Pamětníci si možná vzpomenou na vynikající tahovou strategii z devadesátých let jménem Master of Magic. Ve své době soupeřila s velikány, přesto se z Master of Magic nestala taková legenda.
Vzpomínky na rok 1993, kdy Master of Magic vyšla, se snaží oživit neustále expandující společnost Stardock. Dosud měla zkušenosti především s vesmírnými tahovkami. Jak Galactic Civilizations, tak Sins of Solar Empire zaznamenaly velký úspěch u kritiky i hráčů.
Na to, že šlo o velmi komplexní tituly vyžadující delší dobru pro zapracování, je to úspěch opravdu obdivuhodný. Něco podobného chce Stardock dokázat s Elemental War of Magic, v němž se z vesmíru přesouvá do fantasy světa a zároveň, alespoň duchovně, navazuje na už existující produkt.
Proč se titul jmenuje tak, jak se jmenuje a nikoliv Master of Magic 2? Je to proto, že aktuální majitel práv na značku ji nechce prodat tak výhodně, jak by si Stardock představoval.
Ostatně, Elemental War of Magic nebude klasickým druhým dílem. Hlavní designér Brad Wardell hovoří o tom, že si ze vzoru bere především inspiraci, kterou tvůrčím způsobem upravuje. Od dob vydání Master of Magic uplynulo 17 let a požadavky současných hráčů jsou přeci jen trochu odlišné.
Elemental War of Magic by se tak možná nejlépe dal popsat jako taková fantasy Civilizace (ta simulovala rozvoj lidské civilizace), i když v trochu menším, zato však detailnějším rozměru.
Hráči se tahovým způsobem pohybují po zajímavém světě, kde nejprve se svým hrdinou, později s celými armádami získávají zkušenosti, plní rozličné úkoly a samozřejmě dobývají města, která jim pak poskytují nejrůznější výhody.
Opravdovým kouzlem podobných her ale jsou náhodně generované mapy. To znamená, že nikdy nevíte, jaké rozložení si na vás hra zrovna připraví. Atraktivita hry je tak v podstatě nekonečná.
Elemental War of Magic vás zavede do fantasy světa, který prošel kataklyzmatickou přeměnou, jež je výsledkem souboje mezi dvěma mocnými bohy. Všude panuje chaos a na troskách někdejší společnosti se dvě frakce pokoušejí obnovit své panství.
První frakcí jsou lidé, jejichž reprezentanty jsou poměrně klasičtí vojáci, ať už vybavení kopími, meči nebo koněm. Na druhé straně stojí padlí, jejichž panstvím je zkáza, a tak se snaží chaos co možná nejvíce prohloubit a utopit v něm vše živé.
Kromě těchto dvou hratelných frakcí je ve hře ještě jedna, která je poněkud roztříštěna. Ale představuje důležitou sílu, s níž je třeba počítat, a to jak tehdy, když bude stát proti vám, tak tehdy, když se vám rozhodne pomoct. Jsou to nejrůznější bestie, které jsou víceméně neutrální, to znamená útočící na každého, nicméně třeba různými kouzly bude možné si jejich zástupce osvojit.
Hrdinská rovina hry
Elemental War of Magic není jen klasickou tahovou strategií, jakou byla již zmíněná Civilizace. Je tu ještě rovina hrdinská, která v určitých fázích nabírá na důležitosti. Na počátku hry si totiž vytvoříte svého vlastního reka, propůjčíte mu určité vlastnosti a schopnosti, které budete v průběhu hry vylepšovat.
Hrdina je tím nejcennějším, čím ve hře disponujete a je celkem jedno, jak mocnými armádami se později obalíte. Bez hlavního hrdiny to prostě nejde.
Kromě rozšiřování moci po mapě, tedy dobývání měst, tu jde ještě o splnění epického úkolu, který je společný pro všechny soupeřící hrdiny. Splnit ho může pouze jeden. V průběhu hry budete dostávat kusé informace o tom, jak si s plněním úkolu vedou ostatní, což by vás mělo motivovat k vlastnímu plnění. Mnohem více ale bude jednorázových úkolů, po jejichž úspěšném splnění dostanete zajímavou odměnu.
Pokud jde o dobývaná města, jakmile se vám to podaří, otevře se vám celá řada možností, jak s nimi naložit. V každém městě jsou pochopitelně obyvatelé, jejichž náklonnost je dobré si získat pro vyšší výkon města.
Toho můžete docílit buď pevnou a drastickou rukou či nejrůznějšími výhodami, které občanům dáte. Ve městech bude také možné stavět nové budovy.
Myslí i na komunitu
Podle autorů je naprosto zásadní součástí hry také plnohodnotný editor. Pokud by se v něm daly vytvářet jen mapy, bylo by to vzhledem k jejich náhodnému generování trochu málo. A tak jdou tvůrci ještě dále a hráčům dávají možnost vytvářet si v editoru vlastní předměty, monstra či úkoly.
To souvisí s obrovským důrazem na nejrůznější komunitní funkce. Kromě toho, že Elemental War of Magic bude nejzajímavější tehdy, budete-li ho hrát proti živým protivníkům, se autoři vynasnaží o maximální propojení hráčů i v jiných úrovních.
Budou si moct vyměňovat své zážitky ze hry, pochopitelně i obrazovou formou, a samozřejmě jednoduše sdílet své výtvory. Vzhledem k možnostem editoru si lze představit modifikace, které budou novými hrami samy o sobě.
Elemental War of Magic tak vypadá zkrátka nesmírně slibně. Není to hra útočící na první signální, tedy taková, která chce prvoplánově přilákat masy hráčů. Je to hra, která chce v první řadě nabídnout výbornou a hlubokou hratelnost na hodně dlouhou dobu.