Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Podruhé u EA – střílečky Black a Battlefield

  12:00aktualizováno  23. května 9:18
Silný lineup her od příští rok nepolevuje. Nepohrdli jsme proto podívat se opět v útrobách stánku této společnosti na dvě chystané střílečky, které rozhodně mají čím zaujmout.

Nákup vývojářského studia Criterion musel být pro Electronic Arts velmi důležitý a v mnohém evidentně i velmi inspirující. Jak to souvisí se hrami, v nich mají od vašich virtuálních kulometů létat nábojnice hustěji než od zásobníků Charlieho Sheena ve Žhavých výstřelech? Jednoduše tak, že tvůrci obou her přirovnávají svá dítka k Burnoutu na bitevním poli.

Battlefield 2: Modern Combat
Battlefield 2: Modern Combat Když mi začala být prezentována tato hra, opětovně mě zastihla otázka: „Líbil se ti Battlefield na PC?“ Nemělo cenu něco zastírat, a tak jsem šel rovnou s pravdou ven: hry tohoto typu mě moc neberou. „Skvělé, tak Modern Combat je přesně pro tebe,“ ozvalo se vzápětí. Až za pár chvil jsem ale zjistil, že je to skutečně pravda a nejedná se jen o pokus zavděčit se ve stylu arabského pouličního prodejce.

Battlefield: Modern Combat je totiž jedna velká a neutuchající akce. Taktika je sice fajn, ale co si budeme povídat, většinou chceme jen kropit všechno, co nám přijde pod ruku. A to se zde daří velmi uspokojivě. Hlavní myšlenkou celého Battlefieldu je rozlehlé bojiště, o které nebudou ochuzeni ani konzoloví hráči. Na bojišti se budou potloukat haldy vojáků na obou stranách, přičemž vy budete mít tu výhodu, že prakticky kdykoliv můžete ovládat kteréhokoliv z vašich spojenců. Stačí, abyste na něj jen viděli. Podíváte se na vašeho kolegu a například vidíte, že on má slušný raketomet, zatímco vy se musíte lopotit s obyčejným samopalem. Není nic jednoduššího, než se do něj „převtělit“ a užít si rovněž něco té pyrotechnické práce. Velmi atraktivně pak tato featurka působí v okamžiku, kdy na bojiště přistávají posily v podobě parašutistů. Nejenže tak můžete alespoň po nějakou dobu drtit vše nepřátelské pěkně z pohodlí ptačí perspektivy, ale navíc je tak možné alespoň zběžně obhlédnout situaci na bojišti v poněkud širším kontextu.

Hra nabírá na spádu rovněž tím, že mise končí až v okamžiku, kdy nemáte na bojišti ani jednoho muže. V případě smrti se totiž okamžitě přepnete na vašeho nejbližšího kolegu. Na otázku, zda je možné zůstat na bojišti někdy vůbec úplně sám proti celé nepřátelské přesile, mi bylo odpovězeno, že teoreticky ano, ale v praxi se to nestane v podstatě nikdy.

Co se týče výzbroje a výstroje, nebyl by to Battlefield, kdyby nabídka byla chudá. Vedle množství různých specializací vojáků bude možné využít i více než padesátky nejrůznějších zbraní a projet se budeme moci ve více než třiceti modelech bojových vozidel. Včera v podvečer jsme si z Los Angeles dovezli hratelné demo, o dojmy z něhož se s vámi podělíme co nejdříve.

Black
Black O této střílečce se v superlativech mluví již poměrně dlouhou dobu, ale až na letošní E3 jsme si mohli udělat bližší obrázek. Autoři nás vzali do místnosti stylizované do podoby vojenského bunkru a promítli nám asi pětiminutové velmi hlasité video, na němž nás seznámili se všemi hlavními rysy tohoto titulu. Je evidentní, že se bude sázet zejména na atmosféru, která svým ponurým laděním velmi připomíná Killzone.

Velký důraz je ale ovšem kladen i na herní fyziku, která PS2 ždíme opravdu velmi zodpovědně. Shlédli jsme průchod rozbořenými ulicemi města, v nichž se vyskytovalo velmi slušné množství nepřátel, kteří se ale postupně začali objevovat i v místech, kudy jste už prošli, což působilo velmi realisticky. Snažili se vás prostě nahánět všemi možnými způsoby. Jejich likvidace ale nebyla pouze dílem extrémního žhavení hlavně, ale uplatnění zde nachází i jistá dávka chytrosti. Pokud na bás totiž pálí z několika pater rozstříleného domu, není nic jednoduššího než raketou odpálit horní patro, které svým pádem vezme do věčných lovišť i ty protivníky, kteří stojí i v nižších patrech v místech, kudy padají odpálené trosky. Fyzika ovšem působí skvěle i v jiných momentech. Pokud střílíte skrz okno, sklo se v rámci možností realisticky tříští, ale samozřejmě jen do té doby, než sklo vypadá. Demonstrováno to bylo na okně s mnoha menšími tabulkami a pokud jste pak stříleli přes již vysklený prostor, žádné další úlomky již samozřejmě nelétaly. Ustřelit se dá ovšem kde co: různé cedule s nápisy, reklamní vývěsky, nebo světelné poutače na budově hotelu.

Poměrně vtipně pak působila situace, kdy se jeden z kolegů zeptal na příběh. Vývojáři na sebe chvilku jen vzájemně koukali, až se jeden z nich konečně odhodlal: „Člověče, tohle není Final Fantasy, tohle je střílečka.“ Poté se ovšem odhodlali i ostatní tvůrci a upřesnili: „Příběh zde samozřejmě je, ale Black rozhodně není o story. Chtěli jsme v prvé řadě udělat kvalitní FPS.“ A vypadá to, že se to zatím daří.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Overwatch jako bojovka? Fanouškovské video ukazuje, že by to šlo

Overwatch Fighter

Podívejte se, jak by to nejspíš vypadalo, kdyby chtěl Blizzard udělat z Overwatche bojovku.

K doplňku do simulátoru přibalili autoři i malware. Prý pro boj s piráty

The FSLabs A320

Autoři doplňků do leteckých simulátorů přibalili k hernímu obsahu škodlivý software, který mohl z počítače ukrást...

Playstationový profil konečně můžete rozumně ovládat i z prohlížeče

PlayStation 4 - systémová aktualizace 5.50 (beta)

Firma Sony spustila webovou službu My PlayStation pro správu uživatelských profilů na PSN.

Domácí chipsy pro děti
Domácí chipsy pro děti

Upečte si domácí chipsy, ale pozor, jsou velice návykové.

Najdete na iDNES.cz