F1 Racing Championship - špatné zprávy

  • 17
Na tuhle hru jsem se opravdu těšil. UbiSoft již dvakrát dokázal, že počítačové simulace závodů Formule 1 zvládá na výbornou. Sympatický mladík u stánku této firmy na ECTS mi však značně zkazil náladu. Jaké špatné zprávy jsem přivezl fandům závodů F1 na PC se dočtete zde...

 F1 Racing Championship - špatné zprávy z ECTS Bylo by velmi obtížné spočítat všechny počítačové hry, jejichž námětem se staly populární automobilové závody Formule 1. Jen některé z nich se pokoušely o reálné přenesení tohoto motoristického sportu na obrazovky našich monitorů a pouze několika málo titulům se to opravdu podařilo. F1 Racing Simulation a jeho pokračování Monaco Grand Prix Racing Simulation 2 z dílen UbiSoftu k realistickým simulacím závodů Formule 1 bezesporu patřily. O to větší je očekávání jejich ohlášeného nástupce, který bude distribuován pod názvem F1 Racing Championship. Ačkoliv rok 2000 přinesl již několik kvalitních her z prostředí závodů Formule 1 (F1 2000 od EA-Sports a Grand Prix 3 od Microprose), mnozí příznivci této odrůdy počítačových her věří, že je v silách vývojářů z UbiSoftu, kvality obou těchto titulů překonat. Také já jsem patřil k jednomu z důvěřivců, mé nadšení však silně ochablo po shlédnutí prezentace této hry na londýnské výstavě ECTS. Dříve něž vás seznámím s příčinou mé skepse týkající se připravovaného titulu F1 Racing Championship, dovolím si shrnout těch několik málo informací, které byly o této připravované hře doposud zveřejněny.

 F1 Racing Championship - špatné zprávy z ECTS Pokud vynecháme přívlastky typu "revoluční", "jedinečný" nebo "nejrealističtější", které ztratily dávno svůj pravý význam, jelikož se objevují v tiskových prohlášeních u každé nově vydávané hry, zůstane nám stále několik slibných vylepšení a jedna hlavní odlišnost od bezesporu nejlepší simulace závodů F1, kterou je možné rozchodit i na klasickém Pentiu s Voodoo1 kartou. Tou odlišností od hry Monaco Grand Prix Racing Simulation 2 (ano - to je podle mého názoru nejlepší simulace F1 na slabších počítačích), je oficiální licence pro závody F1. To stručně řečeno znamená, že v F1RC můžeme závodit proti Schumacherovi ve Ferrari. Skutečná jména jezdců i týmů nelze používat bez zaplacení tučné částky do kasičky (přesněji řečeno truhly), na které sedí mocný Bernie Ecclestone. Jelikož UbiSoft koupil práva na sezónu 1999, bude se závodit v minulé sezóně, tratě však mají být zpracovány již podle sezóny 2000 a to s doposud nevídanou přesností a smyslem pro detail. Poprvé v historii závodních her na PC bylo totiž použito technologie GPS, pomocí které je možné přenést tratě do počítačové podoby s odchylkou pouhého 1 centimetru od skutečnosti. Nutno dodat, že již bylo na čase, jelikož rozdíly jednotlivých tratí u titulů  F1 Racing Championship - špatné zprávy z ECTS renomovaných firem, honosících se nálepkou realističnosti, byly opravdu značné. Dalším skvělým příslibem pro hráče holdující závodění proti soupeřům z masa a kostí, měl být i multiplayer umožňující současné závody až 22 jezdců na síti. O internetovém hraní sice ani zmínka, ale kdo by u tvůrců po internetu bezkonkurenčního Monaka RS2 očekával v této otázce ránu pod pás? Asi nikdo, z čehož vyplývá, že jsme se všichni pěkně mýlili...

Poslední odstavec bude o komerci. Ta je pravou příčinou toho, že závodní hry spíše než na realističnost sázejí na akčnost. Ne každý má dostatek času učit se nastavovat svůj monopost a trénovat na jednotlivé závody dlouhé hodiny. Z toho důvodu se mnoho závodních her snaží, aby bylo možné sednout do auta a bez větších zkušeností předjíždět své soupeře jako na běžícím pásu. Proč o tom píšu? Pro mě nejočekávanější prezentace hry na ECTS, kterou nebyl žádný jiný titul než právě F1 Racing Championship, mě totiž pěkně zklamala. Na obří obrazovce prezentovaná hra byla přesně tím akčním simulátorem F1, od kterého dá každý  F1 Racing Championship - špatné zprávy z ECTS opravdový fanoušek ruce pryč. Auta soupeřů byla neskutečně pomalá, dalo se do nich bez obav narážet a herní obrazovka připomínala vše, jen ne výhled z kokpitu skutečného formulového vozu. Naštěstí jsem se od mladíka prezentující tento titul brzy dozvěděl, že jde o verzi pro Playstation 2, od které se provedení pro PC bude lišit hlavně vyšší mírou realističnosti. Oddechl jsem si a zeptal se na oněch 22 online závodících hráčů. Mladík mi zcela klidně odvětil, že to opravdu bude možné, ale pouze po lokální síti, jelikož pokud hra obsahuje oficiální licenci, nesmí být hratelná po internetu. Nevěřil jsem svým uším, nejočekávanější titul internetových závodníků nepůjde po internetu. Tomu tedy opravdu říkám paradox. I kdyby se povedlo vývojářům z Ubisoftu stvořit nejrealističtější a vizuálně nejdokonalejší simulaci Formule 1 všech dob, nikdy tím nenahradí skvělou atmosféru a napětí internetového závodění Monaca RS2, o kterém se mohou každý den přesvědčit stovky hráčů z celého světa. Pokud tuto atmosféru chcete sami poznat, kupte si zlevněné Monaco (499,- Kč) a zavítejte do světa virtuálních pilotů české internetové ligy s názvem Formule 1 on-line. Rozhodně nebudete litovat. Po posledních zprávách z UbiSoftu je jasné, že lepšího titulu se jen tak někdy nedočkáme...