Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ECTS: Ballerium - rozhovor s tvůrci

  12:00aktualizováno  31. srpna 9:50
Online strategie z fantastického prostředí cizí planety. To zní celkem zajímavě. Když navíc zjistíte, že hra obsahuje řadu originálních inovativních prvků, tak se logicky zeptáte: co je to Ballerium? My jsme udělali totéž a několik následujících odpovědích nám vysvětluje podstatu izraelské hry mluvčí vývojářského týmu Adi Gaash.

Ballerium

Co je to Ballerium? Jednoduše, MMORTS aneb strategie hratelná pouze přes internet s tisíci spoluhráči. Svého druhu je Ballerium první holubičkou, zahrnuje v sobě svěží nápady, katastrofický příběh a roztomilou grafiku. Jedna herní partie bude trvat dva roky a poté nastoupí pokračování, které naváže na příběhovou linii. Nejen na ni jsme se zeptali mluvčího mateřské firmy Majorem, Adi Gaashe. Majorem je izraelská firma a na ECTS ve skutečnosti hledala vhodného distributora pro Spojené státy a Evropu

Může mít strategická a navíc online hra hybný příběh?
Rozhodně. V Ballerium spolu soupeří sedm mimozemských civilizací na planetě, která je předurčena k zániku. Hráči buď planetu opustí nebo mohou najít prostředek k vyléčení světa, to záleží jen na nich. Hra je stále ve vývoji, první testování plánujeme na začátek příštího roku a vydání na léto 2003. Přesné datum vydání zveřejníme na E3 příští rok.

Jak budete příběh udržovat?
Máme dva způsoby, jak udržovat napětí ve hře. Jedním z nich je automatický generátor událostí a druhým naše vlastní vylepšování herního světa. Nechceme přidávat nové enginové možnosti, abyste každý víkend museli hodinu patchovat, ale více se zaměřit na přidávání nových předmětů a potvor.

Ballerium

Vyvíjet pionýrskou hru musí dát práci...
A přitom je to tak jednoduchý koncept. Většina společností se online her bojí a když už nějaká RTS spatří světlo světa, je internetová hra omezena na několik hráčů a rychlé mise. Jedním z důvodů je nedostatek potřebných technologií a to s Ballerium právě řešíme, protože náš engine OPIUM připravujeme i jako programátorský balík.

Jak velká je hratelná plocha?
Počet hráčů je neomezený a tím pádem je neomezená i herní krajina. Náš engine obsahuje generátor geografických zón, které bude přidávat v závislosti na počtu hráčů.


Hrajete pouze na povrchu nebo se podíváte i do podzemních prostor?
Hra se bude odehrávat především v krajině, ale připravujeme "kapsy" v podobě dungeonů pro hráče s malou armádou nebo dobrodružnější povahy.

Takže armádu vede hrdina?
Kdepak, koncept hrdinů a úkolů známý z Warlords jsme vynechali. Každý voják má unikátní vlastnosti a RPG tabulku, takže se může stát hrdinou sám o sobě. Ballerium je více hra o armádě než o pěstování hrdiny.

Ballerium

Tady na plátně vidím jeden zámek a partu hybridů. To je základna?
Ano. V naší hře mají jednotky stavařské schopnosti a mohou stavět domy, které jim vyhovují. Nestaví se kasárna nebo stáje, lidské posily přicházejí z neutrálního města formou verbování. Jako hráč město ochraňujete a díky tomu patří vojáci v něm jen vám. Pakliže vliv na město ztratíte kvůli vytlačování jiným hráčem nebo nejste schopni zajistit zásoby, vrátí se jednotky do města a počkají, až se objeví někdo mocnější.

Jsou ve hře počítačoví nepřátelé?
Ne tak docela. Jedinými nepřáteli zůstávají lidští protihráči, ale ti jsou, jakmile se odpojí od hry, ovládáni počítačem. Když už svoji armádu máte a udržujete ji, nemůže z herního světa z ničeho nic zmizet. Proto jsme přidali "makrování" offline armády a pro protihráče to bude, jako když narazí na AI.

Plánujete hlasovou komunikaci?
Hra je připravována pro modemy 56,6 kbps a proto zůstáváme u tradičního chatovacího okna a instantních messengerů. Komunikace jako herní diplomacie také automaticky zakládá herní komunitu a plně podporujeme tvorbu klanů a klanových válek.

Díky za rozhovor a hodně štěstí při hledání distributora.

Autor:


Témata: Testování


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.