Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Electronic Arts o zrušení fandovského projektu: Modifikace podporujeme

  18:07aktualizováno  18:07
Titul Galaxy in Turmoil měl odpovědět na otázku, jak by střílečka Battlefront vypadala bez vývoje usměrněného komerčními úmysly. Fandovský projekt se totiž pokoušel vytvořit hru ve stylu zrušené hry Star Wars: Battlefront 3.

Galaxy in Turmoil | foto: Frontwire Studios

Majitel licence si ale vynutil konec vývoje, a původní vize tak světlo světa nikdy nespatří. Tvůrci Galaxy in Turmoil v reakci na to prohlásili, že vytvoří hru v obdobném stylu. Bude však obsahovat zcela nový svět bez jakýchkoliv prvků ze Star Wars.

O zrušení projektu i přístupu firmy k modifikacím promluvil Patrick Soderlund, viceprezident Electronic Arts. “V dobách Battlefieldu 1942 jsme zažili řadu modifikací, které značku pomohly proslavit a lidé si s námi díky nim spojovali řadu skvělých zážitků,“ řekl Soderlund pro magazín Game Informer.

Soderlund věří, že komunity vytvářející nový obsah pro existující hry svědčí celému ekosystému.

„Rozdíl je v tom, že onen fandovský projekt nevytvářel nic založeného na Battlefieldu, Need for Speed, Dragon Age nebo další značce, kterou Electronic Arts vlastní. Vycházelo to z jedné z nejvýznamnějších licencí světa,“ objasňuje Soderlund.

Pro Electronic Arts je prý obtížné rozhodovat o projektech spojených se značkami, které firma nevlastní.

Galaxy in Turmoil
Galaxy in Turmoil

Galaxy in Turmoil

„Co je považované za kanonický obsah? Co si se značkou můžete dovolit? Celé je to velmi komplikované. Kromě toho mezi Disney a Electronic Arts existuje zásadní licenční ujednání, kvůli kterému jedna strana té druhé zaplatila ohromné množství peněz za exkluzivní práva (na vývoj her ze světa Star Wars).“

Soderlund však o konkrétních příčinách pro ukončení práce na Galaxy in Turmoil neví.

Není proto zřejmé, zda popud ke zrušení vzešel od majitele práv Lucasfirm, či Electronic Arts jakožto společnosti s takřka exkluzivní licencí. Jedinou výjimku tvoří hry LEGO Star Wars, které vznikají mimo Electronic Arts.

Soderlund navíc zmiňuje, že k modifikacím má kladný vztah. Svou vývojářskou kariéru totiž začínal právě vytvářením fandovských projektů.

„Battlefield 1942 vznikl díky tomu, že jsme tehdy hodně hráli Dooma. A říkali jsme si, že je to super a kladli si otázku, jaké by to bylo, kdybyste z vlastního pohledu hráli venku a s vozidly?“

Autor:




Nejčtenější

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Další z rubriky

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Stahujte brutální horor Outlast na PC zdarma. Ale pospěšte si

V časově omezené akci můžete prostřednictvím obchodu Humble Store získat zdarma brutální horor Outlast v deluxe edici, tedy i s rozšířením Whistleblower....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.