Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Post Mortem – rituální šílenství

  12:00aktualizováno  30. května 5:18
Skutečnost, že ani letošní rok nebude na adventury nikterak chudý, dokazují dva připravované tituly francouzské společnosti Microids. Dnes si blíže představíme Post Mortem - napínavý thriller plný rituálního šílenství, který nás zavede do tajemných a nebezpečných nočních ulic Paříže roku 1920.

Post Mortem

To, že Francouzi jsou specialisté na adventury, je nepopiratelný fakt. A to, že králem francouzských adventur byla společnost Cryo, je taktéž jednoznačně pravda. Ano – slovo „byla“ je namístě, jelikož situace se začíná pozvolna měnit a zatímco Cryo se poslední dobou dostává do ústraní a šušká se cosi o finančních problémech, jeho místo přebírá jiná francouzská společnost - Microids. Ta pro letošní rok připravuje hned dvě skvěle vypadající klasické adventury. Jednou z nich je velmi ambiciózní Syberia, které se dočkáme již za několik málo dnů, a druhou je nefalšovaný realistický thriller Post Mortem, jehož děj se odehrává v Paříži roku 1920.

Období mezi dvěma světovými válkami se dá nazvat jako zlomové. Nový svět stál proti starému, bohatí proti chudým a silní proti slabým. Byla to doba kulturní revoluce, kdy poslední zbytky víry v magii a okultismus nezadržitelně vytlačovala věda a technika. A právě tento čas nejistoty a šílenství je základem tajuplné hry Post Mortem. „Snažíme se vyprávět příběh, který bude sice kompletně smyšlený, ale postavený jak historicky přesném pozadí“, uvedl k tomuto tématu Stephane Brochu, hlavní designér hry. Onen fiktivní příběh se točí kolem dvojnásobné vraždy, jež se udála v jednom hotelovém pokoji. Obětem – mladému manželskému páru – byla rituálním způsobem setnuta hlava, na což policie, jako obvykle, nebere sebemenší ohledy. Proto se sestra zavražděné ženy rozhodne vyhledat pomoc jinde Post Mortem a kontaktuje soukromého detektiva Guse MacPhersona - Američana, který se rozhodl odcestovat do Paříže s cílem zanechat divokého a nebezpečného života čmuchala a věnovat se své největší zálibě, jíž je malování. Inu, jak to tak vypadá, umění bude muset ještě na chvilku odložit.

Post Mortem bude ve svém základu čistokrevná neakční adventura, i když podle slov tvůrců o naprostou klasiku rozhodně nepůjde. „Chtěli jsme se odvrátit od klasické statičnosti adventurního žánru, takže jsme přidali více dynamických a adrenalinových sekvencí“, dodává Stephane Brochu. „Hráče bude mnohem víc zajímat, kdo za tou sérií vražd stojí, než zdlouhavé prohledávání nových prostředí.“ K tomu ještě dodám, že zpočátku „obyčejný“ kriminální příběh se postupem času zvrhne v pátrání po tajemném artefaktu – Baphometově hlavě – která svému majiteli nabídne dar nesmrtelnosti.

Velkou pozornost tvůrci věnovali atmosféře hry a vůbec nezastírají, že velkým vzorem jim byl legendární film Noir. Kompletní děj se odehrává výhradně v noci a na katastrálním území Paříže navštívíme kavárny, bistra, hotely, nejrůznější domy, opuštěné stanice metra a stará skladiště. Všechna tato prostředí jsou založena na skutečných lokacích v Paříži a jak se můžete přesvědčit z okolních screenshotů (a z této galerie), vypadají vskutku nádherně a už od pohledu nahánějí strach. Většina z nich je však až přehnaně Post Mortem tmavá, a tak se jen modlím, aby to ve výsledku nedopadlo jako v Draculovi 2 nebo v Necronomiconu, kde jsme byli vystaveni neustálému hledání „černochů v tunelu“.

S atmosférou grafiky neoddělitelně souvisí herní engine. Ten vychází z rok staré adventury Road to India a kombinuje předrenderované „warp“ prostředí (rozlišení 800x600) s 3D polygonovými objekty. To tedy znamená, že Post Mortem bude další z řady adventur s pohledem z vlastních očí a s možností rozhlížení se o 360 stupňů. 3D charaktery vypadají velmi detailně, rozpohybovány jsou pomocí Motion-capture a chybět by neměly ani animace obličejů. Měl jsem možnost srovnávat kvalitu postav během videosekvencí a během samotné hry a musím uznat, že rozdíly byly skutečně minimální.

Jelikož ve hře budou hned dvě hlavní postavy (ta druhá je zatím pečlivě utajována) a desítky dalších NPC, jsou velice důležitou součástí hry dialogy. A právě na nich si dávají tvůrci maximálně záležet. Vymysleli totiž speciální engine (EMOgine), jenž do rozhovorů zakomponovává emoce postav a tím ovlivňuje jejich reakce. Dialogy by tak měly být nelineární – například pokud budete až příliš zdvořilí nebo naopak hrubí, může toho druhá postava zneužít. Musíte tak najít ideální způsob, jakým kýžené informace z postavy vytáhnout. Nutno ovšem podotknout, že podobné pokusy o nelineární dialogy zde Post Mortem již byly (Mystery of Druids, Rome a další) a ani v jednom případě to nedopadlo nijak zázračně, takže se k nadšeným slovům Microidů nestavím nijak alibisticky.

I kdyby se však z dialogů nevyklubalo nic světoborného, má Post Mortem ambice stát se jednou z předních adventur tohoto roku. Otazník visí ještě nad rozsáhlostí, která nejspíš nebude nijak zázračná – dohrání předchozího projektu tohoto týmu (Road to India) trvalo pouhé 4 hodiny a též v případě Post Mortemu tvůrci veřejně upřednostňují zábavu intenzivní před dlouhodobou. Pravdu ale nejspíš odhalíme až na přelomu října a listopadu, kdy by se měla hra dostat do obchodů. Minimální konfigurace je stanovena na procesor 400 MHz, 64 MB RAM a 16 MB grafický akcelerátor.

Autor:




Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.