EverQuest II: The Age of Destiny

  • 39
Původní EverQuest je již dnes možno považovat za klasiku mezi MMORPG. Ostatně počet 420.000 platících hráčů mluví sám za sebe. Společnost SONY tedy usoudila, že různého nastavování původní herní plochy již bylo dost, a navíc je třeba přilákat další platící duše. Proto se rozběhla výroba EverQuest II na plné obrátky a my se nyní podíváme, jak to s ním vypadá v mezičase.

EverQuest II Není pochyb o tom, že EverQuest je v současnosti králem mezi on-line hrami, alespoň na evropském a americkém kontinentu. Spolu s Ultimou Online a Asheron's Call utvořil velkou trojku, která se postarala o popularizaci MMORPG. Je pravda, že první větší úspěch na tomto poli zaznamenala (i dnes populární) Ultima Online od Lorda Britishe a Originu, ale netrvalo to moc dlouho a žezlo nejhranějšího MMORPG převzal EverQuest, za nímž stojí společnost SONY. Tento fakt je podložen, již zmiňovaným počtem 420.000 platících hráčů. Navíc se kolem něj vytvořila velmi široká a silná komunita hráčů, nováčky počínaje a veterány, kteří se do běžného světa chodili pouze na pár hodin prospat, konče. Po určité době, kdy zájem o EverQuest stoupal, přestal jeden kontinent Norrath stačit. Tento problém byl doposud řešen pomocí add-onů, které jsou k dnešnímu dni celkem tři, přičemž čtvrtý (Planes of Power) je na cestě. Ruins of Kunark, Scars of Velious, Shadows of Luclin. Tak zní jména oněch add-onů, která většinou přinášela velké množství záplat a rozšíření v podobě nových oblastí. Jak je vidět, kapacita už nestačila a proto nyní přichází EverQuest II: Age of Destiny.

EverQuest II

Od věku, ve kterém probíhal děj minulého dílu, se leccos změnilo - Freeport byl zničen tamní milicí a paladinové jsou nyní izolováni v nové oblasti známé pod jménem MarrI, na západním pobřeží. Qeynos mají své nové město a Měsíc Vah Shir se oddělil od kontinentu. Nikdy více už tak nespatříme jeho obyvatele chodit po kontinentu. Další rasa původem z Vah Shir - Iskarové, zde však stále zůstávají. Místo národa Vah Shir, neznámo odkud přicestovala rasa kočičích lidí Kerranů. Tyto události představují základní osu příběhu. Směr jakým se ovšem bude ubírat dále, záleží už jen na samotných hráčích a jejich činech. Možnost ovlivňovat svým chováním budoucí historii planety, je jeden z mnoha nových prvků, které bude hra obsahovat, a na které se podíváme trochu blíže. V RPG velice důležitý neřku-li zásadní úkon, jako je volba charakteru, bude probíhat v několika fázích. Z počátku si hráč vytvoří postavu, vybere pohlaví, rasu a vzhled. První významnější volba ho čeká na 6. levelu (přibližně po 30 minutách hraní), kde dostane na výběr z několika povolání (fighter, priest, mage, rogue, tradesman), které budou tvořit základ jeho budoucí virtuální osobnosti. Na 15. levelu dojde k upřesnění vybraného povolání a konečná volba, definitivně určující charakter postavy po zbytek hry, bude hráče čekat až při dosažení 30. levelu.

EverQuest II

Jen podotýkám, že maximálně budeme moci svou postavu vytrénovat na 100 level. Rovněž nám přibude jeden nový charakter, tradesman, určený pro ty hráče, kteří se chtějí věnovat obchodu či řemeslům a nestojí o konfrontaci s ostatními postavami v EverQuestu. Co se týče PvP (player vs player) bojů, Verant oznámil, že chybět určitě nebudou. Nicméně vzhledem k zaměření hry na boje PvE (player vs enviroment) budou ošetřeny tak, aby neomezovali ty, jež o ně nejeví zájem. Vybrat si budeme moci ze 14 odlišných ras (Barbarian, Dark Elf, Dwarf, Erudite, Gnome, Half Elf, Halfling, High Elf, Human, Iksar, Kerran, Ogre, Troll, Wood Elf). Zbrusu nový je také sytém skillů, který bude rozdělen do tří oblastí. Knowledges (znalosti) určují zda je postava schopna použít určitý předmět. Techniques (techniky) určují vaši zručnost a schopnost používat zbraně. Arts (umění) určuje vaši schopnost věnovat se řemeslům, obchodu atd. Rád bych upřesnil, že i hráč na 10. levelu může použít např. kladivo vyžadující level 50, ovšem úspěch není zaručen a navíc se kladivo daleko dříve opotřebuje. EverQuest II vám, rovněž nabídne možnost pořídit si vlastní dům, pořádat zápasy gladiátorů v aréně a jiná představení sloužící k pobavení spoluobčanů a bratrů ve zbrani. Budete jezdit na koni, na lodi a ostatních dopravních prostředcích.

EverQuest II Nepřekvapilo nás ani prohlášení o tom, že na jednom serveru, které budou umístěny po celém světě, bude moci hrát až 5000 hráčů, což v globálu čítá až několik stovek tisíc hráčů, zapojených do jedné hry v jeden okamžik i když na více kontinentech. S tím souvisí i možnost nechat si přímo ve hře přeložit názvy předmětů, či zadání questů do svého rodného jazyka, o což se postará program. tohle se ovšem bude týkat pouze nejpoužívanějších světových jazyků. Na češtinu tedy vy hříšníci honem rychle zapomeňte a radši si zopakujte základy angličtiny, němčiny, francouzštiny. V souladu s požadavky dnešní generace hráčů, bude EverQuest II na špičkové úrovni i po vizuální stránce. Nový 3D engine totiž umožní grafikům z Verantu implementovat do hry moderní technologie (pixel lightning, dynamic enviroment mapping, surface shader system atd.), které zvednou kvalitu grafického zpracování až do výšin nebeských. Přesto by HW nároky měly zůstat celkem při zemi. Postačit by nám mělo PIII/Athlon 800 MHz, 512 MB RAM, GeForce 3, což v době kdy EverQuest II spatří světlo světa (za 18 měsíců) bude sestava víceméně podprůměrná. Na závěr, po prostudování všech dostupných materiálů, nezbývá než konstatovat, že je nač se těšit. Radost mi kazí pouze představa více než rok a půl dlouhého čekání, které je před námi.