Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

E3: Post Mortem – rituální šílenství

  12:00
Skutečnost, že ani letošní rok nebude na adventury nikterak chudý, dokazují dva připravované tituly francouzské společnosti Microids. Dnes si blíže představíme Post Mortem - napínavý thriller plný rituálního šílenství, který nás zavede do tajemných a nebezpečných nočních ulic Paříže roku 1920.

Post Mortem

To, že Francouzi jsou specialisté na adventury, je nepopiratelný fakt. A to, že králem francouzských adventur byla společnost Cryo, je taktéž jednoznačně pravda. Ano – slovo „byla“ je namístě, jelikož situace se začíná pozvolna měnit a zatímco Cryo se poslední dobou dostává do ústraní a šušká se cosi o finančních problémech, jeho místo přebírá jiná francouzská společnost - Microids. Ta pro letošní rok připravuje hned dvě skvěle vypadající klasické adventury. Jednou z nich je velmi ambiciózní Syberia, které se dočkáme již za několik málo dnů, a druhou je nefalšovaný realistický thriller Post Mortem, jehož děj se odehrává v Paříži roku 1920.

Období mezi dvěma světovými válkami se dá nazvat jako zlomové. Nový svět stál proti starému, bohatí proti chudým a silní proti slabým. Byla to doba kulturní revoluce, kdy poslední zbytky víry v magii a okultismus nezadržitelně vytlačovala věda a technika. A právě tento čas nejistoty a šílenství je základem tajuplné hry Post Mortem. „Snažíme se vyprávět příběh, který bude sice kompletně smyšlený, ale postavený jak historicky přesném pozadí“, uvedl k tomuto tématu Stephane Brochu, hlavní designér hry. Onen fiktivní příběh se točí kolem dvojnásobné vraždy, jež se udála v jednom hotelovém pokoji. Obětem – mladému manželskému páru – byla rituálním způsobem setnuta hlava, na což policie, jako obvykle, nebere sebemenší ohledy. Proto se sestra zavražděné ženy rozhodne vyhledat pomoc jinde Post Mortem a kontaktuje soukromého detektiva Guse MacPhersona - Američana, který se rozhodl odcestovat do Paříže s cílem zanechat divokého a nebezpečného života čmuchala a věnovat se své největší zálibě, jíž je malování. Inu, jak to tak vypadá, umění bude muset ještě na chvilku odložit.

Post Mortem bude ve svém základu čistokrevná neakční adventura, i když podle slov tvůrců o naprostou klasiku rozhodně nepůjde. „Chtěli jsme se odvrátit od klasické statičnosti adventurního žánru, takže jsme přidali více dynamických a adrenalinových sekvencí“, dodává Stephane Brochu. „Hráče bude mnohem víc zajímat, kdo za tou sérií vražd stojí, než zdlouhavé prohledávání nových prostředí.“ K tomu ještě dodám, že zpočátku „obyčejný“ kriminální příběh se postupem času zvrhne v pátrání po tajemném artefaktu – Baphometově hlavě – která svému majiteli nabídne dar nesmrtelnosti.

Velkou pozornost tvůrci věnovali atmosféře hry a vůbec nezastírají, že velkým vzorem jim byl legendární film Noir. Kompletní děj se odehrává výhradně v noci a na katastrálním území Paříže navštívíme kavárny, bistra, hotely, nejrůznější domy, opuštěné stanice metra a stará skladiště. Všechna tato prostředí jsou založena na skutečných lokacích v Paříži a jak se můžete přesvědčit z okolních screenshotů (a z této galerie), vypadají vskutku nádherně a už od pohledu nahánějí strach. Většina z nich je však až přehnaně Post Mortem tmavá, a tak se jen modlím, aby to ve výsledku nedopadlo jako v Draculovi 2 nebo v Necronomiconu, kde jsme byli vystaveni neustálému hledání „černochů v tunelu“.

S atmosférou grafiky neoddělitelně souvisí herní engine. Ten vychází z rok staré adventury Road to India a kombinuje předrenderované „warp“ prostředí (rozlišení 800x600) s 3D polygonovými objekty. To tedy znamená, že Post Mortem bude další z řady adventur s pohledem z vlastních očí a s možností rozhlížení se o 360 stupňů. 3D charaktery vypadají velmi detailně, rozpohybovány jsou pomocí Motion-capture a chybět by neměly ani animace obličejů. Měl jsem možnost srovnávat kvalitu postav během videosekvencí a během samotné hry a musím uznat, že rozdíly byly skutečně minimální.

Jelikož ve hře budou hned dvě hlavní postavy (ta druhá je zatím pečlivě utajována) a desítky dalších NPC, jsou velice důležitou součástí hry dialogy. A právě na nich si dávají tvůrci maximálně záležet. Vymysleli totiž speciální engine (EMOgine), jenž do rozhovorů zakomponovává emoce postav a tím ovlivňuje jejich reakce. Dialogy by tak měly být nelineární – například pokud budete až příliš zdvořilí nebo naopak hrubí, může toho druhá postava zneužít. Musíte tak najít ideální způsob, jakým kýžené informace z postavy vytáhnout. Nutno ovšem podotknout, že podobné pokusy o nelineární dialogy zde Post Mortem již byly (Mystery of Druids, Rome a další) a ani v jednom případě to nedopadlo nijak zázračně, takže se k nadšeným slovům Microidů nestavím nijak alibisticky.

I kdyby se však z dialogů nevyklubalo nic světoborného, má Post Mortem ambice stát se jednou z předních adventur tohoto roku. Otazník visí ještě nad rozsáhlostí, která nejspíš nebude nijak zázračná – dohrání předchozího projektu tohoto týmu (Road to India) trvalo pouhé 4 hodiny a též v případě Post Mortemu tvůrci veřejně upřednostňují zábavu intenzivní před dlouhodobou. Pravdu ale nejspíš odhalíme až na přelomu října a listopadu, kdy by se měla hra dostat do obchodů. Minimální konfigurace je stanovena na procesor 400 MHz, 64 MB RAM a 16 MB grafický akcelerátor.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po dohrání hry by mělo být možné dát spropitné, navrhuje exšéf Blizzardu

Bývalý šéf slavného studia Blizzard sdílel na sociální síti X myšlenku, že by příběhové hry měly po...

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry

Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...

Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední, slíbil Netflix

Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...