Epic Games začínají vydávat nedokončené hry, plánují to i pro Fortnite

  19:04aktualizováno  19:04
Předběžný přístup ke hrám pomalu mění dynamiku videoherního průmyslu. Zatím ho nejčastěji využívají nezávislá tvůrčí studia, stává se však i součástí repertoáru velikých zavedených firem.

K tomuto trendu se přidává také společnost Epic Games, jež v rané fázi vývoje zveřejnila i hry Unreal Tournament a Paragon.

Roky ohlášený je také titul Fornite, který střílení kombinuje s budováním ve stylu Minecraftu a ohlášený je již pátým rokem. A navzdory letitému vývoji prý s největší pravděpodobností vyjde také nehotový.

„Jsme z toho nadšení. Hry teď nejsou nikdy hotové a lidé vám je skoro vytrhnou z rukou,“ řekl pro server Polygon producent John Wasilczyk. Odkazuje tím na výrazný způsob, jakým v dnešní době komunity formují podobu jednotlivých projektů.

Paragon
Paragon
Paragon

Společnost novou hru Paragon (podrobnější informace) prý od začátku plánovala jako projekt, který se postupně vyvíjí a mění v závislosti na hráčských přáních. Dostupný tak byl již v alfaverzi.

Epic Games ostatně v posledních letech proměnili způsob, jakým hry vyvíjejí. Dříve se soustředili na velkorozpočtové tituly za plnou cenu a před dokončením je bedlivě strážili.

Nyní však jejich projekty využívají obchodního modelu free to play a studio je často zpřístupňuje v raných fázích vývoje.

Fortnite
Fortnite

Čtyři roky staré obrázky z Fornite

V případě Fornite se pak dlouholetý vývoj z části přičítá i proměně ze společnosti orientované na hry jako produkty na společnost, které hry vnímá jako kontinuální službu. Fornite navíc opustilo arkádovější pojetí a bude z něj hra, která údajně připomíná sci-fi opus Destiny.

„Nemyslím si, že by v dnešní době on-line hry byly někdy hotové,“ tvrdí Darren Sugg, hlavní návrhář Fortnite. „Řekl bych, že procházejí evolucí: lepším odladěním, více funkcemi, přidáním věcí, po kterých hráči volají. Můžeme reagovat na to, co lidé chtějí na základě jejich zkušeností se hrou.“

Sugg si proto myslí, že dokud o stávající projekty komunita bude mít zájem, bude na nich firma i nadále pracovat.

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Vítězem herních Oscarů se stala severská akce God of War

Prezentace God of War

V Los Angeles se konalo tradiční vyhlašování nejlepší hry roku v rámci prestižního ceremoniálu Game Awards. Předávání...

Další z rubriky

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Mobilní Command & Conquer: Rivals je venku, zázraky nečekejte

Command & Conquer: Rivals

Oživení legendární značky Command & Conquer v mobilní podobě patřilo k největším zklamáním letošní akce E3. Nyní hra...

Přerušený herní seriál Walking Dead bude pokračovat v lednu

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Herní seriál Walking Dead dokonale naplňuje své jméno a vstává z mrtvých. Dalšího dílu se dočkáme již příští měsíc.

Najdete na iDNES.cz