Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Experience - pobyt ve virtuální realitě

  12:00aktualizováno  16. října 9:47
Experience bude FPS, ve kterém se v kůži osoby z mírumilovného světa podíváte do světa virtuálního, zcela nemírumilovného. K čemu jsou takové výlety dobré, to už se nechte překvapit ...
Experience

Jmenuje-li se nějaká firma The Whole Experience a pojme-li nápad, že vytvoří počítačovou hru, nemůže nikoho překvapit, že ta hra dostane název Experience. Abych ale autorům nekřivdila a neprezentovala je tady jako lidi bez fantazie, musím říct, že název má jisté opodstatnění i s ohledem na příběh hry. Ten vám teď převyprávím a vy si tu souvislost jistě už najdete sami.

Na neznámém světě žije neznámá rasa. Jak se sluší na správnou mimozemskou civilizaci, mají to tam zařízeno docela jinak než my tady - všude mír a klid, žádné násilí, žádná kriminalita. Všechno by bylo v pořádku, nebýt toho, že si někdo z vládnoucích kruhů usmyslel, že kdo nezná zlo, nedokáže si pořádně vážit dobra, a proto je třeba ho s nějakým reprezentativním zlem seznámit. Pro tento účel byl vytvořen speciální virtuální svět nazvaný Dagoth Moor osazený nejrůznějšími potvorami a zlými stvořeními. Všichni obyvatelé do něj jednou za čas musí vstoupit a na vlastní kůži se přesvědčit, kam by věci mohly dospět, kdyby se v reálném světě nedodržovala stanovená pravidla.

Tím, kdo je právě teď na řadě a kdo se tak stane nejnovějším přírůstkem do galerie akčních hrdinů, je Ti Guat. Jeho osoba se od klasického akčního hrdiny ale přece jen trochu liší. Například se mu příčí ta krvavá jatka, ke kterým nemají ostatní akční hrdinové nikdy daleko, a tak si radši vybral jiný způsob akce - skryt ve stínech se plíží ve stopách svým nepřátelům, aby na ně skočil přesně v okamžiku, kdy už jejich ostražitost polevila a ponechala mu tak výhodu vyplývající z Experiencemomentu překvapení. Stejně tak, jako může Ti Guat sledovat stopy svých protivníků, můžou i oni stopovat jeho, a musíte si tak dávat pozor, po jakém povrchu kráčíte a kolik hluku naděláte. Při prodírání pralesem se stačí na chvíli zastavit a poslechem odhadnout, odkud přicházejí ty nejhlasitější šelesty - tím směrem se pravděpodobně taky nacházejí ty největší potvory. Během postupu hrou se Ti Guat bude i vyvíjet, vylepšovat své schopnosti (například jízdu na zvířatech) a může se naučit i kombinovat předměty se zbraněmi, aby z nich dal dohromady něco zcela nového, co jste ještě v žádném zbrojním arzenálu nemohli vidět.

Po třech odstavcích se teprve teď dostávám k tomu, do jakého žánru se Experience zařadí. Bude to FPS neboli first person shooter aneb střílečka z vlastního pohledu. Kupodivu to, na co se autoři soustředili nejvíc, je samotný svět Dagoth Mooru. Obrovské venkovní prostory by měly vypadat opravdu jinozemsky a což teprve ta stvoření, která se po něm pohybují! Ráda bych nějaká vyjmenovala, ale je to přísně tajná informace, takže zatím musíme jen věřit autorům, že jsou opravdu hrozivá a děsuplná. Naštěstí se Ti Guat nemusí spoléhat jen na své dvě holé ruce, ale hned na začátku hry najde dvě věci, které se mu proti vší té havěti budou náramně hodit. První je MicroTerra - věc, která se mu prolne do mozku a vytvoří tak neurální interface, který na obrazovce ukazuje hostitelův zdravotní stav i jiné důležité ukazatele. Díky této věcičce se Ti Guat později bude schopen naučit i některé psycho-kinetické dovednosti. Druhou důležitou pomůckou je MacroTerra - ta se Experiencepřichytí k hrdinově paži a poskytuje hlavně dvě funkce - umožňuje chrlit energetické výboje a má menší křídla, která sice nejsou vysloveně na létání, ale k delším skokům a pomalým pádům z výšky jsou dobrá dost. Kromě těchto dvou pomocníků budete mít ještě na vybranou ze 24 typů zbraní, některé navíc ještě půjdou kombinovat s předměty (viz konec předchozího odstavce) a vytvoří tak další typy zbraní. Kdo má radši boj ze zálohy, jistě ho potěší, že v Experience bude mít příležitost klást pasti, do kterých (pokud je nakladete chytře) se protivníci nachytají a teprve pak si to s nimi můžete vyřídit. Až je pěkně v klidu rozporcujete na kousky, můžete si říct, že tahle řezničina nebyla jen projevem vaší nastřádané agresivity, protože měla smysl - kousky ze zvířat můžete pro sebe později použít jako potravu.

Hlavní potíží Experience bude pravděpodobně samotný proces dokončení a vydání, protože kdysi se jako o datu vydání mluvilo o roce 2000, zatímco teď už se pro jistotu nemluví o žádném datu. Do té doby, než bude Experience hotová, tedy zatím můžete přemýšlet, jak asi autoři pojali smrt hlavního hrdiny ve virtuálním světě.

Autor:


Témata: Hluk, virtuální


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.