ECTS 2002 - den nultý

  1:10aktualizováno  5:24
Po zpravodajství z losangeleské E3 se po několika měsících společně setkáváme u dalšího ročníku londýnské ECTS. Jaká byla cesta do Anglie? Vyfasovali jsme opět indický hotel? Jak to vypadalo na místě činu den před zahájením akce? Co se dělo na soukromých akcích Activisionu a Electronic Arts? Vše se dozvíte v našem článku!

Earls Court

Letní prázdniny se nachýlily ke konci, nové starosti znovu neodbytně klepou na dveře všem školou povinným a my se opět vydáváme do Londýna, abychom vás mohli informovat přímo z centra dění dalšího ročníku výstavy ECTS. Ano, po květnové Electronic Entertainment Expo v Los Angeles se v srpnu může herní scéna těšit na další povzbuzující injekci v podobě této akce, jejíž konání jsme vám již připomněli v úterním informativním článku. Ovšem s tím povzbuzujícím účinkem bychom to neměli nijak zvlášť přehánět, neboť minulý rok byl pro tuto kdysi zářící londýnskou výstavu doslova kritický. Sami jsme nevěděli, jestli se vrhnout na ECTS, nebo navštívit premiérové Game Convention v Leipzigu, a tak se část redakce vydala do Anglie a část do Německa. Já jsem se společně s Pavlem Dobrovským rozhodl odcestovat do země neomítnutých baráčků a dát ECTS tu poslední šanci. Vždyť i samotný přesun do prostor starého známého Earls Court Exhibition Centre v mnohých pravidelných návštěvnících rozdmýchal malou jiskru naděje, že by se snad již konečně mohlo blýsknout na lepší časy. Na druhou stranu však list vystavovatelů naznačoval opětovné zklamání. Poháněni zvědavostí jsme se ve středečních nekřesťansky brzkých hodinách rozloučili se spánkem a vydali se na ruzyňské letiště, přivítat usměvavé letušky a vrhnout se do oblak. V tu chvíli jsme však ještě netušili, co si na nás osud přichystal... Earls Court

Informovanějším čtenářům se možná může zdát zbytečný náš středeční odlet, vždyť samotná výstava začíná až 29. a končí o tři dny později v sobotu 31. srpna. Nutno však podotknout, že jsme si rozhodně nechtěli nechat ujít uzavřenou show a prezentaci titulů společností tak zvučných jmen, jako jsou Activision a Electronic Arts, a též jsme se chtěli zúčastnit některých přednášek na Game Developers Conference, které probíhaly již od 27. srpna. České aerolinie nás však překvapily zpožděním z důvodu technické závady na letedle. Nemusím jistě nijak zvlášť zdůrazňovat, že po takovém hlášení se do údajně již opraveného éra nesedá moc dobře, ale co naplat. Když k tomu ještě připočtu fakt, že jsem byl později nucen sedět během letu vedle potencionálního teroristy, neboť byl Pavel při odbavování obrán o příruční nožík a nůžky (bezpochyby chtěl sabotovat celou naši výpravu :-), měl jsem na dobrou náladu doslova zaděláno. Navíc jsme se díky nemalému zpoždění bohužel nemohli zúčastnit akce Activisionu (podle všech informací se však tentokrát lidé z Activisionu příliš neukázali, spíše naopak - prezentaci vévodily konzolové tituly, ale hlavně - ŽÁDNÝ Doom III) a několika konferencí, což z nás spolehlivě vytvořilo dva zhmotnělé náboje silně negativní energie. Need For Speed Hot Pursuit 2Vzniklou situaci navíc ještě rozdmýchala cesta londýnským metrem, kde (ostatně jako minulý i předminulý rok) naprosto selhal můj orientační smysl a bez větších problémů jsem podlehl velkému množství různě se křižujících linek. :-)

Nakonec jsme se však přeci jen dostali do hotelu a k mému velkému potěšení se nejednalo o žádný indický či arabský podnik, na které jsem měl v poslední době neuvěřitelné štěstí. Velkou radost mi udělala především barevná televize a hi-fi souprava na pokoji. Ocenili jsme též přítomnost varné konvičky (zaplaťpánbůh, že si můžeme ničit žaludky velkým množstvím kofeinu, jinak byste tento článek s největší pravděpodobností vůbec nečetli :-) a též mi padla do oka veliká vana, kterou jsem kolem půlnoci na několik hodin nejdříve dobrovolně, a postupem času nedobrovolně otestoval, málem vyplavil hotel a utopil se. To jsem však předběhl několik událostí, které zde rozhodně nemohu nezmínit.

Krátce po poledni jsme se lehce odpočatí, avšak nenajezení vydali do press centra v Earls Court Exhibition Centre, kde jsme si vyzvedli Command & Conquer: Generalspouzdra na již vytisknuté karty a Pavel se vydal na Game Developers Conference, o které již na BonusWebu též podrobně informuje. Já jsem mezitím vyrazil na prohlídku okolí a těšil se na velkou show Electronic Arts - EA Play. Jelikož jsem odmítl živit se narychlo v jednom z několika fastfoodů, které jsem po cestě minul, před samotnou akcí v sídle EA (v Chertsey - asi 50 minut jízdy z centra Londýna) jsem se ani tak netěšil na prezentované tituly tohoto herního giganta, jako na občerstvení. Hned po obdržení informačního letáku a dorazení na místo jsem však svoje potřeby honem rychle přehodnotil a začal se věnovat hrám. S o to větší chutí jsem pak spořádal hojné množství různých nabízených pokrmů, z nichž mě (a o chvíli později i Tukana ze SCORE) absolutně odrovnala neuvěřitelně pálivá směs kuřete s rýží - a přitom vypadala tak nevinně. :-)

Co se týče předváděných her, jen těžko se mezi nimi hledá ten nejlepší kousek, který by nás oba s Pavlem dostal do kolen a ohromil po všech stránkách. Nutno však podotknout, že rozhodně bylo na co koukat a většina titulů se dříve či později zařadí mezi herní špičku. Abych vás nalákal, můžete se těšit například na videopreview z PC i PlayStation 2 verze očekávané závodní pecky budovatelských strategií SimCity (SimCity 4), z datadisku k FPS Medal of Honor: Allied Assault nebo ze skvěle vypadající realtimové strategie James Bond 007: NightfireCommand & Conquer: Generals. Nebudou chybět ani videopreview a hutné rozhovory o titulech jako Freedom: Battle for Liberty Island, Anno 1503 a Need for Speed: Hot Pursuit 2, z pokračování slavné série James Bond 007: Nightfire. Popravdě řečeno, společnosti předvádějící vlastní tituly na ECTS budou mít co dělat, aby nejen kvalitu her, ale též úroveň prezentace herních velikánů z EA překonaly.

Koneckonců, jak to s úrovní této letošní výstavy bude, se dozvíme za pár hodin (nyní je čtvrtek 29. 8. 2002 přesně 4:37 hod.), kdy se brány londýnské ECTS opět po roce otevřou. Večer jistě budeme moudřejší, a tak se v zítřejším článku dozvíte mimo jiné i první postřehy. A poučení na závěr? Ač hrajete Civilization III bez problémů na nejtěžší obtížnost, prošli jste Wizardry VII bez návodu a jako Jedi Master hrajete Jedi Knight II s prstem v nose, nikdy neusínejte ve vaně plné vody! :-)

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

RECENZE: Legendární Larry se vrátil a je oplzlejší než kdy dříve

Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry

Od nového Larryho jsme moc nečekali a také jsme toho mnoho nedostali. Jde jen o zastaralou adventuru plnou nelogických...

Další z rubriky

Blizzard chystá předělávku WarCraftu 3 a nové Diablo pro mobily

WarCraft III Reforged

Zahajovací ceremonie Blizzconu, svátku všech fanoušků firmy Blizzard, poodhalila plány společnosti pro nadcházející...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v listopadu

Fallout 76

Ani v listopadu nepolevuje nápor zvučných herních značek a za pozornost tentokrát stojí i starší kousky, ať už...

Deset mrtvých značek ze stáje EA. Kterou by měla firma oživit?

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.

Historické portfolio vydavatelství Electronic Arts lze číst více způsoby. Na jednu stranu se u každé značky najdou...

Najdete na iDNES.cz