Electronic Arts o zrušení fandovského projektu: Modifikace podporujeme

  18:07aktualizováno  18:07
Titul Galaxy in Turmoil měl odpovědět na otázku, jak by střílečka Battlefront vypadala bez vývoje usměrněného komerčními úmysly. Fandovský projekt se totiž pokoušel vytvořit hru ve stylu zrušené hry Star Wars: Battlefront 3.

Galaxy in Turmoil | foto: Frontwire Studios

Majitel licence si ale vynutil konec vývoje, a původní vize tak světlo světa nikdy nespatří. Tvůrci Galaxy in Turmoil v reakci na to prohlásili, že vytvoří hru v obdobném stylu. Bude však obsahovat zcela nový svět bez jakýchkoliv prvků ze Star Wars.

O zrušení projektu i přístupu firmy k modifikacím promluvil Patrick Soderlund, viceprezident Electronic Arts. “V dobách Battlefieldu 1942 jsme zažili řadu modifikací, které značku pomohly proslavit a lidé si s námi díky nim spojovali řadu skvělých zážitků,“ řekl Soderlund pro magazín Game Informer.

Soderlund věří, že komunity vytvářející nový obsah pro existující hry svědčí celému ekosystému.

„Rozdíl je v tom, že onen fandovský projekt nevytvářel nic založeného na Battlefieldu, Need for Speed, Dragon Age nebo další značce, kterou Electronic Arts vlastní. Vycházelo to z jedné z nejvýznamnějších licencí světa,“ objasňuje Soderlund.

Pro Electronic Arts je prý obtížné rozhodovat o projektech spojených se značkami, které firma nevlastní.

Galaxy in Turmoil
Galaxy in Turmoil

Galaxy in Turmoil

„Co je považované za kanonický obsah? Co si se značkou můžete dovolit? Celé je to velmi komplikované. Kromě toho mezi Disney a Electronic Arts existuje zásadní licenční ujednání, kvůli kterému jedna strana té druhé zaplatila ohromné množství peněz za exkluzivní práva (na vývoj her ze světa Star Wars).“

Soderlund však o konkrétních příčinách pro ukončení práce na Galaxy in Turmoil neví.

Není proto zřejmé, zda popud ke zrušení vzešel od majitele práv Lucasfirm, či Electronic Arts jakožto společnosti s takřka exkluzivní licencí. Jedinou výjimku tvoří hry LEGO Star Wars, které vznikají mimo Electronic Arts.

Soderlund navíc zmiňuje, že k modifikacím má kladný vztah. Svou vývojářskou kariéru totiž začínal právě vytvářením fandovských projektů.

„Battlefield 1942 vznikl díky tomu, že jsme tehdy hodně hráli Dooma. A říkali jsme si, že je to super a kladli si otázku, jaké by to bylo, kdybyste z vlastního pohledu hráli venku a s vozidly?“

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Příručka k Falloutu 76 bude téměř dvakrát dražší než samotná hra

Fallout 76

Nejen samotné hry, ale už i oficiální příručky lze nakoupit v absurdně drahých sběratelských edicích. Ta pro Fallout 76...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

World War 3 ukázala, jak nemá vypadat předběžný přístup

World War 3

Ambiciózní střílečka se nebojí postavit se Call of Duty, ale autory čeká ještě spousta práce. V současnosti je obtížné...

Stát chce finančně podporovat mikrojesle a dětské skupiny, aby maminky mohly jít do práce
Stát chce finančně podporovat mikrojesle a dětské skupiny, aby maminky mohly jít do práce

Ministerstvo práce vyslalo do připomínkového řízení návrh, aby státní rozpočet financoval dětské skupiny a nově také mikrojesle. Do nich chodí hlavně děti, které nezískaly místo ve státní školce, ale jejich rodiče nastupují do práce dřív než po třech letech mateřské dovolené.



Najdete na iDNES.cz