"Začalo to v týmu studia Maxis, který měl kreativní vizi pro síťovou hru. Propojený zážitek založený na spolupráci, kde moje i vaše město spolupracují," řekl Gibeau pro server Games Industry. "Hlavní návrháři, producenti a programátoři v SimCity chtěli vyprávět síťový kooperativní příběh města," prohlásil šéf EA Labels.
Gibeau zároveň tvrdí, že ze strany EA nikdy nezazněl rozkaz vyvíjet hru s požadavkem na neustálé připojení k internetu. "Nevytváříte on-line hru pro masy, protože usilujete o DRM. Vytváříte prostě hromadný síťový zážitek," říká.
Protipirátskou ochranu zároveň odsuzuje: "Strategie DRM selhala. Je to slepá ulička, která pro herní průmysl nepředstavuje životaschopnou strategii."
"Vzkaz pro lidi, co osnují temné konspirační teorie o zlých kravaťácích z EA, kteří si DRM na Maxis vynutili: tak to rozhodně není," tvrdí Gibeau.
Podle předběžných informací však význam připojení k internetu pro hru není nijak zásadní. Z herní komunity přicházejí informace o dvaceti minutách off-line hraní, po kterých se město bez problémů se servery opět synchronizuje (čtěte více).