Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Epic Games začínají vydávat nedokončené hry, plánují to i pro Fortnite

  19:04aktualizováno  19:04
Předběžný přístup ke hrám pomalu mění dynamiku videoherního průmyslu. Zatím ho nejčastěji využívají nezávislá tvůrčí studia, stává se však i součástí repertoáru velikých zavedených firem.

K tomuto trendu se přidává také společnost Epic Games, jež v rané fázi vývoje zveřejnila i hry Unreal Tournament a Paragon.

Roky ohlášený je také titul Fornite, který střílení kombinuje s budováním ve stylu Minecraftu a ohlášený je již pátým rokem. A navzdory letitému vývoji prý s největší pravděpodobností vyjde také nehotový.

„Jsme z toho nadšení. Hry teď nejsou nikdy hotové a lidé vám je skoro vytrhnou z rukou,“ řekl pro server Polygon producent John Wasilczyk. Odkazuje tím na výrazný způsob, jakým v dnešní době komunity formují podobu jednotlivých projektů.

Paragon
Paragon
Paragon

Společnost novou hru Paragon (podrobnější informace) prý od začátku plánovala jako projekt, který se postupně vyvíjí a mění v závislosti na hráčských přáních. Dostupný tak byl již v alfaverzi.

Epic Games ostatně v posledních letech proměnili způsob, jakým hry vyvíjejí. Dříve se soustředili na velkorozpočtové tituly za plnou cenu a před dokončením je bedlivě strážili.

Nyní však jejich projekty využívají obchodního modelu free to play a studio je často zpřístupňuje v raných fázích vývoje.

Fortnite
Fortnite

Čtyři roky staré obrázky z Fornite

V případě Fornite se pak dlouholetý vývoj z části přičítá i proměně ze společnosti orientované na hry jako produkty na společnost, které hry vnímá jako kontinuální službu. Fornite navíc opustilo arkádovější pojetí a bude z něj hra, která údajně připomíná sci-fi opus Destiny.

„Nemyslím si, že by v dnešní době on-line hry byly někdy hotové,“ tvrdí Darren Sugg, hlavní návrhář Fortnite. „Řekl bych, že procházejí evolucí: lepším odladěním, více funkcemi, přidáním věcí, po kterých hráči volají. Můžeme reagovat na to, co lidé chtějí na základě jejich zkušeností se hrou.“

Sugg si proto myslí, že dokud o stávající projekty komunita bude mít zájem, bude na nich firma i nadále pracovat.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...



Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

RECENZE: F1 2018 jsou vypilované závody formulí a opravdová simulace

F1 2018

Sezona F1 2018 je stále v plném proudu. Díky legendárním Codemasters se jí nyní mohou zúčastnit virtuálně i hráči.

Další z rubriky

Byla založena Asociace českých herních vývojářů GDACZ

Asociace českých herních vývojářů

Zástupci čtrnácti českých studií specializovaných na vývoj her založili společnou asociaci s cílem chránit a prosazovat...

Hraní online, retro hry i záloha do cloudu. Nintendo Switch Online je venku

Nintendo Switch Online

Nintendo spustilo placenou službu Nintendo Switch Online, bez níž nepůjde na konzoli Switch hrát většinu her online....

Čína bez varování ze dne na den zakázala streamovací platformu Twitch

Logo služby Twitch

Další z obětí čínské cenzury digitálního prostředí se stala služba pro sdílení videoherních záznamů Twitch. Stalo se...



Najdete na iDNES.cz