Jedna z nejnápaditějších her má zároveň i nejhorší název. Šéf jí věří

Marketingový potenciál nezávislého projektu se pohybuje na pomezí geniality a zoufalství. Hra je totiž nešťastně nazvaná Endciv (konec civilizace), kombinuje však budovatelskou simulaci s postapokalyptickým scénářem ve stylu série Fallout.

O nezvyklém konceptu jsme proto pohovořili s šéfem vývoje Kevinem Schietlerem. Ten prozradil z čeho projekt čerpá inspiraci, jak se na něj podařilo upozornit média a jak dlouho tým může pokračovat ve vývoji, aniž by hra něco vydělala.

Co je to Endciv?

Ve hře Endciv musíte zajistit přežití osady v postapokalyptické pustině. Vaši svěřenci nesmí umírat na dehydrataci a vyhladovění, jídlo a vodu je přitom třeba spravovat v krutých podmínkách. Voda se během času kalí a jídlo kazí. Shnilá strava přitom nemizí a je třeba z ní vytvářet kompost. Spravovat navíc musíte energii, zemědělství i práci jednotlivých členů ve společenství (čtěte více).

Projekt Edciv bude v předběžném přístupu na Steamu dostupný od 21. dubna a pořídit ho půjde za 18,99 eura. Tedy zhruba za 515 korun.

Jak byste Endciv přiblížil někomu, kdo o hře ještě nikdy neslyšel?
Endciv je o správě osady po konci civilizace. Elementy titulu se podobají projektům Banished, Rimworld či CivCity: Rome. Vedete skupinu přeživších, kterým budujete obydlí. Hlavními prvky hry jsou obchodování, souboje a správa kolonií. Nápad je unikátní díky možnosti vybudovat společenství po konci civilizace a pojí se v něm prvky z klasických strategií a koloniálního managementu.

Kevin Scheitler, šéf vývoje hry Endciv

Byla existence hry závislá na úspěchu ve službě Steam Greenglight, která slouží k přidávání nezávislých titulů do katalogu Steamu?
Nad možným selháním jsme nepřemýšleli. Schvalovacím procesem v současné době není těžké projít a my navíc již tehdy měli skromnou fanouškovskou základnu. Nevím, co by se dělo v případě neúspěchu.

Ohlásili jste hru úmyslně po vydání Falloutu 4, nebo bylo načasování zcela náhodné?
Šlo o náhodu, práci na Endciv jsme začali již v březnu 2014. Koncepci navíc rozvíjím již od roku 2010, kdy jsem vytvořil i první prototyp.

Pracujete na projektu na plný úvazek? A jak vypadá váš tým?
Je to moje stálé zaměstnání. Prvního půl roku jsem titul vytvářel z mého bytu společně s jedním dobrým přítelem. V současné době spolupracuji s několika externisty z celého světa.

ENDCIV
ENDCIV
ENDCIV

Z webu soudím, že je hra ve velmi rané fázi vývoje. Co hráči mohou očekávat od prvních verzí v předběžném přístupu?
Není to ve velmi rané fázi vývoje, ale projekt nezahrnuje veškeré prvky a obsah z finální hry. Uděláme však vše pro to, aby bylo jasné, co v danou chvíli nabízíme. Pokud někdo očekává několik hodin obtížného herního obsahu, neměl by si první verzi kupovat. Jedině, že byste nás chtěli podpořit.

Co byly hlavní zdroje inspirace?
Úplně první ideou byla touha vybudovat a ovládat město, jako je Megaton z Falloutu 3. Ale hráči mohou stavět i osady, které se budou značně lišit ve velikosti a komfortu. Nápady proto čerpáme z různých zdrojů. Inspirativní jsou slumy z celého světa a životní podmínky extrémně chudých lidí. Ovlivnil nás také dokument Dělníkova smrt a příběh o Portu Harcourt. Nápady pocházej také z manilských slumů a dokonce i filmu District 9.

Jaký pocit tedy hra navozuje?
Zejména zpočátku se ve hře vyskytují menší skupinky lidí a prostředí se blíží spíše k tradičním postapokalyptickým scénářům, jaké znáte z The Walking Dead, Water Worldu a Šíleného Maxe. Tedy bez sci-fi prvků a zombíků.

ENDCIV

Podařilo se vám získat značnou pozornost médií. Nakolik za tím vidíte tvrdou práci a do jaké míry hrálo roli štěstí? Jak jste projekt během schvalování ve Steam Greenlightu propagovali?
Z minulosti vím, že veřejnost není jednoduché zaujmout. Společně s tiskovou zprávou jsme několika médiím rozeslali jednoduchou demoverzi, kterou téměř nikdo nevyzkoušel. Řada magazínů o nás přesto napsala. A některé z těch článků naší kampani velmi pomohly. Podařilo se nám na Greenlightu dostat na třetí místo a v porovnání se statistickým průměrem získat obdivuhodný počet fanoušků.

Jaké máte s vývojem her zkušenosti?
O tvorbu jsem se začal zajímat před sedmi lety a o dva roky později nastoupil do malé společnosti. Od té doby jsem jako externista pracoval na několika hrách a pomáhal s vývojem interaktivních projektů. Kód hry naprogramoval můj přítel Kusarit, který předtím pro Ubisoft pracoval na titulu Might & Magic X: Legacy.

A jak dlouho na projektu můžete pracovat, aniž byste cokoliv vydělali?
Můžeme vytvořit celý základ hry, jak ho uvádíme v plánu na našem webu. Dodatečný rozpočet potřebujeme na lepší a pestřejší grafiku. Je také klíčem k rychlejšímu vývoji, většímu množství obsahu a lepší hratelnosti. Proto v současné době propagujeme pouze základní mechanismy.

ENDCIV
Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...