Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Propouštění jedněch vedlo k záchraně druhých. Evolution Studios přežijí

  14:01aktualizováno  14:01
Ačkoliv vydavatelství Codemasters v posledních letech opakovaně propouštělo, firma se zasloužila o záchranu týmu z Evolution Studios. Ten totiž spadal pod firmu Sony, která se rozhodla mistry závodních her rozpustit.

Ilustrační fotografie ze hry Driveclub Bikes | foto: Sony

Sony totiž koncem března ohlásilo, že Evolution Studios ukončí provoz. Díky dohodě s vydavatelstvím Codemasters však tým zůstane pospolu. Codemasters se totiž rozhodli vrátit ke svým kořenům, tedy k naprosté orientaci na závodní hry.

V souvislosti s tím firma v posledních třech letech opakovaně propouštěla a rušila projekty. Právě tvůrci z Evolution Studios však do jejich staronové strategie výtečně zapadají.

Díky dohodě navíc povýší Mick Hocking, spoluzakladatel Evolution Studios. Stane se z něj totiž viceprezident produktového rozvoje pro všechny týmy v Codemasters.

Codemasters novému týmu chtějí ponechat tvůrčí svobodu a nenarušit jeho pospolitost. Vydavatelství proto přislíbilo, že tým nebude dělit mezi projekty dalších studií a nechá ho vytvářet vlastní hry.

Driveclub
Driveclub
Driveclub

Zatím posledním projektem Evolution Studios byla hra Driveclub, která vyšla exkluzivně pro PlayStation 4.

Cílem je zachovat existující chemii tvůrců a umožnit jim tvorbu her ve stejném duchu, jaké dosud vydávali. Vlastnictví předchozích sérií si však ponechalo Sony, tituly tak budou vycházet jako zcela nové značky.

„Chceme profitovat ze všeho, co se jako tým naučili. Chceme, aby vytvářeli své vlastní hry. Mezi týmy pochopitelně budou existovat synergie a budeme některé věci sdílet. Ale chceme, aby jim zůstala jejich identita. Aby spolu zůstali jako tým a i nadále se zabývali tím, v čem jsou dobří,“ prohlásil pro server Games Industry šéf Codemasters Frank Sagnier.

Evolution Studios je totiž společnost s patnáctiletou historií, která se vždy soustředila pouze na vývoj závodních her. Vznikly v ní například tituly World Rally Championship, MotorStorm a Driveclub. Jako studio spadající pod Sony navíc všechny hry vytvářelo exkluzivně pro konzole PlayStation.

Nový majitel tak tvůrcům nabídne větší svobodu. A jak zmiňuje sám Hocking, ve finále ze situace bude profitovat i Sony. Vývojáři totiž budou i nadále vytvářet závodní hry, které budou mimo jiné dostupné také na PlayStationu.

Autor:




Nejčtenější

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Stahujte brutální horor Outlast na PC zdarma. Ale pospěšte si

V časově omezené akci můžete prostřednictvím obchodu Humble Store získat zdarma brutální horor Outlast v deluxe edici, tedy i s rozšířením Whistleblower....  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

Další z rubriky

Half-Life 2: Classic
Fanoušci předělávají Half-Life 2 do enginu prvního dílu

Restaurovat starší hry do moderní podoby je v dnešní době poměrně obvyklé. Skupina fanoušků se však rozhodla vydat opačným směrem a legendární Half-Life 2...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.