Se zajímavým názorem přišel šéf studia Monumental Games Rik Alexander. Vyjádřil přesvědčení, že hrám na Facebooku se bude věnovat čím dál víc zkušených hráčů. Tedy těch, kteří dnes hrají velké komerční hardcore tituly. Alexander to řekl při představování nové strategie jeho firmy, která hodlá vydávat své hry právě na Facebooku.
"Myslím, že za 18 měsíců bude na Facebooku mnohem víc zkušených hráčů. Ačkoliv si to asi neuvědomují, zdejší hry jim mohou pomoci se zlepšovat. Hraní Farmville vás totiž může naučit jisté obecné věci ohledně her," tvrdí Alexander.
Po nějakém čase prý totiž hráči přijdou na to, že jsou pro ně facebookové hry příliš jednoduché a budou chtít své zkušenosti vyzkoušet v náročnějším titulu, případně rovnou proti živým oponentům.
Jako příklad uvedl Alexander pochopitelně hru svého studia Monumental a zároveň zmínil její ne zcela tradiční koncept. Měl by to být MMO titul, tedy on-line hra pro víc hráčů. Zajímavá by měla být ale tím, že se bude postupně vyvíjet podle toho, co bude mezi hráči aktuálně populární a oblíbené.
"Naše facebooková strategie je jednoduchá, během následujících dvou let vydáme čtyři až šest her. U první zavedeme systém indikátorů, které budeme sledovat a vyhodnotíme je, abychom zjistili, co se lidem líbí. To pak využijeme pro další vývoj."
Tento přístup staví Alexander na úroveň již zavedených firem jako je Zynga nebo Playfish. Podle něj ani tito "giganti" nevydělali na Facebooku veliké peníze přes noc, ale víceméně pouze sledovali, co se lidem líbí. A nyní má například zmíněná hra Farmville zhruba už 80 milionů uživatelů.
Hraní na sociálních sítích je navíc podle Alexanderova mínění na prahu nové éry. "První fáze, hry ve dvourozměrném ztvárnění, už funguje velmi dobře. Přicházíme ale s 3D hrami, v nichž se můžete se svými přáteli interagovat v trojrozměrném prostředí a dělat všechny věci, které už znáte."
A to by mohl být rovněž jeden z faktorů nárůstu počtu zkušených hráčů ve hrách na sociálních sítích. Je známým faktem, že grafické a technické zpracování většinou pro tyto hráče nebývá zcela zanedbatelnou záležitostí.
Alexandera následně ve víře ve facebookovou budoucnost doplňuje i jeho firemní kolega Paul Mayze. "Podívejte se na World of Warcraft. Vypadá to jako masová záležitost, ale ve skutečnosti to je značně hardcore hra. Jen je velmi přístupná. Třináct milionů hráčů je fantastické číslo, ale je to pouze zlomek těch, kteří hrají Farmville."
V Monumental Games jsou tedy přesvědčeni, že až u Facebooku se dá mluvit o opravdu velkém trhu. Na začátku pak byl nápad udělat MMO hru, coby dosud bytostně hardcore žánr, která by byla zajímavá i pro příležitostné hráče. Pak ale ve firmě došli k závěru, že není důvod, aby byl žánr vyhrazen pouze úzké skupině hráčů. MMO principy tak podle nich mohou výborně fungovat i ve hře pro široké masy.
Díky tomu tak může být jejich titul zajímavý pro naprosté nováčky i pro hráče, kteří už mají něco za sebou. Zda se ale tato jejich vize skutečně naplní, ukáže pochopitelně až čas. Ale kdoví, třeba se za 18 měsíců sejdeme na Facebooku při plnění nějakého questu.