Diskuze

Editorial: hledání ideálního systému hodnocení

Chceme vás seznámit s tím, na čem pracujeme a na jaké články se můžete v nejbližší době těšit. A tentokrát i s tím, jak hodnotíme recenzované hry.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na tohle tema byla pekna diskuze v poslednim hpodu.

0 0
možnosti

Rozdělil bych hodnocení na dílčí díly - Technické zpracování, hratelnost a zábavnost (trvanlivost hry - také v kontextu pořizovací ceny) - jak už jsem to někde na webu viděl. Z toho by se udělal průměr na celkové hodnocení hry.

0 0
možnosti

J31a23n 39H72o21r17a59k

20. 10. 2014 10:04

vono by se panove recenzenti stacilo podivat, kolik ze jste dali nejhorsi hre ze sveta aliens a pak teto hre (ktera zcela objektivne a podle prumeru vsech odbornejch recenzi i hodnoceni ctenaru patri naopak k tomu nejlepsimu) dat vic, aby jste nevypadali jak oslove...

2 2
možnosti

"... která zcela objektivně..." ;-D

1 1
možnosti

P13e84t72r 78M34a16c87h

20. 10. 2014 7:40

Objektivni recenze neni protimluv, ale ideal, ktereho by se mel kazdy recenzent snazit dosahnout. Cim lepsi recenzent, tim vice se tomu idealu bude blizit. Je spatne na to rezignovat s tim, ze idealu stejne nejde dosahnout a tak nema smysl se o nej snazit. To je cesta k nejhorsim recenzim.

Co se tyce hodnoceni, tak hlavni problem je v tom, ze kazdy klade duraz na neco jineho a tudiz ruznym hodnocenym obkastem dava ruznou vahu. Hodnoceni by tak melo byt rozdeleno na jednotlive oblasti a vaha jednotlivych

0 1
možnosti

P80e95t21r 14M44a26c88h

20. 10. 2014 8:00

Pardon, omylem jsem si odkliknul odeslat. Pokracovani...

...a vaha jednotlivych oblasti by mela byt redakcne pevne stanovena a zverejnena, aby ctenari vedeli, na co se klade jaky duraz. Navrh hodnocenych oblasti:

Vytvarne provedeni

Audio provedeni

Kvalita pribehu

Level design

Herni design, herni mechanismy

Pomer produkcni hodnota/cena (primerenost pouziti dlc, mikrotransakci, ...)

Herni doba a znovuhratelnost

Uzivatelske rozhrani

Originalita Technicke provedeni (bugy, framerate, ai, fyzika, ...) Pricemz neni potreba aplikovat vsechny oblasti na vsechny hry, treba kvalita pribehu u tetrisu bude nehodnocena. Vysledne hodnoceni bude prumer dilcich hodnocni se zapocitanou vahou. Soucasti hodnoceni by melo byt i zverejneni dilci hodnoceni jednotlivych oblasti pro snazsi orientaci, aby si hrac jako ja, kteremu nesejde na grafice a je benevolentni k slabsimu technickemu provedeni, mohl snadno vybrat hry, ktere maji kvalitni, propracovane a odladene herni mechanismy, to jest hry typu jagged aliance 2 nebo darksouls.

0 0
možnosti

Ono snažit se o objektivní, relevantní hodnocení je trochu utopie.

Fanoušek RPG ohodnotí závody jinak než fanoušek NFS. Dále pokud se např. technická nedodělanost podepisuje na výsledném hodnocení, je recenze zavádějící po vydání opravných patchů apod.

Dokud se neurčí přesná kritéria hodnocení (grafické zpracování, množství bugů, herní doba, hratelnost, složitost ovládání a osvojení si herních mechanismů) tak bude hodnocení vždy subjekivní.

Přiznejme si však, kdo z nás řeší výsledný verdikt aniž by si přečetl recenzi.

Mně osobně recenze nestačí ...5 minut gameplay z youtube řekne o hře spoustu věcí, které ze slov nezjistíte.

Navíc sami čtenáři můžou psát komentáře kde můžou vyjádřit svoje postoje k recenzi ... neřešil bych nějaký "ideální systém"

0 0
možnosti

Taky se přidám. Číselné hodnocení je jen pomocnou berlou tedy, pokud mě ta hra nějak oslovuje, číselné hodnocení je jen vodítko zda se nejedná o ložený  propadák a i pak si přečtete proč.

Pokud bych chtěl opravdu trvat na nějaké změně toho číselného hodnocení obecně, tak ta škála 100 bodů je paradoxně malá.  Vynecháme-li vyloženě Indie hry , Áčkové tituly se pod 60 procent téměř nedostanou, a o neznámých propadácích psát asi nebudete. Takže ze 100 se stává ve skutečnosti 40 bodů. A tam pak jednotlivá odchylka autora se hodně projeví, (Jakto že jste dali titulu xy 75 procent když tamtomu jste dali  83 procent.) Na jednu stranu by bylo asi hezké používat i nižší stupně pro "dobré" hry, jenže chápu , že jste svázáni Metacritic a ostatními a vypadalo by to "blbě" kdyby jinde to dostalo 70 a u vás 50.

0 0
možnosti

L55u62k71á26š 79V73l34k

19. 10. 2014 22:26

Tak kdybych tuhle "causu" měl shrnout, tak jakékoliv hodnocení je vždy za prvé subjektivní (redaktoři to sami zdůrazňují) a HLAVNĚ jen jeden střípek do mozaiky podle čeho si každý vybírá co bude hrát... Něco jako film. Každý rád jiný žánr, jiné herce, jinou kulturu... A procentuální hodnocení je jen jedna z indícií. Naštěstí díky internetu si člověk veškeré info hned pohledá.

Takže i o hře si člověk najde třeba různá hodnocení, hráčské ohlasy, screeny, gameplay na youtube, či chce hrát tu hru už z nostalgie, nebo ten žánr má rád a k chybám bude shovívavější atd. atd... NIKDY určitě hráče neovlivní jedno hodnocení jednoho webu...

0 0
možnosti

L66u75k93á23š 68V24l27k

19. 10. 2014 19:57

Můj skromný názor je ten (nic originálního :) ). Prostě hodnotící rámeček se 3-4 hodnoceními. Redakčně hodnotit 0-10/10 (5 bodová škála mi přijde moc malá) + přihodit hodnocení metacritics + nějakého dalšího velkého herního webu (třeba games.de) + hodnocení čtenářů zde (dát do závorky počet hodnotících).

2 0
možnosti

F10i93l52i62p 69G39a60l66a51š

19. 10. 2014 20:44

Přesně, co se týká hodnotícího rámečku bych to viděl jako na jednom španělském webu (vandal.net), kde se celkové hodnocení skládá z celkem 4 položek: Grafika, zvuky (hádám včetně soundtracku), gameplay, zábavnost. Není to ideální, ale zase je to o krok blíže tomu dát jasně najevo co se na hře hodnotí. Jasně, všechny tyto položky jsou subjektivní, ale s tím se nedá nic dělat.

0 0
možnosti

ideál není, samozřejmě

ale jde o to, že když bude dejme tomu zarytý FPSkář recenzovat survival horor, bude recenze strašná. Stejně jako když bude člověk, jehož maximem v RTS jsou settleři receznovat Wargame !!

Recenzi MUSÍ dělat člověk, který má k danému žánru vřelý vztah. Je jasné že pokud mě nezajímá daný žánr, hru hrát nebudu, recenzi číst také ne...tak proč by měl někdo takový recenzi dělat?

Pokud neznám "zákonitosti" žánru, předchozí dobré a špatné hry z daného žánru, naopak recenzuju podle toho co znám a co mám rád, tak je jasné že milovníci toho kterého žánru, kteř samozřejmě budou ve čtení recenze i v diskuzi nejaktivnější tak to náležitě "zplivou". Jako případ Aliena...nehledal jsem, ale vsadím boty, že recenzi Colonial Marines i Isolation dělal jeden člově/FPSkař.

Takže ačkoliv jsou Marines neskutečný clusterfuck, který má propadnou dějinami, je kvůli žánru autorovi bližší než Isolation, jehož smysl a poslání autor vůbec nepochopil a proto jej zpražil nízkým hodnocením.

Toť můj názor, je to stejné jako dejme tomu na fotbale...když budu jako slávista hodnotit hru sparty, vždycky budu kritičtější i k malým chybkám, protože to prostě není můj šálek kávy.

7 1
možnosti

Určitě máte pravdu, že by recenzi měl dělat někdo, kdo žánru rozumí, ale stejně se objeví kontroverze - obtížnost hry, systém hry, který pro jednoho může být tradiční pro druhého zastaralý, pro někoho je dobré otevřený svět, pro někoho to bude zmatené, pro někoho je na prvním místě grafika pro jiného hratelnost apod.

0 0
možnosti

ideál není. ale lze si po delší době vybrat recenzenta s podobným vkusem a na jeho doporučení dát.

0 0
možnosti

Možná by stálo za to uvádět i hodnocení ze zahraničních serverů jako porovnání s vámi.

Ale myslím, že není na místě se omlouvát, že recenze a hodnocení se netrefilo do většinového názoru, protože co pro někoho může být výhoda, druhý to považuje za nevýhodu. (Př. Dark Souls - pro někoho nehratelné pro obrovskou obtížnost a tudíž tu hru nehodnotil kladně, pro někoho skvělá hra z důvodu velké obtížnosti)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!