ECTS 2002 - den třetí

  • 7
Další ročník londýnské herní výstavy ECTS skončil a my vám přinášíme z technických důvodů opožděnou reportáž z posledního, třetího dne. Navštívili jsme stánek Ubi Softu a Techlandu, popovídali jsme si ředitelem K-D LAB o Perimeteru, mrkli jsme se na PlayStation Experience a natočili několik posledních záznamů.
ECTS 2002

Díky bohu, že podobné výstavy, jako jsou například ECTS či E3, trvají jen tři dny, ke kterým můžeme přičíst ještě jeden, maximálně dva dny doprovodných akcí. Pravda, pro redaktory tištěných magazínů, které vycházejí jednou do měsíce, by to bylo prodloužení radovánek skrytých pod termínem služební cesta, neboť tyto šťastlivce netlačí každodenní uzávěrka. Pro nás by však taková čtrnáctidenní výstava byla cestou peklem. S neustále narůstajícím spánkovým deficitem nám ranní vstávání dělá den ode dne větší problémy a pro jistotu si řídíme dva budíky, jejichž nepříjemné ječení stejně bezmyšlenkovitě likvidujeme. Popravdě si nedovedu představit,jak by naše probouzení vypadalo za pár dnů, a jsem rád, že tento problém nebudeme muset řešit. Minimálně příštích 14 dní sice budeme zpracovávat nashromážděné materiály, ale nikoliv v tak hektickém tempu.

Možná si říkáte, že na letošní ECTS toho stejně nebylo moc k vidění a máte pravdu, ale když člověk chce, vždycky si najde způsob, jak co nejlépe zužitkovat i to málo, co má k dispozici. A též právě proto nemám po skončení výstavy tak špatný pocit, jaký mě jímal na začátku. I když se spousta firem rozhodla ECTS ignorovat a někteří přítomní jen těžko dokázali zklamané novináře zaujmout, přesto se zde dala získat spousta informací, o jejichž kvalitě si musí udělat obrázek každý čtenář sám. Pravda, zmizela spousta spoře oděných hostesek a ECTS 2002 se rozhodně nedá nazvat Ping-Pong - nejlepší multiplayerová hra ECTS 2002show, ale na druhou stranu je třeba si uvědomit, že samotné kočičky, na které jsme si již zvykli, nám toho o vystavovaných hrách moc nepoví.

Ale nyní se již vrhněme na třetí, tedy poslední den. V závěru předchozí reportáže jsem zhruba naznačil, na co jsme se připravovali, ale opět došlo k některým změnám. Jakmile jsme dorazili na výstaviště (já asi o čtvrt hodiny později než Pavel, neboť jsem si dal za úkol spořádat k snídani co nejvíce vynikajících toastíků - jen tak mimochodem, být tu s tím hubeňourem ještě o týden déle, člověk by si sám nechal namluvit, že je "tlustej jak prase" :-), vrhli jsme se na pravidelnou komunikaci s pražským "štábem". Naplánovali jsme vydání na několik dní dopředu a začali posílat články. Jelikož jsme v té době neměli žádné nové press kity, nijak zvlášť jsme se nezdržovali a vrhli jsme se na výpravu do úzkých uliček mezi stánky. Přestože bylo celkově znát, že ECTS se nezadržitelně chýlí ke konci a počet návštěvníků klesá, prostor mezi stánkem Ubi Softu a 1C byl neustále narvaný k prasknutí. Není divu, když zde byla možnost zahrát si takové potencionální pecky jako originální FPS XII, taktické akce Tom Clancy's Splinter Cell a Tom Clancy's Raven Shield (bohužel s posunutým vydáním na únor 2003), 3D arkádu Rayman 3: Hoodlum Havoc a originální RTS Perimeter. V takových stížených podmínkách se velice Game On - výstava historických herních strojůšpatně natáčelo, ale přesto jsme vám zvládli opatřit ze jmenovaných her několikaminutové záznamy, které jsme navíc téměř těsně před ukončením výstavy doplnili podrobným rozhovorem s ředitelem K-D LAB o posledním zmiňovaném titulu.

Navíc jsme se vypravili na stanoviště polského Techlandu a po několika malých neúspěších se nám konečně podařilo uhnat project managera Jana Marka, který s námi byl ochotný udělat rozhovor o FPS Chrome přímo v českém jazyce. Ten jsme navíc doplnili natočením dlouhé ukázky přímo ze hry, která na první pohled vypadá velice zajímavě. Celkový obrázek si však uděláme až po vydání, které je plánováno na konec tohoto roku, ale hra by měla být hotova již za dva měsíce. Čekání na Honzu Marka jsme doplnili krátkým hraním bláznivého fotbálku Pet Soccer, též z dílen Techlandu - opět se můžete těšit na videozáznam ze hry, kde si to Luke rozdal v podání slepic z týmu Deportivo la Chickeno proti namachrovaným žabákům z Frogen Leverkusenu. Co myslíte, kdo vyhrál? Sázky přijímáme do konce tohoto týdne. :-)

Jelikož se brány ECTS poslední den expozice zavíraly již ve čtyři odpoledne, měli jsme v té době co dělat, abychom stihli vše, co jsme si v průběhu dne naplánovali. Pavel se vrhnul na psaní krátkých reportáží a já se vydal fotit zajímavé části výstaviště, až jsem se nakonec dostal na PlayStation Experience. Nashledanou příště?Na této oddělené akci, věnované připravovaným titulům pro herní konzoli od Sony, jsem fotil až do té doby, dokud mi baterky nevypověděly službu, a poté jsem se rozhodl natočit i pár záběrů z připravovaných her.

Letošní výstavu ECTS jsem zakončil slavnostním zpracováním posledního presskitu a rozdělením práce v pražské redakci. :-) Poté jsem se odebral na hotelový pokoj a ještě předtím zjistil, kolik stojí hodina v blízké internetové kavárně a v kolik ti vydřiduši zavírají. Pavel se vydal na výpravu do Barbican Institut na výstavu Game On, o které vás budeme samozřejmě také informovat. Tím tedy oficiálně končí naše letošní londýnská výprava. Doufáme, že jste byli s naším zpravodajstvím spokojeni a dozvěděli jste se vše, co jste vědět chtěli. Ve vydávání relevantních článků budeme samozřejmě nadále pokračovat, a tak se na nás můžete obrátit s jakýmikoliv připomínkami. Prostor máte jak v diskusi, tak prostřednictvím e-mailu. Pakliže nám toužíte vynadat telefonicky, použijte číslo do redakce - rádi si vás vyslechneme. :-)

ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002 ECTS 2002