přesycen, naopak se bude orientovat na kooperaci proti počítačovým oponentům, což by mohlo být za použití gadgets skutečně zábavná záležitost. Takové hromadné házení banánů, co říkáte? ;) Datum vydání téhle pecky ještě nebylo přesně stanoveno, podle všeho se jí ale dočkám již letos.