Díky mnoha exkluzivních smlouvám s vydavateli aktuálních hitů PC hráči nemohou Epic Store ignorovat. Pokud si chtějí zahrát pecky jako Metro: Exodus, Phoenix Point, Afteparty, The Outer Worlds, Sinking City nebo Control, nemají jinou možnost, než si jeho klienta nainstalovat.
Je pochopitelné, že se obyčejným hráčům tato obchodní praktika nelíbí, ale ruku na srdce – jak jinak konkurovat patnáct let zavedené platformě s miliony uživatelů? Ano, samozřejmě se mohl Epic Store pustit do dlouholetého boje a postupně odlákávat zákazníky nabídkou lepších cen a služeb. Ale proč, když má nyní díky hitu Fortnite peněz na rozhazování?
Ředitel firmy Epic Tim Sweeney si však je vědomý, že dlouhodobě je tato metoda konkurenčního boje neudržitelná, proto s ní výhledově plánuje skončit. „Chceme protlačit nový obchodní model, aby se vývojářům dařilo, ale jednou snad budou lidé přicházet sami, nebo se celý herní průmysl posune, aby s námi udržel krok,“ řekl Sweeney během tiskové konference na probíhající výstavě GDC. Měl tím na mysli především výhodnější podmínky pro vývojáře, od nichž si Epic Store bere pouhých 12 % oproti 30 % na Steamu.
Kdy však s vydáváním exkluzivit Epic skončí, neupřesnil. Můžeme proto předpokládat, že jich do konce roku ještě pár přibude.