EON: Face of Deception

  12:00aktualizováno  18. září 11:39
RPG založené na papírové předloze, kterou nejspíš neznáte, ale možná byste to měli změnit. EON nabídne svým hráčům příběh plný politických intrik, svět fungující bez vašich zásahů, společníky s vysokým stupněm samostatnosti (možná až příliš) a ještě pár dalších zajímavostí.
EON: Face of Deception

Chystané RPG od švédského týmu Computerhouse AB je sice založené na papírové předloze, avšak na takové, kterou zná asi jen málokdo. Zatímco Advanced Dungeons & Dragons, Vampire: The Masquerade nebo Werewolf: The Apocalypse mají v naší zemi přeci jen jakous takous tradici (přesněji řečeno první svět velkou a ty druhé dva aspoň nějakou), EON je pro většinu z nás neznámým pojmem. Ne tak pro švédské hráče RPG, kteří mají EON v oblibě dokonce tak moc, že tomuto hernímu systému zajistili ve své rodné zemi vůbec nejvyšší prodejnost mezi všemi papírovými RPG hrami. Rizika volby autorů (vydat hru inspirovanou poměrně neznámým světem) jsou očividná - existuje a vždycky existovat bude velká skupina lidí, kteří raději sáhnou po krabici, na které uvidí známou zkratku "AD&D", než po jiné, kterou zdobí "jen" nějaký nic neříkající nápis EON. K tomu, aby k takovým diskriminacím docházelo v co nejmenší míře, se snaží přispět i tenhle článek.

Příběh EONu je dost komplikovaný a obsáhlý. Středem všeho dění je království Soldairn. Tomu už po sedm let vládne král Sachsar Lion, za jehož panování se zem rozdělila do mnoha malých správních celků ovládaných jednotlivými vévody. Ačkoliv je o Sachsarovi známo, že svým založením se ze všeho nejvíc blíží typu člověka zvanému "nadutec", přesto je mezi svými poddanými vcelku oblíbený. První známky nepokojů v království se začínají objevovat v severních oblastech, kterému vládne vévoda Amirro Silverspar. Ten dosud nestrávil skutečnost, že mu bylo upřeno jeho dědické právo na trůn celého Soldairnu, a po několika dalších neshodách s králem se rozhodl sehnat armádu a vytáhnout do boje za Sachsarovo sesazení.

EON: Face of Deception

Hlavním hrdinou je mladý farmář Marcus. Ten se původně proti své vůli vydává na cestu, na jejímž konci stojí ... to by se nemělo prozrazovat :-). Během putování s ním potkáte kolem dvanácti NPC, které budou ochotné se k vám přidat. Některé je na chvíli, jiné se vás nepustí až do konce hry, ale všechny mají vlastní individualitu. Díky ní mohou třeba odlišně komentovat situace, reagovat na určité akce nebo navrhovat vlastní řešení. Nemůžete jim ani přikazovat, co mají dělat, pokud je to v rozporu s jejich přirozeností - budou si stěžovat a stejně to nakonec neudělají. Měli byste s nimi prostě cítit tak, jako byste cestovali ve společnosti skutečných lidí (což nemusí nutně představovat nějakou výhodu :-). Vaši společníci dokáží dokonce přijímat vlastní questy, při nichž se vy se stáváte jen jejich doprovodem.

Zvláštností EONu bude to, že celý jeho svět funguje i bez vás. Ať už se do konfliktů zapojujete či nikoliv, ať prospíte dva dny pod dubem v lese nebo se angažujete ve sporech mezi trpaslíky, svět kolem vás půjde pořád dopředu, i když si ho nebudete všímat. Lidé, které potkáváte, se nikam neztrácejí - stále se k nim vracíte, sledujete jejich každodenní činnost a klábosíte s nimi o různých prkotinách. Co se týče dialogů, tvrdí autoři, že jejich systém je tak komplexní a propracovaný, že jste podobný nemohli vidět v žádné jiné RPG hře. Témata k rozhovoru například lze odklikávat v různém pořadí, ale pak budou mít rozhovory i různé výsledky. Pokud třeba někoho na uvítanou urazíte, nemůžete se pak divit, že už z něj nic kloudného nedostanete. Informace o systému bojů a magie dosud autoři drží pod pokličkou, ale možná už brzy něco uvolní.

Ještě jsem sice nevyjmenovala všechny věci, které se na EONu zdají být zajímavé (například že nemá žádné zkušenostní body a používá jiný, prý realističtější systém vývoje postav), ale aby se novinka nezvrhla v preview, je třeba končit a s podrobnějším popisem počkat na nějaké to demo. Možná ale bude na světě dřív plná hra, protože jako o posledním datu vydání se hovořilo o letošní zimě.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Kombinace Dooma s nejnudnější hrou na světě je skutečnou výzvou

Revenant Bus

Modifikace Revenant Bus přináší klasickou (ne)hratelnost Desert Busu do enginu Dooma. A přidává i několik drobných...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Deset tisíc zombíků je rozsekáno na kusy v traileru k The Black Masses

The Black Masses

Vývojáři nenápadné multiplayerové hry lákají na nevídanou možnost brutálně rozsekat tisíce nemrtvých najednou. Sílu...

Prokletý Crackdown 3 vyjde v únoru, známe hardwarové nároky

Crackdown 3

Několikrát odložená exkluzivita od Microsoftu se konečně blíží k vydání. Kromě Xboxu nakonec vyjde i na PC a její...

Značka Five Nights at Freddy’s vstoupí na pole „velkých“ her

Five Nights at Freddy's 4

Horor Five Nights at Freddy’s by po mobilních platformách chtěl dobýt i svět „opravdových“ hráčů. Ve spolupráci se...

Co když vás auto nechá ve štychu? Nepodceňujte rozsah asistenčních služeb
Co když vás auto nechá ve štychu? Nepodceňujte rozsah asistenčních služeb

Myslíte si, že základní asistenční služby obsažené v povinném ručení nebo v havarijním pojištění opravdu stačí? Každý vám říká, kam máte volat v případě nepojízdného vozidla, ale nikdo zřetelně nevysvětlí, jak vám v dané situaci pomůže vaše pojišťovna.

Najdete na iDNES.cz