Diskuze
České Factorio ještě není hotové a už dobývá svět. První dojmy
Děkujeme za pochopení.
R55u71d41a 65S88l53a22v70í37k
Jsou tam vlaky, takže to nemůže být špatná hra
T19o66m87á88š 36C51h22r33á39p38e19k
Factorio je úžasná hra. Začal jsem hrát někdy na podzim 2016 verzi 0.14. Mám nahráno asi tak 900 hodin na Steamu a minimálně stejně tak ještě bokem (hru jsem kupoval přímo přes factorio.com a na Steamu jen aktivoval).
Hraji se spoustou modů a nemůžu si to dost vynachválit. Autoři přistupují k modderům velmi vstřícně, takže modů existuje opravdu spousta.
Kampaň jsem vlastně ani nikdy nehrál a není to ani potřeba.
Jen tak dál :)
S35t30a94n36i57s14l63a27v 68D61o37n31á57t
Skvělá hra, už ji nějaký ten pátek hraji (aktuálně 183 hodin). Nechápu, jak se může někomu zdát nudná, já se v podstatě teprve teď rozkoukávám, jak stavět základnu efektivně, aby to nebyl totální chaos. Teď jsem našel i parťáka do hry, takže stavíme základnu ve dvou, je to podstatně lepší.
D46r88a60h25o86m22í58r 66S41t70r43o28u51h87a20l
Rád bych doplnil pár postřehů a osobních názorů :-)
1) Dle jedné recenze na steamu začne být Factorio repetitivní již po osmi stech hodinách čistého herního času.
2) Mnozí tu hru srovnávají s Minecraftem. Mě spíš připomíná Cookie Clicker.
3) Vypuštěním satelitu hra teprve začíná.
4) Nejdříve se naučíte vyrábět BUS.
5) V pokročilé fázi hry zjistíte, že BUS je k ničemu.
6) V pokročilejší fázi hry začnete zase stavět BUS.
7) Vytváříte novou mapu s nepřáteli.
8) Po postavení prvního tanku sezvete kamarády z WoT, že dáte četu.
T63o65n73d82a 53H10e80j44l40í52k
Možná stálo za to si přečíst pár blogů na jejich webu, tzv. FFF, tam by se autoři článku dozvěděli, že nové grafické rozhraní je již zpracováváno, ale nedostane se do hry nejspíš dříve, jak s 0.17 nebo 0.18 (což nejspíš bude přečíslováno, protože 1.00 chtějí myslím již z 0.17).
Osobně mi ale nepřišlo, že bych mačkal nějaké klávesové zkratky....mám taky dost nahráno, a člověk používá jednu klávesu na otevření inventáře, R na rotaci věcí, shift a alt, klávesy na pohyb a to je prakticky všechno...zbytek je myš. Sice bych ještě mohl používat čísla na prohazování věcí na opasku, ale k tomu jsem si nikdy nenavykl (nejspíš protože tam většinou mám bordel :D ). Jediné, co opravdu člověk potřebuje skoro furt, je ten inventář, a ten je na E (stejně jako v tom Minecraftu!) a tak ho má člověk hned pod prstem....
M47i90l95o46š 27K78r52u92m59p
Mne to prestalo bavit po 2 hodinach a smazal jsem to. Hra pro autisty.
M61i18l16o25š 52M84i89l13o17š
Nejsem autista a hra se mi líbí. Co vy na to?
O14n93d40r54e66j 97F32l55i84d82r
Dalsi recenze typu "zahral jsem si 4 hodiny a pisu". Po nahranejch cca 850 hodinach bych factorio hodnotil takhle:
- kampane jsou fajn, ale hlavne na seznameni s ovladanim a moznostma. Zatim (aktualne je na steamu dostupna v beta access v0.16.39) nepokryva ani 30% moznosti factoria. Prava zabava je ve volny hre.
- Vlaky. Na zacatku hry suroviny tahate rucne, po chvili pasem. Ale to funguje jenom nakratky vzdalenosti a maly tovarny. Na velky vzdalenosti jsou super vlaky, kdy proste obsadite velke lozisko spoustou tezaru a rudu vozite k dalsimu zpracovani. Samozrejme se da takhle vozit cokoli.
- Roboti. Roboti a zase roboti. Factorio je o automatizaci a automatizaci automatizace. Nabizi dva druhy robotu - prepravni (vozi cokoliv netekuteho ze skladu na misto poptavky) a stavebni. A ti jsou prave uzitecni. Spolu s plany si postupem casu vybudujete knihovnu konstrukci a pakjednim klikem postavite treba tovarnu na plasty z ropy. Jenom reknete kde bude a roboti ji postavi.
- Interface je slozitejsi, ale zcela zamerne a velmi dobre zpracovany. Clovek potrebuje videt detailne jak je na tom, jak ma u jednotlivejch veci pomer vyroba/spotreba, jak si vede s elektrinou. A potrebuje to vedet i historicky, ne pouze aktualni hodnotu.
- Steam ukoly. Ve factoriu je cca 40 steam ukolu, ktere muzete zkusit vyresit. Ne vsechny jdou delat paralelne v jedne hre (nektere se proste vzajdmne vylucuji) a zajisti vam zabavu a snazeni na stovky, mozna tisice hodin. Ono vyhrat hru do 8 hodin herniho casu nebo vyhrat hru a rucne udelat max 111 predmetu fakt neni snadny.
Celkove je factorio hra, na kterou jsem osobne cekal dobre 15 let. Hra, co ma dobrou hratelnosti, neni linearni a da se k ni vracet znovu a znovu. Mozna, az to kluci dodelaj (v1.0 by mela vyjit kazdym tydnem), sesadi z trunu dokonalosti i openttd. Mozna.
T87o69m61á82š 21G45ü72r50t81l21e13r
No podle mě je to dost odlišné od ottd. Tam očekávám nového krále Mashinky, pokud autor pořádně pohne s vývojem (na discordu tvrdil, že v brzké době přijde s nějakým oznámením, co by mělo vývoj podstatně zrychlit)
J46i19ř21í 83J41a17h57o49d30a
Docela dobrá, originální hra, ale rychle se mi omrzela.
T96o63n95d73a 40H45e21j91l33í96k
Zkuste mody, nebo multiplayer. Hned to je o něčem jiném :)
K24a70m93i68l 15S88e98d34l93á79č79e44k
"...a tak je často tou nejlepší strategií ničit líhně hmyzáků"
Autor toho ve Factoriu moc nenahrál. Jinak by věděl, že hmyzáci se vyvíjejí do vyšších a "chlapáčtějších" variant, a že tento vývoj je urychlován jednak produkovaným znečištěním, ale hlavně ničením hnízd.
Samozřejmě když chce hráč stavět v nějakém prostoru, tak ho holt musí vyčistit (ideální je na to tank), ale preventivní vyhlazování je nesmysl. Oni si ta hnízda stejně zakládají znovu a znovu, jenom budou silnější.
Co se týče ovládání, tak je to asi věc názoru. Jde asi taky o to, že ta hra není určena zrovna pro casual hráče. Na ovládání si ale člověk zvykne rychle a nikdy jsem neměl problém, že bych se nedozvěděl, co je potřeba na nějakou výrobu nebo stavbu nebo podobně.
Já za 400 hodin na žádný bug nikdy nenarazil a optimalizace je výborná. Fungující továrna představuje doslova stovky různých staveb, hýbajících se překladačů, tisíce dílků jezdících pásů a skutečně desetitisíce předmětů (podle velikosti továrny jich vyrobíte i půl milionu, milion i víc kusů za hodinu), které továrnou neustále v reálném čase proudí a zpracovávají se.
Jinak hra je extrémně návyková a možností k vyblbnutí je tam opravdu požehnaně (autor se vůbec nezmínil: stavební drony, logistické sítě a drony, logické sítě a kombinátory, železniční sítě, atd.). Jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál.
M18i91l14a66n 84B28r69z34e90k
to jsme nedávno řešili, že ta hra je strašně dobře zoptimalizovaná. Protože těch produktů co jezdí po pásech, těch tisíce dronů co létá nad hlavou, to chce umění :)
já na bug nenarazil taky, myslím si že s potrubím je problém pouze pokud je vedené dlouhou vzdálensotí a potřebuje tam popohnat (pumpou tuším? Dlouho jsem teď nehrál) a nebo pokud si u rafinérie člověk blbě propojí trubky a přelije se mu všechno.
Jen co bych bral jako vylepšení je chování vlaků. Nikdy se mi nepodařilo udělat dobře fungující vlakový systém, který by plně využíval potenciál. Například mám dvě koleje, všdchyn vlaky vjedou na jednu a pak se zaseknou na ,,křižovatce ́ ́ přitom by mohli jet na koleji vedle...
N73o15l64e 85F34r73a87n52k
Ja si myslel jestli tenhle clanek neni vtip, nebo se nejak dostal roky starej clanek do dnesni nabidky. Vzdyt mam factorio na steam uctu uz dva roky. No na to ze je to ceska hra. Tak jste se na ni dost vydlabli
H75o34n79z27a 83S96r41p
Ano, hrám v předběžném přístupu jsme se dosud příliš nevěnovali a alespoň u těch nejdůležitějších případech to hodláme změnit. Factorio nedávno dostalo výrazný obsahový update a změnila se jeho cena, proto nám to přišlo jako vhodná příležitost se na hru podívat blíže.
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...