Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový obchodní model dospívá. Předběžný přístup začíná být spolehlivý

  14:00aktualizováno  14:00
První studie naznačovaly, že budoucnost her prodávaných prostřednictvím Earlu Accessu může být temná. Po roce a půl totiž vyšla pouze čtvrtina z nich a hrozilo tedy, že hráči na obchodní model časem začnou nahlížet skrz prsty. Situace se však zlepšila.

Ilustrační obrázek ze hry Rust. Jednoho z předních titulů dostupných v rámci Early Accessu na Steamu | foto: Facepunch Studios

Z her uvedených do předběžného přístupu v roce 2013 jich autoři za poslední rok a půl dokončili 70 %. Projekty dostupné v Early Access po odstartování obchodního modelu si oproti tomu vedly hůře. Po roce a půl svá díla za finální prohlásilo pouze 25 % autorů. Vyplývá to ze studie organizace EEDAR.

Ta obdobnou analýzu provedla i před osmnácti měsíci, situaci tak může jednoduše porovnat se současností. Z rozboru například vyplývá, že od roku 2012 citelně vzrostl počet titulů uvedených do předběžného přístupu.

Zatímco během prvního roku a půl existence služby to bylo 309 her, za stejné období končící v únoru 2016 to bylo 798 projektů.

Stav Early Accessu za poslední rok a půl

Stav Early Accessu za poslední rok a půl

Studie navíc naznačuje, že se čas potřebný pro vydání plné verze zkracuje. „Zároveň ale s dospíváním modelu začíná být zjevné, že od nákupu titulu v Early Access hráči (tak či tak) musejí do finálního vydání čekat dlouhou dobu,“ píšou autoři.

Průměrná doba do vydání je totiž pro hry uvedené v letech 2013 a 2014 více než rok.

Čas potřebný pro opuštění fáze předběžného přístupu navíc závisí na žánrech. Finální verze je dříve dostupná pro hry příběhové, arkádové, logické a strategické. Déle naopak trvá vydání her na hrdiny, stříleček, závodů a simulací.

„To by alespoň částečně mohlo souviset s nutností vyvažovat síťovou hru u stříleček a závodních titulů i komplexnímu odlaďování chyb u her na hrdiny a simulací,“ soudí studie.

Stav Early Accessu za poslední rok a půl

Stav Early Accessu za poslední rok a půl

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Deset nejočekávanějších strategií roku 2018

Jurassic World Evolution

Strategie sice nejsou tak populární jako střílečky, letos jich přesto vyjde víc než dost. Řekli jsme si, že jich...

Z legendární hry udělali luxusní stolek. Má barvy, které nikdo nepamatuje

Konferenční stolek Pong licencovaný Atari

Legendární hra Pong, kterou v sedmdesátých a osmdesátých letech hrál každý, se dočkala zajímavého znovuzrození....

Další z rubriky

Kultovní Theme Hospital se po dvaceti letech dočká pokračování

Two Point Hospital

Vývojáři původní Theme Hospital z roku 1997 pracují na jejím duchovním nástupci. Ten se sice bude jmenovat Two Point...

Zahrajeme si Maria i na PC? Oznámení Yuzu, emulátoru Nintenda Switch

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Je to teprve 10 měsíců od momentu, kdy byla uvedena konzole Nintendo Switch na trh a už byl oznámen její emulátor na PC.

Nového Prince of Persia se jen tak nedočkáme

Prince of Persia, ilustrační foto

Značka Prince of Persia je momentálně pozastavena a v nejbližší době se na tom určitě nic nezmění.

Najdete na iDNES.cz