Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra pobouřila rasisty. Barvu pleti vám přidělí náhodně

aktualizováno 
V moderních videohrách si zpravidla volíte vzhled, případně všichni vypadají stejně. Hra Rust však konvence odmítá respektovat. Po nové aktualizaci vám tak při prvním přihlášení přiřadí vzhled a barvu pleti, které nelze změnit.

To u hráčů vyvolalo smíšené reakce. Někteří to vítají s nadšením, jiní proti tomu burácejí na diskusních fórech. Šéf vývoje Garry Newman k tomu na oficiálním webu napsal: „Každý teď má rádoby unikátní obličej a odstín pleti. Stejně jako ve skutečném světě jste tím, kým jste. Nemůžete změnit barvu své pleti, ani obličej. Je to spojené s vaším účtem na Steamu.“

Rust se tak vydává cestou odvážného sociálního experimentu, který v kombinaci s velkou volností v hratelnosti může vést k zajímavým situacím.

„V současné době vašeho avatara vytvářejí tři náhodné prvky: barva pleti, struktura obličeje a materiál na hlavě (například vousy). Máme dva typy obličeje a dva obličejové materiály, existují tak jen čtyři možné kombinace. Ale v budoucnu jich přidáme více a váš obličej se pak pravděpodobně změní,“ píše Newman.

Fotogalerie

Dlouhodobým cílem je vytvořit ohromné množství kombinací a každý hráč by pak měl vypadat unikátně. Vývojáři si prý uvědomují, že na světě lze objevit řadu odstínů pleti a neradi by některé lidi diskriminovali.

Po zavedení změn vývojáři zvažovali, že budou blokovat rasistické výrazy typu negr. Nakonec se však rozhodli, že nejprve budou sledovat reakce hráčů.

To je dovedlo k závěru, že žádné opatření není třeba. Jakmile se totiž někdo ve hře projeví jako rasista, řada hráčů se spojí a začne ho systematicky lovit.

Newman v souvislosti s tím přehodnotil, jak citlivá témata z reálného světa vnímá v herním kontextu. Nově je do hry chce přenášet, aby je hráči Rustu mohli sami prozkoumávat.

Funkce také slouží jako zajímavý sociální experiment. Někteří běloši například budou mít možnost okusit, jaké je to být šikanovaným černochem. Rozdělení lidí do nezměnitelných ras také může vést k tomu, že se lidé v rámci herní rasy spojí a budou vybíjet třeba všechny bělochy.

Na internetu lze objevit řadu reakcí. Ty nejostřejší však zpravidla obratem zmizí, administrátoři je totiž mažou jako politicky nekorektní. Vybíráme proto jen některé z méně výrazných názorů.

Například hráč vystupující pod přezdívkou Necriptos na Steamu napsal: „Titul teď každému hráči přiřazuje individuální obličej a odstín pleti. Můžu to změnit, nebo půjde to alespoň v budoucnu? Já prostě s tou přiřazenou postavou hrát nemůžu a nebudu, dokud to nějak nezměním.“

Rust

Uživatel DerDuderich na serveru Reddit pro změnu napsal: „Vážně se mi líbí ta idea, že ‚jste, kdo jste‘ bez možnosti změnit vzhled. Moje postava je plešoun z tropické Afriky (nevím, jak to napsat politicky korektně, ale víte jak to myslím). Tohle bych si určitě nevybral. Ale buďme upřímní, pokud by to šlo změnit, všichni bychom hráli za bílé, vysoké a svalnaté muže (nejspíše s ohromující bradkou).“

Hráč s přezdívkou Tred je nadšen: „Excelentní. Doufám, že lidé pochopí, jak odvážný herní princip to je. Vím, že kvůli tomu bude řada lidí vyšilovat, ale mně to přijde jednoduše geniální.“

V současné době jsou všechny postavy ve hře mužského pohlaví. Vývojáři proto zvažují, jestli ženy zavést a zda tuto možnost dát hráčům jako volitelnou. Argumentem pro volitelnost je v tomto případě fakt, že v Rustu je významná komunikace přes mikrofon a například mužský hlas v kombinaci s ženskou postavou může narušovat autentičnost.

Hra Rust je momentálně dostupná v předběžném přístupu na Steamu, kde je v prodeji od 11. prosince 2013. Jde o síťovou hru s otevřeným světem ve stylu DayZ. Hráči mají naprostou volnost v činnostech a ve hře neexistují žádné úkoly. Veškerý obsah je tak čistě na hráčích. Lidé si vytvářejí vlastní budovy, spojují se s jinými hráči či ostatní loví jako škodnou.

Autor:


Témata: Rasismus


Nejčtenější

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

Další z rubriky

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.