Emilka Holubová a Montezumův poklad

12:00aktualizováno  20. září 4:38
Máte rádi objevování starověkých záhad a tajemství? K tomu ještě logické hry a nenáročnou zábavu? Tak pak vám dnes představíme titul, který by neměl uniknout vaší pozornosti.

Emilka Holubova Aztékové byli velcí vtipálci. Otevřít dveře nám trvalo několik dní! Zajímavé je, že ve stropu jeskyně jsou velké otvory, které jsou provrtány až k povrchu. Otvory, podstavce, sochy a jejich účel, to je to, co trápí každého archeologa. Nejinak na tom byla i Emilka H. (příbuzná slavného českého cestovatele), která v muzeu archeologie (Cancun, Mexiko, 1935) objevila poklad, i když o tom zprvu ani nevěděla. Potom, co po vzoru JC vyzkoušela, že vyfukováním kouře do vody opravdu zlato nevznikne, vzala si hodnotnější úkol. Vyřešit záhadu aztéckého vládce Montezumy. Díky starým soškám v muzeu a jednomu chytrému nápadu s barevným diamantem, přišla na princip, kterým odkryje stará tajemství. Pro dokončení ale potřebuje drahokamů mnohem a mnohem více, musí se do hry, jako vždy, zapojit i hráči.

Hráč má jediný úkol, sbírat stejně barevné kameny v řadách nebo sloupcích.

Emilka Holubova Tajné město přilákalo lovce pokladů z celého světa. Můj přítel a já zvažujeme, že si najmeme někoho na ochranu. Alespoň jsem zase o krok blíže k rozluštění další záhady. Příběh skoro jako z nějaké "béčkové" adventury obaluje vcelku primitivní hru, kterou jistě mnoho z vás v nějaké podobě již hrálo. Obdobných věcí je všude na internetu mraky, ale v našich končinách se poctiví hráči (opak pirátů, ne cheaterů) většinou musí spokojit s nějakou trial verzí, nebo vyžebrat od rodičů/sourozenců/manželek platební kartu uzpůsobenou na platby přes internet. Volné místo na českém trhu se tak snaží zaplnit alespoň společnost Špidla, která počešťuje zajímavé hry a následně je za rozumný peníz prodává na svých stránkách, a méně rozumný peníz v kamenných obchodech.

Vyrobila jsem další světelný paprsek. Tyto podstavce vypadají, jako kdyby tu stály celou věčnost. Emilka Holubová je v podstatě novější verze oblíbené hry Bejeweled (na NDS je obdoba s názvem Zoo Keeper), která vychází z klasiky Tetris Attack (1996), ale prapůvod je jistě ještě starší. Hráč má jediný úkol, sbírat stejně barevné kameny v řadách nebo sloupcích. Aby kameny sebral, musí být vedle sebe 3 a více. Podle počtu se také určují body, které následně odemykají bonusy, ale o těch až později. Na každé kolo je samozřejmě určený čas, který se ovšem díky bonusům a šikovnosti hráče, může značně prodloužit. Během limitu musíte nasbírat diamanty (pomáhají Emilce v odhalování nových tajemství), které jsou zasazeny v jednotlivých kamenech.

Emilka Holubova Legendární město Aztéků mám na dosah! Po dvoudenní cestě přes hory jsme zjistili, že paprsek míří do úzké štěrbiny. Skrze ní bylo vidět údolí a na jeho dně ono město. Našli jsme také další podstavce. Protože se příběh točí kolem Aztéků, nemůžou chybět ani jejich bohové, kteří Emilce v dalších částech hry výrazně pomáhají. Kromě bůžka přidávajícího body najdete i bůžka času, přebarvujícího kameny, hodného bůžka, který pomůže sbírat diamanty a několik dalších. Někteří pomáhají více, někteří jsou použitelní jen občas. Jedno mají ale společné, aby byla jejich síla aktivována, musíte sebrat 2x za sebou tři kameny jejich barvy. Zní to jednoduše, ale ne vždy to jednoduché je. Pokud zrovna potřebujete drahocenný čas, protože schází poslední diamant, můžete se vsadit, že nenajdete stejné kameny, které by aktivovaly bůžka času a pomohly dokončit úroveň.

Točí se mi hlava! Je to z toho víru objevů, které pohltily můj život nebo z pouhé představy zázraků, Emilka Holubova které spatřím, až se mi podaří vytvořit poslední paprsek? Ačkoliv jsem vyčerpaná, třesu se při pomyšlení, že už zbývají jen dva podstavce. Jak píší na oficiální stránce někteří majitelé, Emilka je silně návyková hra. Sednete si k ní, zahrajete pár úrovní, a pokud se nezaseknete, hrajete až do vítězného konce. Tím ovšem hratelnost nekončí, můžete si zvýšit obtížnost nebo si dát za úkol dosažení maximálních bonusů či ocenění. Celkem projdete 41 úrovní v 5ti epizodách, 4 bonusové úrovně, 7 totemů síly a 9 cenných trofejí, pokud se vám je podaří shromáždit. Je jasné, že Emilku nemůžeme hodnotit stejně jako ostatní hry (pro PC, na handheldech se tyto hry recenzují běžně). Na získání nějaké slušné známky by příběh ani zpracování asi nemělo, ale v kontextu a porovnání s ostatními podobnými tituly (Zuma, Bejeweled, Medvěd Míša) si Emilka zaslouží tak 85%. Ale abychom zůstali objektivní, raději žádné hodnocení neuvedeme. Hra je ale rozhodně vhodná jak pro menší hráče, tak pro ty dospělé, mající rádi logické hry. Odpovídající je i cena, která se nám zdá přiměřená, tedy pokud si hru stáhnete a nebudete chtít krabicovou verzi. Pokud hru dohrajete, na stránkách výrobce se objevují i další podobné hry, které rozhodně stojí za pozornost.

Vyzkoušejte si hru Emilka Holubová Montezumův poklad hned teď - stáhněte si zdarma 60 minutovou plnou verzi ZDE!

Emilka Holubová: Montezumův poklad
Cena: 99 Kč za stáhnutí, 359 Kč za krabicovou verzi