Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluce se nekoná. Autoři zrušili nadějný EverQuest Next

  11:47aktualizováno  11:47
Je to konec éry. Deset let se řada vývojářských studií snažila z trůnu sesadit World of Warcraft a nikdo v úsilí neuspěl. Většina her z finančního hlediska skončila jako katastrofa a nadějně působící EverQuest Next vůbec nevyjde.

Jednotlivé nápady se tvůrcům prý nepodařilo spojit do funkčního celku a výsledek by nedostál věhlasu značky. Tak zní oficiální důvody pro zrušení přírůstku do série, jež popularitu on-line her pomohla nastartovat.

První EverQuest totiž patřil mezi hlavní inspirace projektu World of Warcraft, který v posledních dekádě žánr zcela opanoval.

„Když jsme se rozhodli napsat další kapitolu pro příběh zvaný EverQuest, naše cíle nebyly skromné. Rozhodli jsme se vytvořit něco revolučního,“ píše v oficiálním prohlášení Russ Shanks, ředitel autorské společnosti Daybreak Game Company.

EverQuest Next
EverQuest Next
EverQuest Next

Shanks zároveň připomíná, že k rušení her čas od času dochází. „Součástí kreativního procesu jsou velkolepé plány, tvrdá práce a naprostá upřímnost k výsledkům,“ tvrdí Shanks. Přesto věří, že se EverQuestu Next dařilo přinést několik unikátních konceptů.

„Naneštěstí jsme při spojování nápadů do celku zjistili, že to není zábavné. Víme, že máte na (svět) Norrathu vysoké nároky. A my je máme také. Při závěrečném zhodnocení projektu jsme museli čelit závěru, že EverQuest Next nenaplnil naše vzájemná očekávání,“ dodává Shanks.

Společnost má v plánu dokončit počin EverQuest Landmark, ve kterém lze vytvářet vlastní budovy a krajinné prvky. Hra měl být na EverQuest Next napojená a sloužit jako zdroj vizuálního obsahu pro bratrský titul.

EverQuest Next

Jaká byla lákadla EverQuest Next?

Tvůrci s EverQuest Next slibovali oživení žánru on-line her na hrdiny. V plánu byl například akčnější pohyb, ve kterém bylo možné akrobaticky přeskakovat překážky, klouzat z kopců a chytat se třeba lana.

Hra zahrnovala likvidovatelné prostředí, ve kterém například vodní elementál mohl ze země vystřelovat proudy vody. Zničit bylo možné například i lanový most, po kterém právě běžela skupinka nepřátel.

EverQuest Next
EverQuest Next

Dynamické mělo být i chování umělé inteligence. Některé rasy například neměly rády města, mohly se však utábořit v jejich blízkosti a kolem procházející hráče terorizovat.

Měli jste však možnost na situace upozornit stráže a skupinka nepřátelských tvorů se raději opět přesunula jinam (více o původních plánech).

Autor:



Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších strategií roku 2018

Jurassic World Evolution

Strategie sice nejsou tak populární jako střílečky, letos jich přesto vyjde víc než dost. Řekli jsme si, že jich...

Další z rubriky

Engine Unity v novém demu ukazuje, jak by hry mohly vypadat za pár let

Technologické demo enginu Unity Book of the Dead

Vývoj jde dopředu a hry jsou čím dál hezčí. Nová ukázka z enginu Unity sice dnes vypadá téměř nereálně, ale představte...

Konečně pořádná exkluzivita pro Xbox? Autoři Forzy chystají další Fable

Fable

Ještě to není oficiální, ale oblíbené akční RPG zřejmě konečně dostane další díl.

Simulátor americké armády školí, jak se chovat při střelbě ve škole

Výukový program EDGE

Ještě před pár lety se počítačové hry považovaly jako jednu z možných příčin střelby na školách, dnes se naopak...

Najdete na iDNES.cz