Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

European Wars: Cossacks - kozáci se blíží

  12:00aktualizováno  15. října 3:59
Na poli historických realtimových strategií již dlouho vede série Microsoftu označovaná souhrnně jako Age of... Jak se ale zdá, z trůnu ji může sesadit kandidát nejnečekanější - ukrajinská RTS European Wars: Cossacks. Chcete se dozvědět, čím by mohla dosavadního krále překonat?

European Wars: CossacksZemě střední a východní Evropy začínají chrlit čím dál tím více kvalitních her, které mají velkou šanci prorazit na celosvětové herní trhy. Nejedná se pouze o naše Illusion Softworks, ale například o ruskou společnost Buka Entertainment (Echelon, Project Overdrive) nebo polské vývojářské studio Leryx Longsoft, jejichž hru Golem jsme vám představili minulou sobotu. Do této skupiny se snaží začlenit také ukrajinský vývojářský tým GSC Game World, který ve spolupráci s německým distributorem CDV Software Entertainment připravuje historickou realtimovou strategii European Wars: Cossacks.

Děj tohoto titulu je zasazen do Evropy šestnáctého až osmnáctého století, a navzdory svému jménu nepopisuje pouze hrdinské činy obávaných ukrajinských kozáků. Ve hře se objeví celkem šestnáct různých národností, od Sasů a Turků až po Angličany či Piemonťany. Český národ zde pochopitelně zastoupen není, protože jak si každý pilný student historie pamatuje, významnějších válek jsme se v této době účastnili spíše pod rakouským, než pod vlastním praporem.

Přesto by tento titul mohl zaujmout nejednoho hráče z českých luhů a hájů. Sází totiž na osvědčený klasický RTS model, který známe převážně se série Age of... od Microsoftu. Tu ostatně připomíná jak grafickým zpracováním, tak European Wars: Cossacksi samotným herním systémem. Abychom však ukrajinské hře zbytečně neubírali body za originalitu, uvědomme si, že na kvalitním, zaběhaném a oblíbeném systému se jen těžko něco mění. Jistou snahu o vylepšení navíc v GSC Game World předvedli například ve správě zdrojů, kterou mají rozvinutější a propracovanější (a tudíž i složitější) než strategie od obdivovaného i proklínaného softwarového giganta. Zajímavější by měl být i vztah civilního obyvatelstva k armádě. Pokud tedy například bude velikost vašeho vojska příliš velká na to, aby ji vaši vesničané dokázali bez problémů uživit, počítejte se selskými bouřemi, po jejichž potlačení vám zbude pravděpodobně méně obyvatel, než jste měli předtím.

U European Wars: Cossacks vůbec najdete mezi jednotlivými jevy a skutečnosti mnohem více souvislostí, než u série Age of... Jednotky shromážděné na kopci mají lepší útočnou pozici než ty v údolí, přesuny bažinatým terénem nebo po horském úbočí jsou mnohem obtížnější než po rovné silnici, výbuchy ve skalnatém terénu nadělají větší škody než na rovině (odražené střepiny) atd.

Ve hře vás čeká více jak tři sta různých technologických vylepšení budov, jednotek nebo vědeckých vynálezů, díky čemuž by hra neměla být European Wars: Cossacksnijak jednotvárná. Navíc by vás neměly obtěžovat starosti o běžné rutinní činnosti, o kterých si stejně každý myslí, že by je mohla umělá inteligence počítače hladce vyřešit za vás. Tvůrci hry sami říkají: "Herní systém je vytvořen tak, aby byl mikromanagement snížen na minimum a hráč se tak mohl soustředit na globální cíle, ekonomický rozvoj, výzkum nových technologií a souboje samotné." A jak brzy po spuštění hry zjistíte, je to jedině dobře. Engine hry totiž podporuje zobrazení až osmi tisíc jednotek najednou, takže bitvy budou mít vskutku monstrózní charakter a budou vyžadovat vaši plnou pozornost.

Chybět nebude pochopitelně ani podpora pro multiplayer. Toho se po modemu, LAN nebo internetu bude moci zúčastnit až osm hráčů. Těžiště European Wars: Cossacks ale tkví především v singleplayerovských misích, které vás zavedou do víru Třicetileté války, revoluce v Anglii, Sedmileté války a mnohých dalších. Částečně si je ostatně můžete ozkoušet již nyní, protože německý distributor hry nabízí ke stažení hratelné demo. Celý titul by pak měl být k dispozici počátkem roku 2001.

Autor:


Témata: software

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Pokračování Theme Hospitalu nazvané Two Point Hospital vyjde v srpnu

Two Point Hospital

Strategie Two Point Hospital, v níž se budeme starat o vlastní nemocnici, vychází 30. srpna.

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...



Najdete na iDNES.cz