Mezi významné akvizice patřilo například odkoupení společnosti BioWare, která vyvinula série jako Dragon Age, Mass Effect, či Baldur’s Gate.

Mezi významné akvizice patřilo například odkoupení společnosti BioWare, která vyvinula série jako Dragon Age, Mass Effect, či Baldur’s Gate.

Electronic Arts pomalu ustupují od skupování velkých společností

  • 10
Za posledních dvacet let skončila pod křídly vydavatelství Electronic Arts řada velikánů, například studia BioWare, DICE, Westwood Studios nebo Maxis. Mateřská společnost zpětně některé akvizice vnímá jako dobrý krok, jiné se však zúročily méně.

Moc se nepovedlo třeba odkoupení firmy PlayFish, která vytvářela hry pro Facebook. Její provoz byl totiž loni ukončen. Do budoucna tak bude cílem vytvářet novinky především za pomoci stávajících zaměstnanců.

Situaci zhodnotil finanční ředitel společnosti Blake Jorgensen. Ten o zkušenostech Electronic Arts pohovořil na akci Credit Suisse Annual Technology Conference, kde prohlásil: „Řekl bych, že naše zkušenost s akvizicemi je z pohledu jejich výkonu okrajová.“ Reagoval tak na dotaz, jestli firma zaměřila své hledáčky na další studia k odkoupení.

„Některá jsou působivá, jiná si nevedla tak dobře. Je to obchod s počtem osob, že? Kupujete lidi a to je v akvizicích vždy těžké spravovat. Neznamená to, že akvizice nebudeme provádět. Ale řekl bych, že jsme nejvíce uspěli s menšími nákupy, které jsme integrovali velmi rychle.“

Společnost tak v současné době jako lepší krok vnímá každoroční výkup svých vlastních akcií. Pro další velké nákupy prý není příliš důvodů. Firma má k dispozici dost talentovaných lidí, kteří k podobnému výsledku mohou dospět sami.

„Vytvořili jsme opravdu silnou sestavu talentů na všech úrovních a naším cílem je prostě hledat skvělé nápady, buďto vlastním vývojem, nebo licencováním značek a využít pro to vlastní talentovou základnu.“

Příkladem toho může být vývoj nového dílu Star Wars: Battlefront, který vzniká v losangeleské pobočce společnosti DICE. „Pro tým je to opravdu strhující a pomáhá to cvičit budoucí vůdce společnosti.“

„A to si myslím, že je mnohem účinnější než něco koupit a snažit se to integrovat s velikým rizikem,“ uzavírá Jorgensen.


Témata: Electronic Arts