Facebook Games Arcade | foto: Facebook

Facebook pracuje na vlastní herní platformě, chce zpět zisky ze zlaté éry

  • 2
Facebook před lety kraloval sociálnímu hraní. Trh se však změnil a příležitostní hráči dnes utrácejí peníze především v mobilních hrách. Facebook je chce nalákat zpět na vlastní herní PC platformu, na které pracuje s Unity Technologies.

Možná si ještě vzpomenete na pojmy jako Farmville či Mafia Wars. Šlo o jednoduché hříčky, či spíše klikačky, které ovšem jen přes Facebook nalákaly miliony lidí. Zájem však během let opadl a lidé se přesunuli k mobilnímu hraní.

Hra Farmville na sociální síti Facebook

Facebook chce hráče oslovit vlastní platformou ve stylu digitálních distribucí, jakou je například známý Steam. Pracuje na ní se společností Unity Technologies, která vytvořila univerzální herní engine Unity. Ta podporu facebookové platformy do Unity plně integruje. Vývojáři mohou již dnes požádat o přístup k alfaverzi, která jim umožní vytvářet a exportovat hry.

Sociální síť má více než 650 milionů uživatelů, kteří alespoň jednou měsíčně spustí nějakou hru, jež s ní je propojená. Facebook vyplatil herním vývojářům od roku 2010 přes osm miliard dolarů, přičemž jen v roce 2015 to bylo 2,5 miliardy.

Herní klient by měl podporovat nejen klasické hry z Facebooku, ale i naportované mobilní hry z iOS a Androidu a také hardcore záležitosti, jaké vidíme na Steamu či na konzolích. Aplikace přitom nebude rozptylovat prvky z Facebooku (například upozornění nebo výpis novinek).