Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Empire Earth: Art of Conquest - dojmy

  12:00aktualizováno  12:05
3D strategie Empire Earth od Stainless Steel Studios se stala po právu nejlepší RTS loňského roku. Když se tedy objevily první informace a hratelné demo datadisku The Art of Conquest, jali jsme se pro vás zjišťovat více - vše o třech nových kampaních, 18 misích a dvou editorech, které The Art of Conquest přinese...

Empire Earth: The Art of Conquest Když se řekne Empire Earth, měla by se srdce všech pravověrných stratégů zatetelit radostí. Stainless Steel Studios vytvořili loni hru, která dokázala pojmout historii lidstva od pravěku až po dobu moderní, nabídla vynikající design misí, skvělou hratelnost a v neposlední řadě také kompletní 3D zpracování na dosud nevídané kvalitativní úrovni. Není divu, že se u nás, ale i v řadě jiných časopisů stala nejlepší realtimovou strategií roku (a leckde nejen to). Když se proto objevily první informace o přípravě datadisku, zajásali jsme a jali se zjišťovat, čeho se v The Art of Conquest dočkáme. Výsledky naší snahy najdete v následujících několika odstavcích.

Ačkoli původní hra zpracovávala řadu historických období, byla tu některá, na které se pozapomnělo, nebo je Stainlessové malinko odflákli. Z rozhovorů s hráči na diskusních fórech po vydání Empire Earth vyplynuly tři události, které se staly náměty nových kampaní The Art of Conquest - vzestup římského impéria, boje druhé světové války a technologicky nejvyspělejší vesmírná éra. Každá z nich bude zpracována v podobě šesti misí, v každé se také objeví několik nových jednotek. Pojďme si je probrat jednu po druhé.

Empire Earth: The Art of Conquest Rozmach Římské říše je kampaní jednodušší, kde (pochopitelně) ještě neoperují vzdušné síly a s námořnictvem to také není bůhvíjak horké, nabídne ale možnost dobytí Galie a další vojenské konflikty, jako bitvu o Británii či souboje s germánskými kmeny. Co se nových jednotek týče, základem jsou pochopitelně legionáři, silné a disciplinované pěší jednotky. Budete moci vyrábět i nové dobývací stroje a do čela svých armád budete moci postavit Julia Caesara a další římské vojevůdce a osobnosti.

Druhá kampaň se zabývá druhou světovou válkou, konkrétně konfliktem mezi USA a Japonskem. Soustředí se méně na sbírání surovin, zato více na taktiku boje. Mise se odehrávají z části na souši, ale častěji ve vzduchu a na vodě. Mezi nové jednotky patří specialisté jako SAS Demolition Expert, vojáci s plamenomety či parašutisté, kteří mohou seskočit za nepřátelské linie, ovšem jedině v případě, že se vám podaří tam proklouznout s Radio Manem, který je navede na správné místo. Využít budete moci ale i služeb těžké bojové techniky, například obří letadlovky LST či nového bombardéru Catalina.

Empire Earth: The Art of Conquest Nejzajímavější se zatím zdá být Space Age kampaň, která je úplně odlišná od ostatních období v Empire Earth. Některé mise se odehrávají na jiných planetách (například na Marsu), přibudou jednotky, které budou moci cestovat vesmírným prostorem (transporty pro bojové jednotky či bojové lodě pro ochranu konvojů před nepřátelskými stíhačkami), dočkáme se i novodobých divů světa, jako například velká orbitální stanice, která bude zvedat morálku vašich obyvatel. Mezi novými budovami se objeví například výkonné hydroponické farmy či vesmírné přístavy. Pozemní síly zase posílí Cyber Ninja, což je sabotér budoucnosti, který se proplíží do nepřátelských budov a vyhodí je do povětří.

Ačkoliv zmiňované tři kampaně znamenají už samy o sobě skvělou zábavu na hodně dlouhou dobu, chystají se na nás ještě jiná vylepšení, která se vesměs týkají multiplayeru. Ten jsme měli možnost vyzkoušet díky vydané veřejné betaverzi (stahujte zde - 280 MB), takže si o něm pojďme říci něco víc.
Dostat se do hry je velice jednoduché. Po stažení a instalaci betaverze, která vám sama nabídne i DirectX 8.1, je třeba založit si účet u Sierry. To není žádné martyrium, stačí si vybrat uživatelské jméno, heslo, Empire Earth: The Art of Conquest zadat funkční e-mail a datum narození. Login je okamžitě aktivován a vy se můžete připojit na herní server. Tam můžete využít funkce rychlé hry, která vás hodí do náhodně vybrané hry s hráči podobných zkušeností (existují čtyři úrovně od novice až po experta). Pokud vám ovšem není jedno, jaké parametry bude partie mít, můžete se probrat založenými hrami. V přehledném seznamu vidíte názvy místností, počet celkových míst, volných míst a několik dalších parametrů (počáteční éra, obtížnost,...). Dvojklikem se dostanete do podrobnějšího popisu hry, kdy se dozvíte, jaká mapa se hraje (v betě je to jednoduché - jde hrát jen Mars různých velikostí), kdo už ve hře je a jak jsou rozloženy týmy, jaký bude maximální počet jednotek, kolik surovin dostanete do začátku apod. Pokud se vám toto nastavení líbí, přiřadíte se k jednomu z týmů a kliknete na tlačítko Ready.
Zakládání vlastních her není o moc složitější - pomocí volby Host ji spustíte, následně ji pojmenujete, nastavíte počáteční a koncovou éru a dalších pár jednoduchých záležitostí, počkáte si, až se vám přihlásí další hráči, a když jste spokojeni s účastí, kliknete na Start Game.

Empire Earth: The Art of Conquest Samotná hra je velice podobná původnímu Empire Earth, pokud tedy rovnou nespustíte novou éru Space Age, kdy poznáte jediný rozdíl - prostředí Marsu je přeci jen od pozemského malinko odlišné. Základní barvou podloží je (překvapivě) rudá, na povrchu se nachází větší množství nerostných surovin a kumšt je ze začátku spíše nalézt jídlo vhodné ke sběru. Strom zde také neuvidíte, dřevo se těží z krystalů, které jsem napoprvé mylně považoval za zdroje kamene či železné rudy.
Základní mapa planety je kruhová a dokud nedosáhnete Space Age, nedostanete se za okraje, kde můžete vidět černou oblohu a vzdálené hvězdy. V rozích a ve středech stran čtvercového ohraničení úrovně se ovšem nacházejí malé plochy přístupné pouze přes mezihvězdný prostor, většinou bohaté na nerostné suroviny. Abyste se k nim dostali, musíte postavit na okraji Marsu hvězdný přístav, vyrobit transportní vesmírnou loď a naložit ji příslušnými jednotkami. Vyrábět můžete ještě několik dalších typů vesmírných lodí, pro ochranu Space Portu se pak jistě hodí speciální obranné věže. Samotná hratelnost se nezměnila (a nechápejte to špatně - zkrátka je pořád vynikající), a to i z toho důvodu, že na Marsu nenajdete žádnou povrchovou vodu, a tedy odpadají starosti o loďstvo. Zajímavější to bude na Zemi, kde tím pádem Empire Earth: The Art of Conquest přibyde ještě jedna bojová rovina.
Jaké jsou tedy naše první dojmy z multiplayerového hraní? Oproti Empire Earth nejsou znát takřka žádné rozdíly, ale není to vůbec na škodu. Mírná zlepšení v mezích možností zajišťují bezpoblémovou konfiguraci, výběr hry, komunikaci mezi hráči a celkově online hraní zpříjemňují. Náročnost na připojení přitom není přehnaně vysoká, během testování na redakční pevné lince jsme potkali i pařany na modemu, kteří tvrdili, že se sníženými detaily a rozlišením jim hra běží poměrně plynule.

Posledním trumfem v rukávě je pak editor scénářů, který by měl být identický s tím, který používali Stainless Steel Studios (autoři původní hry) a Mac Doc Software (autoři datadisku). Ten umožňuje vymodelovat si mapu, naskriptovat události a spojit řadu scénářů do jedné velké kampaně. Druhým vývojářským nástrojem pak bude editor civilizací, kde vyberete jméno a nastavíte celou řadu určujících atributů pro zbrusu nový národ (takže budete-li mít chuť, můžete si do hry přidat Čechy, Slováky či třeba lstivé Afghánce).

Podle všeho bude The Art of Conquest skutečně kvalitním datadiskem, který přinese spoustu zábavy jak v single playeru, tak i ve hře více hráčů a nezapomene ani na pařany s tvůčími ambicemi, kteří se vyřádí v editorech. Tento podzim se zkrátka máme na co těšit...

PS: doporučujeme zabrousit do obsáhlé galerie screenshotů, kde naleznete i 21 nových, natípaných při hraní multiplayerové bety.

Autor:




Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.