Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Easy Tekken - lekce čtvrtá

  12:00aktualizováno  1. prosince 2:58
Náš pravidelný kurs ""Jak na Tekkena"" má další učební hodinu, na které se tentokráte budou zevrubně probírat chytačky a přehozy, samozřejmě plus obrana proti těmto aktivitám. Parry, neboli možnosti odrážení útoku. A nakonec tu je zohlednění stupně výdrže jednotlivých charakterů. Takže do lavic!

Throw - přehozy (lidově chytačky)

Easy Tekken

V TTT měla každá postava dva základní přehozy a to 1+3 a 2+4. V T4 je 1+3 vyhrazeno pro změnu pozice. Aby byly zachovány animace pro dva přehozy, tak 2+4 se dá nyní zaměňovat s F+2+4. Každá postava pak ještě má minimálně jeden přehoz speciál. Zajímavým speciálem disponuje Craig a to f,f+1+2 (podobně Law f,f+3+4), který se dá využít jako Juggle starter. Něco velmi podobného mají i roboti v TTT. Postavy lze zachytávat pouze ve stoje, výjimečně pak v dřepu (King, Craig) nebo vleže (King).

Postavy Kinga, Armora, Niny, Anny a Bruceho jsou vybaveny vícenásobnými přehozy (multithrow). Jestliže se například necháte chytit od dobrého King playera do multíku, je to zážitek pro celou rodinu. ;-)

Z přehozu 1+3 se vyprošťuje pomocí 1, z 2+4 se dostanete 2 a u speciálu je to různé - hodně 1+2, ale i 1_2. Jak přehozy od sebe rozeznat? Teorie je velmi jednoduchá. Když si pozorně prohlédnete animaci, kdy se vás protivník snaží uchopit do přehozu, popř. do prvního z multíku, tak mohou nastat tři možnosti. Buď se vás snaží chytit levou či pravou rukou anebo oběma. Tomu odpovídají i způsoby úniku: levá - 1, pravá - 2, obě - 1+2. Realita je však podobná jako u Chicken, i když tady je přece jenom více framů a tedy větší šance na úspěch.

Easy Tekken

Většina hráčů používá dva přehozy, které náhodně střídá. Pokud nejste schopni - jako třeba já, aplikovat výše popsanou teorii v praxi, nezbývá vám než hrát 50:50. V případě, že někdo používá přehozy hodně, doporučuji častější přikrčování. V případě, že se vás soupeř pokusí neúspěšně zachytit, máte výhodu na útok a zásahy jsou garantovány. Nejvhodnější jsou údery spojené se vstáváním. Např. Jin - ws+2 nebo Kuma ws+1,2 atd. - tohle jsou tutovky, po kterých můžete jugglovat. Druhou možností pak je pokusit se z dřepu také o přehoz. Pokud jej uděláte včas, soupeřovi běží Recovery time a tak už s tím nemůže nic dělat.

První přehoz z multíku ve většině případů prozradí krátké přikrčení směrem k vaší postavě a při následném vystřelení rukou už musíte býti přikrčení, abyste nemuseli hrát 50:50. Jestliže jste se úspěšně přikrčili, praktikujte výše uvedený způsob protiútoku. Co dělat v případě, že už jste v multíku? Oblast úniků HLAVNĚ z Kingových parádiček je pro mě, přiznávám, španělskou vesnicí. Nejde ani tak o teorii, ale spíš o praxi. Z většiny přehozů se dá dostat, to je jasné. Možnosti jsou 1_2 (výjimečně 1+2_3+4), ale vždy jenom jedna z nich. A v tom je ten háček. Dal jsem si tu práci, abych z tohoto problému nějak jednoduše vybruslil s čistým štítem a zjistil jsem, že v T4 má King okolo 100 přehozů včetně různých kombinací. ;-) Těžko je v silách normálního člověka zapamatovat si únik ze všech alternativ. Orientační pravidlo, že 2 se dostanete z lámání rukou a 1 z lámání nohou je tak trošku na "prdlačku", protože jednak se to musí zmáčknout během prvních pár framů animace a za druhé jako zápasnický neteoretik prostě nepoznám, jestli se mě pokouší přehnout zezadu a nebo dostat mě do 69. ;-) Když nevíte, zkoušejte mačkat 1_2, tak máte aspoň teoretickou naději. Časem se dají vypozorovat místa, kde lze multík přerušit. Vhodný je v tomto ohledu opět v Practice módu DEFENSIVE TRAINING, kde si na sebe můžete pustit opakovaně jakýkoliv Kingův multík a bez stresu si odzkoušet možné varianty úniku.

Tackle přehozy - zalehnutí s "tankovačkou"

Easy Tekken

Tyto přehozy byly dány všem charakterům. Po rozběhnutí v řádu 10-ti kroků se každá postava při kontaktu se soupeřem pokusí automaticky o zalehnutí. Kaz, King, Paul a Craig mohou pokus o zalehnutí vyvolat kombinací tlačítek, aniž by se museli rozebíhat. Únik lze provést včasným zmáčknutím 1+2. V počátku animační fáze tacklu 1+2 funguje jako vysmeknuti ve stoje, v okamžiku, kdy padáte na záda, si pomocí 1+2 přehodíte soupeře pod sebe a výhodu tankovačky máte vy. Po úspěšném povalení lze pokračovat dvěma hlavními způsoby - buď 1,2,1,2,1,2 nebo 2,1,2,1,2,1. Vyprošťování se provádí 2 - pokud soupeř začíná tankovat 1, jestliže začne 2 - pak mačkejte 1. I v tomto případě je hodně specialitek a výjimek z pravidel. Jednak se dva již uvedené způsoby dají modifikovat jako 1,2,1,2,2,1 nebo 2,1,2,1,1,2. To má význam kvůli únikům, protože ty se dají provádět nejenom na první úder, ale poté ještě po čtvrtém. Dále pak např. Yoshimitsův tackle je propíchnutí mečem a nelze jej blokovat. Vybrané postavy mohou soupeři v tacklu vykloubit rameno (únik 1+2,2,2,2,2), nebo nohu (únik 1+2,1,1,1,1). Paulův speciální tackle "ultimative punishment" je just frame záležitostí (únik 1 a to pouze po prvním úderu).

Na závěr této části jsem si nechal Marduka a jeho extra tackle Tudo Mount. Craig může do Tudo Mount přejít mnoha způsoby. Easy Tekken Jednak klasicky z rozběhu nebo z postavení Vale Tudo zmáčknutím 1+2, dále pak ze speciálních přehozů qcf+1,1+2 a qcf+2,1+2 anebo automaticky z obou reversalů. Jeho tackle je pomalejší než klasický, ale ruce se dají ovládat, jak je libo. Když se rozhodnete, že půjde po sobě 2x pravačka a na to 2x levačka, tak tato tankovačka se provádí 2,2,1,1. Mimo to, abyste zmátli soupeřův pokus o únik, dá se např. ve čtvrtém kole úderů naznačovat jednou rukou a tankovat druhou - 2~1_1~2 nebo i v případě, že se protivníkovi zdaří únik, lze ještě speciálním reversalem chytit nohu a vykloubit ji (při úniku přes 1+3 je tento spec reversal 2+4, při úniku 2+4 je spec reversal 1+3). Obrana při tankování proti Craigově 2 je 1 - jako blok a 1+3 únik. Proti 1 je 2 block a 2+4 únik. Pokud se člověk soustředí, dá se poměrně snadno vyprostit. Animace, při které Marduk napřahuje ruku, má rozumnou délku.

Parry - odražení útoku

Parry je prvek efektního přechodu z obrany do útoku. Existují v podstatě dva druhy. Odražení útoku na střed nebo vrch se obecně označuje jako parry, odražení útoku na spodek se pak nazývá low parry. Na rozdíl od parry, což je opět výsadou vybraných postav, je low parry zpřístupněno všem. Příklady parry: Ling - 1+4, Law b+2+4 (pouze útoky na vrch), Bryan b+1+2~2 (pouze proti útokům rukama s tím, že zmáčknutím 2 přejde do protiútoku), Lei f+3+4 (pouze proti útokům rukama), nebo podržením F v postavení tygra (pouze proti útokům na vrch). Dalším trošku netradičním příkladem parry je i Heihachiho b+2+4 či Jinův b+1+2. Všechny tyto příklady se vztahují konkrétně k T4. Samozřejmě, že i v TTT by se našlo pár zajímavostí, např. True Ogre D/f (zachytí všechny údery rukama vykonávané se směrovými tlačítky d/b,d,d/f a přejde automaticky do přehozu) atd.

Easy Tekken

Low parry udělá každá postava tak, že v okamžiku útoku na spodek zmáčkne d/f. Útočící postava je krátkodobě ochromena a lze ji v Recovery time zasáhnout. Oblíbený je hopkick či údery spojené se vstáváním, po kterých se dá jugglovat. V případě úspěšného použití dáváte soupeři najevo, že čtete jeho hru, v opačném případě, tedy jestliže soupeř neútočí na spodek ale na střed a výše, se vystavuje nebezpečí counter hitu. Dalším dobrým trickem pro starší a pokročilé je využití low parry u přehozů, které se namačkávají přes d/f. Nejbestiálnějším příkladem budiž Bryanovi Chains of Misery - FC,d/f,d,d/f+1+2. Když se vám na první d/f podaří udělat low parry, tak v soupeřově Recovery timu provedete zbytek. A pak ... máte pocit z dobře vykonané práce.

Vlastnosti postav

Jak se projevuje výška a váha jednotlivých postav? Nebudu dělat rozbor faktu, že velké postavy se pohybují pomaleji a neohrabaně, malé jsou rychlé .... apod. To je všem jasné. Pouze upozorním na pár skutečnosti s tím spojených. Jednou z nich je tzv. výdrž postav. Čím větší je daný charakter, tím by měl logicky více vydržet. V praxi je to vyřešeno tak, že když si proti sobě vezmete například Ling a Pandu a nastavíte u obou energii na 100%, tak oba dva nemají stejný počet Hit points, Panda jich má o 20% více. Pokud vezmu Ling jako základ - tj. 100%, tak vzhledem k ní má např. Jin nebo Bryan o 8 % více, King o 9%, Ogre o 15%, nejvíce pak mají True Ogre, všichni Jack roboti, Devil a to o již zmiňovaných 20%. Další jednoznačnou výhodou skupiny big (všeobecně užívané slangové označení) je, že se s nimi velmi špatně juggluje. Při zásahu slabšími juggle startery jen velice nezřetelně nadskočí a když už se je podaří dostat do vzduchu, padají mnohem rychleji. Nevýhodou je pak ze strany soupeře snazší Okizeme. Většina úderů na střed zasahuje ležící big charaktery. U malých postav je to obráceně - vzduchem lítají snadno, na zemi mají výhodu. Zajímavostí je, že např. Ling nebo klokan jsou tak malí, že se nemusí přikrčovat před Devilovým laserem, což je unblockable útok na vrch - prostě jim to projde mezi ušima.

Easy Tekken

Děkovačka
Super, že jste vydrželi až do konce a děkuji všem v následujícím seznamu, kteří mi nevědomky pomáhali a inspirovali mě k napsání Tekken Easy (trošku divná formulace, ale je to z toho důvodu, abych ty vaše šílené nicky nemusel skloňovat ;-): Uťas, nerozlučná dvojka Brigand a J-kob, Padrini, Sir Loon, VR-Fist, Placebo, Sheamy, R-E-K, Rimgal, Deezer-D, Bigbro, Hroch, Headhot, HroudiCZ, Daf, Dafa, Jary, Sleep-O, Thunder, Hrošík, Pejík, Vanderpoel, Byrokrat, Pedro, Azmodan, Bohnensuppe, Keeper of the Crane, Electric Hwoarang, Man Ace Baxter, Pinhead, Veron, Gemi, K. Jarecki, Adam, Rudy Jin, Ryan "Prodigal Son" Hart, Wonderboy, Jang Suwon, Castel, Malboro Man a další.
Ještě jednou díky, všechny vás miluju. ;-)

P.S. Příští týden přijde definitivní tečka za naším pořadem a podíváme se zde na jednotlivé díly série Tekken. Tak si nás nezapomeňte zase naladit - rádio BonusWeb.

Autor:


Témata: Robot


Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.