Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co jeden hráč nedokázal vyřešit 10 let, jiní zvládli za zlomek času

Byla to hádanka, kterou se jednomu člověku nedařilo vyřešit. Na webu vystupuje pod přezdívkou Lycerius a svou uloženou pozici ze hry Civilization 2 po deseti letech nahrál na internet. Řada hráčů během následujících let našla řešení.
Propagační obrázek k Falloutu

Propagační obrázek k Falloutu | foto: Ondřej Zach

Scénáři zveřejněnému v roce 2012 se začalo přezdívat Eternal War, neboli nekonečná válka. Jako velmoci v něm přežili jen Keltové, Vikingové a Američané.

Na živu je ještě téměř vyhlazený kmen Siouxů, který vládne pouhým čtyřem městům a nevlastní žádné atomové zbraně. V uložené pozici pak ovládáte Kelty a zbytek spravuje počítač.

Lycerius popisoval, že válka trvá již 1700 let a nedaří se mu dosáhnout míru. „Jakmile zjednáme klid zbraní, Vikingové obratem překvapí mě či Američany útokem, často atomovými zbraněmi,“ napsal před čtyřmi roky.

Svět tak pro něj vždy skončil jako nukleární pustina, ve které ledovce opakovaně roztály a půda je kvůli radiaci zemědělsky nepoužitelná.

Ostřílení hráči Civilization 2 však objevili hned několik řešení.

Scénář má i vlastní sadu stránek na webu Wikia.

Pomalý postup a úplatky

Jedno zabralo sto let herního času a jeho autorem je člověk vystupující pod přezdívkou Peyechart.

„Brzy mi došlo, že hrubou silou vyhrát nedokážu,“ píše. Klíčem k Peyechartově řešení bylo vyvolávání revoluce a podvracení vlády v cizích městech. Zlikvidovat tímto způsobem Siouxy prý nebyl nejmenší problém a zabralo to zhruba dvě kola.

Další na řadu přišli Vikingové a území známé jako New Vikingland. Jejich poražení však představovalo větší výzvu. Vyžadovalo trpělivý postup a pozvolné vykupování měst, čímž hráč získával i nové jednotky.

Vždy bylo třeba počkat, až díky daním vybere dostatek prostředků a odkoupí další město.

„Pak to začalo připomínat hru Monopoly. Nejprve jsem vykupoval malé vesničky, později otrávil vodu ve větších městech, jejich populaci tím zmenšil a korupci zlevnil,“ popisuje Peyechart. S přibývajícím počtem vlastněných měst rostly i příjmy z daní a postup se zrychloval.

Jak dopadla letos vydaná Civilization VI?

Série Civilization se v říjnu po šestileté odmlce vrátila. Přinesla vítané změny, zůstávají však některé z problémů předchozích dílů. Například agresivní umělá inteligence, kvůli které se téměř každá hra zvrhne do závodů ve zbrojení.

Civilization VI si tak od nás vysloužilo hodnocení 80 %. „Celkově je šestá Civilizace kvalitním přírůstkem do legendární strategické série se spoustou funkčních a zábavných novinek,“ napsal o hře Petr Zelený (čtěte recenzi).

Hráč tímto způsobem Vikingy eliminoval za čtyřicet až padesát let herního času, zbývali však ještě Američané. Peyechart se s nimi rozhodl zachovat mír, během let totiž vybudovali početnou armádu a v otevřené válce by neměl šanci zvítězit.

V jejich městech však tajně podrýval režim a začal omezovat veškeré nadbytečné výdaje. Zvýšil daně, prodal nepotřebné technologie.

„Ke konci hry jsem se zbavil všeho, co nebylo zásadní pro vydělávání dalších peněz. A to včetně raketových základen a nukleárních bomb. Nemá smysl se připravovat na válku, která neproběhne.“

Tímto způsobem bylo postupně možné ovládnout většinu amerického území. U posledních deseti měst však hráči došla trpělivost. Odkoupení každého z nich bylo příliš nákladné a trvalo by řadu kol. Peyechart proto za pomoci špionů přímo v těchto městech odpálil atomové rakety. A ve hře zvítězil.

Ilustrační obrázek z letošního dílu Civilization

Otevřená válka

Další pokus zabral 58 let herního času a klíčem se stalo budování armády. Jeho autorem je člověk vystupující pod přezdívkou Stumpster, který prvních několik kol strávil prodejem veškerých nepotřebných budov.

Ve všech pobřežních oblastech pak postavil přístavy a v řadě měst se mu postupně podařilo obnovit produkci jednotek.

Následovalo spojenectví s Američany, které zjednodušilo válku s Vikingy. Pro ni bylo klíčové vylodění jednotek poblíž Sydney, které muselo proběhnout během jediného kola, aby nepřítel transportéry nemohl potopit. Hráč pak v Sydney postavil letiště a další jednotky do oblasti začal přepravovat i letecky.

Je však třeba brát v potaz, že scénář nekopíruje skutečnou mapu světa a kontinenty v něm vypadají odlišně. Sydney je tak součástí rozlehlého regionu a v jeho okolí se nachází Praha.

Obrázek ze scénáře, kterému se přezdívá Eternal War. Vpravo dole objevíte Prahu.

Většinu Stumpsterovy armády tvořily houfnice, které ignorují opevnění měst. Součástí jeho taktiky bylo zneužívání vikingských železnic a útoky na města, ve kterých se nacházejí bombardéry i atomové pumy. Tímto způsobem Vikingy postupně vyhladil.

Následují Američané s mocnou leteckou armádou a nedostatkem pozemních jednotek. Houfnice proto opět slouží jako excelentní způsob, jak na ně zaútočit.

Hráč tím dokázal eliminovat přistávací dráhy, ze kterých by americké bombardéry mohly startovat. Zbytek už byl jen otázkou trpělivosti a zcela přímočarých útoků.

Špehové a bleskový konec

Mezi nejnovější řešení „Nekonečné války“ patří postup zveřejněný uživatelem jménem Spyforce. Ten dokázal scénář pokořit během osmi let herního času. Hráč navíc tvrdí, že se mu to povedlo na první pokus a válku by pravděpodobně bylo možné ukončit i rychleji.

Základní strategie se podobá postupu zveřejněnému Peychartem. I v tomto řešení jsou klíčoví špehové a úplatky, kterými získáváte nepřátelská města. Spyforce však veškeré nově získané jednotky prodává, stejně tak jako se kvůli penězům zbaví většiny vlastní armády a veškerých nepotřebných technologií.

Peníze pak investuje do trénování zvědů a uplácení cizích měst. K výhře kromě toho bylo třeba koupit pouze tři atomové elektrárny a zaútočit na tři města.

Ilustrační obrázek z letošního dílu Civilization

„Vikingy jsem porazil exponenciálně (tedy dvě města v prvním kole, pak čtyři, potom osm a nakonec šestnáct zničených měst, nebo tak něco). Na Američany a Siouxe jsem zaútočil v roce 3998 a zlikvidoval je v jediném kole. Kdybych si lépe naplánoval armádu, mohl jsem je zlikvidovat o rok dříve. Téměř jsem vyhrál v roce 3998,“ píše Spyforce.

Nekonečná válka tedy ve skutečnosti nekonečná nebyla. Okolo scénáře však vznikla početná komunita lidí, která na jeho vyřešení vynaložila značné úsilí. Na jeho motivy navíc vznikly fiktivní povídky.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...