Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Emperor: Rise of the Middle Kingdom

  12:00aktualizováno  27. července 8:30
Pokud patříte mezi příznivce budovatelských strategií ve stylu titulů Caesar či Zeus, pak se máte na co těšit. Firma Impressions Games totiž připravuje novou strategii, v níž si budete moci vyzkoušet své budovatelské schopnosti ve starověké Číně. Chybět nebude stavění monumentů, prvky čínské mytologie a další vychytávky.

Emperor: Rise fo the Middle Kingdom Firma Impressions Games je na poli počítačových her známá zejména svými počiny v oblasti budovatelských strategií. Vše začalo třídílnou sérií Caesar, pokračovalo hrou Pharaoh s datadiskem Cleopatra a skončilo (prozatím) strategií Zeus a addonem Poseidon. Lidé z Impressions Games však neusnuli na vavřínech a společně s týmem BreakAway Games pilně pracují na další hře s podobným námětem. Jedná se o titul Emperor: Rise of the Middle Kingdom, který vzniká i díky distribuční společnosti Sierra a hotov by měl být letos na podzim. Po vzoru výše zmíněných titulů se hráč stane guvernérem města a jeho hlavní starostí bude zajistit prosperitu, bezpečí a spokojenost obyvatel. Emperor vás zavede do starověké Číny a umožní vám s jejími obyvateli prožít 3000 let její historie. Hra začíná "výukovým " scénářem zasazeným do roku 2100 před. n. l., do období dynastie Xia. Dále budete pokračovat šesti kampaněmi zasazenými do dob vlády dynastií Shang, Zou, Qin, Han, Sui/Tang a Song. Zahrnuta je i invaze Čingis Chána (rok 1211 n. l.).

Kampaně se budou skládat z jednotlivých misí, v nichž bude hráč muset využít dovednosti budovatelské, diplomatické, obchodnické i válečnické. Cíle jednotlivých Emperor: Rise fo the Middle Kingdom scénářů budou rozmanité – od vybudování města určité velikosti (měřeno počtem obyvatel) přes ekonomické cíle či postavení nějakého monumentu až po dobytí nepřátelského města. Počet jednotlivých scénářů by se měl pohybovat mezi 40 a 50, přičemž další mise jsou připraveny pro multiplayer. Hra více hráčů je zajímavou vychytávkou, která, pokud mne paměť neklame (na což ovšem nelze spoléhat), se zatím v žádné hře s motivem budování města neobjevila. V online módu budou mít hráči možnost hrát proti sobě nebo v kooperaci, přičemž se společně mohou pustit do stavby velkých projektů, jako je třeba Grand Canal. Kromě toho lze používat různé špióny a ambasadory, uzavírat spojenectví a aliance, obchodovat mezi sebou a podobně.

Těžiště hry bude samozřejmě spočívat zejména v budování města a zajišťování jeho chodu. Kromě spousty "obyčejných" staveb budou k dispozici i velkolepé monumenty, jako jsou paláce, chrámové komplexy, pagody, Velká Čínská zeď a podobně. Ve městech se bude vyskytovat spousta surovin a komodit, které budeme moci pěstovat a chytat (například rýže, koření, ryby, zvěř, čaj), těžit (železo, bronz, hrnčířská hlína, dřevo, kámen a další) a vyrábět (zbraně, keramika, papír a podobně). Po krajině se bude pohybovat i zvěř, která bude dílem lovná (např. bažanti a divoká prasata), dílem predátorská a tudíž nebezpečná (tygři, aligátoři a další). Skvělé je, že autoři se snaží o Emperor: Rise fo the Middle Kingdom zakomponování čínských tradic, náboženství a filozofických směrů. Budete tak mít možnost zvolit si na začátku hry své znamení zvěrokruhu a dle čínského kalendáře se pak v příslušném roce těšit z určitých výhod. Důležitou součástí hry pak bude stavba chrámů jednotlivých náboženských směrů (Buddhismus, Konfucianismus...) a přinášení obětí, což vám umožní přivolat si na pomoc některé hrdiny známé z čínských legend a mýtů. Každá z těchto speciálních postav má unikátní dovednosti, které vylepšují vaše město.

Grafický engine je sice v jádru stejný jako ten, který byl použit již ve hře Zeus, ale měl by být o dost vylepšený, zejména co se detailů budov a postav týče. Změny se dočkal bojový systém, takže se můžete těšit na katapulty nebo na berany určené pro vyrážení brány. Pěšáci mohou ve městě založit požár, přibyla jízda se střelnými zbraněmi a vylepšena by měla být i umělá inteligence. Autoři připravují také editor scénářů, který by měl zajistit neutuchající zábavu i po dohrání všech kampaní. Jak už jsem naznačil v úvodu, hry by měla být hotova někdy na podzim a podle dosavadních informací i screenshotů to vypadá, že se máme na co těšit.

Autor:


Témata: Dům roku

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

Další pokus o vzkříšení značky Jagged Alliance vypadá jako špatný vtip

Jagged Alliance: Rage!

Bohužel, návrat kultovní strategie Jagged Alliance není takový, jaký by si fanoušci značky nejspíše přáli. Po pravdě...

Nový Tomb Raider umožní nastavit obtížnost soubojů, hádanek a průzkumu

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider jde dál v nastavení obtížnosti. Kromě klasických stupňů Easy, Normal, Hard umožní dále...

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz