Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Echelon: Wind Warriors - futuristický let

  12:00aktualizováno  14. února 9:07
Souboje v těsných soutěskách, průlety obrovskou rychlostí pod nízkými mosty. Kvalitní grafika, avšak pokulhávající hratelnost. Takový byl futuristický simulátor Echelon. Nyní máme první příležitost posoudit jak se vyvedl datadisk k tomuto celkem úspěšnému titulu. Zmizely některé chyby a stala se tato hra opravdu zábavnou?

Echelon - Wind Warriors

Mezi hromadou cédéčkek, která jsme nedávno přivezli ze sladké Francie, tedy z výstavy Milia Trade Show, byla spousta těch, jež urazila opravdu dlouhou cestu. Vzpomeňme třeba čínskou strategii War & Peace, ale i CD s hrou, o níž se nám dnes jedná. Ta pochází z matičky Rusi, přesněji od vývojářů z velice plodné firmy Buka Entertaiment, která pracuje například na cyberpunkovém RPG Paradise Cracked. A co na tom zmiňovaném disku vlastně je? Beta verze datadisku k trošku rozporuplnému futuristickému simulátoru Echelon, nazvaném Wind Warriors. Zatímco některá zahraniční herní média hodnotila Echelon poměrně kladně, u nás zas takové nadšení nevzbudil. Koneckonců podívejte se na tento článek. Nyní máme možnost zjistit, zda se autoři některých chybek vyvarovali a nebo se jen pokusili vytřískat z úspěchu hry maximum.

Nejprve si však v kostce připomeňme, co se v samotném Echelonu dělo, jeho příběh byl totiž na simulátor opravdu propracovaný. V roce 2117, došlo v Galaktické říši k občanské válce, po jejímž skončení, roku 2150, byla většina planet známého vesmíru zamořena radioaktivním spadem a lidstvo jen tak tak přežívalo. Nezbývalo mu nic jiného, než se pokusit kolonizovat nové světy. Vše se dařilo a časem byla založena vzkvétající Galaktická ferderace. Zlom nastal v roce 2320, kdy se lidé poprvé setkali s Veliany - potomky jedněch z kolonizátorů. Jejich předci objevili na opuštěné planetě funkční základnu mimozemšťanů a osvojili si vetřeleckou techniku, včetně takzvaných Zero-Transportů, bran, jež byly schopné Echelon - Wind Warriorspřenést kosmickou loď na obrovské vzdálenosti. Záhy začaly Zero-Transporty vznikat ve všech koutech vesmíru. Bohužel Veliané neměli se svými lidskými bratry příliš čisté úmysly. Všechny brány byly ve skutečnosti trojskými koni, které roku 2350 v jeden okamžik zlikvidovaly elektronické systémy všech lodí v jejich blízkosti. Pak už nemohlo následovat nic jiného než útok Velianů. Do obranného boje byly povolány všechny lidské síly a začala nová válka. To jsou události, které vyplynuly ze samotného Echelonu, datadisk Wind Warriors je, alespoň podle dostupných informací a verze hry, již máme k dispozci, zřejmě nijak nerozšíří. Jen se místo nezkušeného pilota ocitnete v roli elitního letce Jasona "Wolfa" Scotta - esa známého po celé galaxii.

Největší slabinou původní hry byl velice nevyvážený design misí. Ty se sestávaly z neustálého opakování podobných úkolů - někam doleť a něco tam znič, doprovoď konvoj na místo určení a podobně. Kupodivu velice podobné mise jsou i v datadisku. Sice tu zatím chybí příběh jenž by je spojoval a vysvětlil, proč máme to či ono podnikat, avšak nepříliš dobře vymyšlené létání bez nějakých velkých dějových zlomů během operace zůstalo. Poctivě jsem vyzkoušel všechny dostupné mise a ve všech dostával úkoly hodně podobné těm, o nichž jsem se zmiňoval. Ve finální verzi má být Echelon - Wind Warriorsale čtyřicet misí (v betě jich je dvacet devět), takže musíme doufat, že autoři vymyslí nějaké originální. Pokud to udělají, datadisku to ohromě prospěje. Co by v něm však mělo být určitě, ale v této verzi hry si to nelze vyzkoušet, je možnost dávat povely ostatním strojům a přivolávat protileteckou podporu. Celkem se má ve hře objevit okolo třiceti typů letounů, více než sto různých pozemních vozidel a také stovka budov.

Jediné, co si lze nyní otestovat, je vylepšený systém ovládání letounů myší. Ten je autory označován za inovativní, ale v praxi to zase taková sláva není. Fyzikální model hry je velice dobrý a ukočírovat vaši loď jen s myškou dá dost práce. Raketa reaguje tak jak má, to znamená s mírným zpožděním způsobeným setrvačností a podchytit toto chování jen s pomocí elektronického hlodavce dá dost práce. Kvalitní joystick se prostě nahradit nedá. Tím jsme se dostali k té podařenější části hry - samotnému létání. To je, stejně jako v Echelonu samotném, velice dobře udělané. Krajina je parádně členitá, přes hluboké rokle se klenou obrovské mosty, voda se leskne, prostě krása. Trochu tu ale chybí nějaké větší detaily. Pokud se ženete těsně okolo mrakodrapů obrovského města, zjistíte, že na zemi v podstatě nic není. Vypadá to, že engine hry nedozná žádných výrazných změn, což u datadisku není tak překvapující. Samotné modely raket vypadají hezky, ale trocha detailů navíc Echelon - Wind Warriorsby jim prospěla. S enginem zůstal zachován i propracovaný model poškození. Takže můžete přijít o značnou část stroje i s výzbrojí a přesto letět, stejně jako ulomit kousek křídla a s jinak zcela "zdravým" letounem se odebrat ve vývrtce k zemi.

Prostě létání v Echelonu je stále jedna radost a mise jsou v této verzi hry pořád stejně nezáživné. Pokud se vám ale hra líbila, určitě vás zaujme i její datadisk, navíc v něm přibudou i nové multiplayerové módy a speciální arény pro boj více hráčů. Díky kvalitnímu, napůl realistickému (pokud se v tomto případě dá mluvit realitě) a napůl arkádovému fyzikálnímu modelu, by se právě multiplayer mohl stát silnou zbraní Wind Warriors. Stačí si počkat do druhé poloviny tohoto roku, kdy má hra vyjít. Zatím se můžete pokochat screenshoty v této galerii.

Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.