Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taktické bitvy v post-apokalyptickém světě. Fallen vás bude bavit

aktualizováno 
Fallen: A2P Protocol je mimořádný projekt hned ze dvou důvodů. Nejprve navnadí zasazením do post-apokalyptických Spojených států a následně v nich slibuje taktické tahové souboje s padouchy všeho druhu. První dojmy jsou zatím pozitivní.

Upozornění na úvod: zatím ještě není vyhráno. Byť se autoři odkazují na tři výrazné herní klasiky, konkrétně X-Com, Fallout a Shadowrun, z minulosti víme, že láska a nadšení nemusí vždy stačit. Přesto jsem po zahrání verze dostupné v předběžném přístupu na digitální distribuci Steam optimistický. Argentinské studio Red Katana má před sebou ještě dost práce (verze hry je 0.5 alpha), jádro je však zdravé a hra zábavná.

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Píše se rok 2125 a lidstvo dosáhlo dalšího milníku. Společnost Genkorp odhaluje A2P, nový zdroj energie, který je výkonnější než cokoliv, co člověk dosud objevil. A2P má být zcela bezpečný a šetrný k životnímu prostředí. O opaku je však přesvědčena organizace Arkane, kterou Genkorp záhy označí za teroristy, kteří jdou proti zájmům lidstva. Že Arkane není jen banda tlučhubů, záhy ukáže nevratná změna klimatických podmínek, které planetu promění v pustinu.

Příběh hry je však osobnější. Sledujeme osudy Herka Westa, který hned během prvních misí poznává, že ve světě bez pravidel nelze věřit nikomu. To do hry vnáší prvek napětí, přesto způsob vyprávění prostřednictvím odklikávaných dialogů zatím nedokáže vybudovat tu správnou temnou atmosféru.

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Volné cestování po mapě Spojených států může působit dojmem otevřeného světa, zážitek je však vesměs lineární. Doufejme, že tvůrci alespoň přidají nějaké náhodné události a pár vedlejších misí. Cestování vyžaduje palivo, u obchodníka lze nakoupit a prodat posbírané vybavení a součástí hry je samozřejmě i obhospodařování družiny, konkrétně přerozdělování zkušenostních bodů a výbavy.

Jádrem hry jsou mise a plnění navázaných úkolů, ať už jde o to se někam probojovat, něco objevit, či zkrátka všechny zabít (čemuž se stejně nevyhnete). Hraje se klasicky na tahy, přičemž každá postava disponuje určitým počtem akčních bodů. Ty může investovat do pohybu, útoku, krytí či speciálních dovedností. Pokud jste hráli některou z dříve avizovaných klasik, zejména X-com, budete si připadat jako doma. Ovládání je povědomé, intuitivní a rychle přejde do krve.

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Fallen: A2P Protocol

Tvůrci avizovali, že během bitev se počítá každý náboj. To je pravda. Střeliva je kritický nedostatek, takže často raději zkoušíte vymyslet, jak situaci zvládnout například pomocí mačet. Zatím se vám z toho mozek nezavaří, protože oponenti si nepočínají příliš chytře. Není však dobré ani příliš zahálet, protože čím více ran po vás oponenti vypálí, tím méně nábojů po jejich smrti ukořistíte. Můžete tak s sebou tahat poloautomatickou pušku, ale bez nábojů je vám zkrátka k ničemu.

Fotogalerie

Jedním ze zajímavých prvků je i vliv prostředí. Například během písečné bouře se sníží viditelnost, kyselinová bouře zase může poranit. Podmínky se přitom mění i během bitvy. Schopnosti svěřenců vycházejí ze získaných zkušeností a posléze investovaných bodů do různých dovedností. Například dovednost Take Aim (zamíření) sice zvýší cenu výstřelu o dva akční body, ale zároveň se zvýší i šance na zásah a zvětší se možné zranění protivníka.

Fallen: A2P Protocol působí sympaticky. Raná verze hry mě baví, s koupí bych však zatím ještě počkal (nebo naopak na nic nečekejte a autory jako já podpořte). Zatím lze jen těžko odhadovat, s jakou rychlostí budou tvůrci vydávat aktualizace a zda se úspěšně postaví všem výzvám. A vyprávění příběhu je asi ta nejmenší. Více mě zajímá odladěná obtížnost a umělá inteligence protivníků.

Autor:




Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.