ECTS report: Anno 1503

ECTS report: Anno 1503
Vraťme se několika slovy k překrásné strategii od firmy EA, která nahrazuje předchozí Anno 1602. "Britové nemají rádi změny, neradi si budou kupovat nový počítač jen kvůli nové grafice," říká o sice roztomilé, ale stále 2D grafice Wolfgang Duhr. Na obrazovce se míhají klimatická pásma a s tím se mění kultura obyvatel, jednou jsou to Eskymáci, podruhé Apači a potřetí středověce opevněné město. Dvourozměrné jsou ale pouze postavičky a domky, samotná krajina je v 3D enginu. Změny jsou viditelné i v samotné hratelnosti. Již nejde o pouhý sim, ale do hry přibyly podstatné taktické množiny, které se ale aktivují jen v případě, že se hráč bude chovat agresivně. "Máme tedy dvě hry v jednom - sim a válečnou strategii." A rozdíly pokračují: maximální rozlišení je 1280x1024, sedminásobně větší svět při srovnání s Anno 1602 a namísto 256 barev pracují rutiny s 65 000 odstíny. "Zvláště hrdí jsme na náš systém nápovědy, který jednak funguje jako klasická nápověda a v případě nevědomosti zašle otázku na naše centrum a my hráči odpovíme." Krajina s domky vypadá velmi hezky, skoro kýčovitě a jednotlivé segmenty jsou animuvané, ptáci létají a moře se vlní, takže se na jednu obrazovku stačí dívat jako na uklidňující obrázek. "A teď tady postavím hospodu," vyruší další člen týmu. "Lidé nám začnou chodit do hospody, budou mnohem šťastnější a automaticky upgradují své domky." Hráč přitom může ovládat jen jednu civilizaci a Eskymáků si užije leda v ekonomickém manažeru. Celé to zní jako časový paradox - děj se přesunuje do minulosti a přitom jde o technicky dokonalejší hru.

Anno 1503 - screenshoty Anno 1503 - screenshoty Anno 1503 - screenshoty