Fallout 3 (PC)

Fallout 3 (PC)

Fallout 3 - na návštěvě v nukleární katastrofě

  • 150
Objevily se nové detaily ze skvěle vypadajícího Falloutu 3. Máte o ně zájem? Pak ani na okamžik neváhejte se čtením preview!

Fallout 3 (PC)Překladatelé by s tím asi měli starosti. Na dětské knize se skví nápis „You are SPECIAL“. Zdánlivě to ani trochu nezavání překladatelským oříškem, vždyť to znamená „jsi zvláštní“. Jenže tím by se polovina významu ztratila. Jelikož SPECIAL je především sloučeninou počátečních písmen klíčových atributů: „strenght, perception, endurance, charisma, inteligence, agility, luck“. Jde o sedm zásadních charakteristik ve světě Falloutu. Dětskou knížečku dostávají batolata ve Vaultu 101 již v jednom roce věku.

Při prolistování se rozhodnou, jak silné, vnímavé, výdržné, charismatické, inteligentní, pohyblivé a šťastlivé chtějí později v životě být. V češtině by tak nápis na knize zněl „jsi SVVCIPŠ“. No dobrá, člověk by nechtěl být v kůži překladatele Falloutu 3, ale v roli kojence, který si určuje osud v jednom z nejatmosféričtějších RPG prostředí zcela určitě ano.

"Autoři se rozhodli pro věrnost tradicím a zvolili velmi taktický bojový systém jménem VATS. Ten zapauzuje hru a umožní vám navolit zóny na těle nepřítele, na které chcete zaútočit."

Fallout 3 (PC)Hra začíná opravdu od píky. Narozením dítěte ve velmi sterilní a anonymní porodnici. Dítě může jen křičet, a to když zmáčknete patřičné tlačítko. Všichni kolem něj se srocují a na řev reagují. Ale hráč může dělat přeci jenom více. Může rozhodnout, za koho to dalších několik desítek hodin vlastně bude hrát. „Bude to kluk, nebo holka,“ ptá se jeden z okolostojících. Stačí stisknout jednu či druhou klávesu a doktor odpoví. Vzrušený člověk se nad nás naklání a hlavou zakrývá celý náš výhled. „Ahoj, já jsem tvůj táta James,“ zní z jeho úst.

Zatímco nás otec vítá do neutěšeného světa, zvolíme si jméno a samozřejmě také zevnějšek. Nikoliv ten dětský, ale ten, který budeme nosit v dospělosti. Přestože je svět po nukleární katastrofě, určité technologické vychytávky si ponechal, a tak je možné předurčit, jak člověk bude vypadat za pár desítek let. Hra nabízí několik variant, ale stejně jako v Oblivionu je možné se v editoru vrhnoutFallout 3 (PC) do kompletního přetváření obličeje a figury. Zpátky na operačním sále posloucháme rytmické pípání jednoho ze zdravotních přístrojů. V pozadí znějící zvuk se najednou vymyká kontrole. Muži panikaří: „co se děje,“ ptají se. „Má komplikace,“ zní odpověď. Obraz se zabarví do běla.

Když si příště propneme naše oči, je jeden rok pryč. Nacházíme se v dětském pokoji – tristní, šedivé části bunkru. Naproti nám opět otec. Stisknutí tlačítka opět funguje a přivolává tatíka. „Pojď ke mně, říká. Tímhle způsobem se hodně netradičně učíme pohybovat. Kromě toho zjišťujeme, proč byl obličej otce při našem narození zakrytý brýlemi a rouškou. Hra totiž jeho zevnějšek přizpůsobí našim volbám. Takhle působí pokrevní příbuznost přeci jen uvěřitelněji a otec je velmi podobný, nikoliv však stejný jako hráč v dospělosti.

Fallout 3 (PC)„Tvoje matka by na tebe byla hrdá,“ slyšíme z úst starajícího se otce. Objevujeme knížku se SPECIAL charakteristikami, trochu si zaskáčeme na posteli a v posledním skoku opět proskočíme časem.

Příští stanicí zrychleného vývoje jsou naše desáté narozeniny oslavované v kantýně bunkru. V této delší pasáži se naučíme povídat s NPCčky, například s dcerou zakladatele bunkru Amandou, nebo stejně starým Butchem, který je typickým spratkem a chce nám ukrást zákusek. Všechny dialogy ve hře odbudeme výběrem jedné z několika možností odpovědi, které se částečně generují na základě našich SPECIAL hodnot.

Teaser

K desátým narozeninám navíc každý obyvatel Vaultu obdrží takzvaného Pipboye – kultovní příruční počítač, který má funkce univerzálního pomocníka. Najdete v něm vše: od mapy, přes zápisník s úkoly, až po obrazovku s vlastnostmi. Po střeleckém tréninku se vzduchovkou si časem Fallout 3 (PC)zcestujeme ještě dvakrát. V šestnácti letech složíme jakési zkoušky a definitivně určíme naše talenty a „perky“, což jsou silné a slabé stránky, které má každá postava.

Konečně je nám devatenáct a můžeme se pustit do vlastního dobrodružství. Ostatně je také proč. Náš milující otec zmizel. Z hermeticky uzavřeného bunkru! Cesta za jeho nalezením vede přes atomovým spadem zamořené východní pobřeží USA.

Fallout 3 je stále bedlivě střeženým projektem a jsme rádi, že jsme vám podrobně mohli přiblížit jeho začátky, které působí opravdu skvěle a dokládají, že si autoři s budováním uvěřitelného světa dávají obrovskou práci. Kromě toho, že Fallout 3 technicky, graficky a částečně i hratelně připomíná Oblivion, upozorníme ještě na několik nových detailů, které se v poslední době objevily.

Jedním z nejzajímavějšíchFallout 3 (PC) jsou například vaši parťáci. Na svých cestách budete moct přibrat dokonce dva. Jedním z nich je například všem veteránům série dobře známý pes Dogmeat. Toho potkáte zrovna ve chvíli, kdy trhá na kusy bandity, přičemž vedle leží mrtvola jeho dosavadního pána. Pokud si získáte jeho důvěru, bude vás doprovázet. Není to jen vynikající pomocník v boji, ale dokáže také velmi efektivně hledat. Je možné mu poručit, aby našel nějakou zbraň nebo třeba něco k jídlu. Až šest herních hodin dokáže hledat, než se vrátí. Dogmeat může zemřít a navíc nestoupá po levelech, takže se stává v průběhu hry slabším a slabším. Můžete ho tak nechat na bezpečném místě či poslat do bunkru.

Ve hře potkáte také řadu různých nepřátel. Například ghúly. Ty se dělí do tří verzí. Normální znáte z předchozích dílů (recenze Fallout 2 zde). Vypadají sice strašlivě, ale chovají se stále jako lidé. Feral Ghouls dostali tolik radioaktivity, že se jim vypařil mozek, a tak se zombikoidním způsobem řítí na zteč. Třetím typem jsou Glowing Ghouls, kteří v sobě radioaktivní záření ukládají a ve vlnáchFallout 3 (PC) vypouštějí. Naštěstí bude k dispozici spousta zbraní, ovšem je třeba je také opravovat či měnit, pokud nemáte ten správný talent. Každý kvér má totiž jen omezenou výdrž.

Pokud jste se báli realtimových soubojů jako v střílečce, nebo se na ně naopak těšili, můžeme vás potěšit, respektive zklamat. Autoři se rozhodli pro věrnost tradicím a zvolili velmi taktický bojový systém jménem VATS. Ten zapauzuje hru a umožní vám navolit zóny na těle nepřítele, na které chcete zaútočit.

Nové informace z Falloutu 3 nás ještě více navnadily. Bethesda si je evidentně vědoma obrovského úkolu, který na svá bedra převzala od zkrachovalého Interplaye. A chce svému závazku dostát a všem škarohlídům konečně vypálit rybník. Skutečně se zdá, že koncem roku dostaneme ohromně intenzivní a atmosférické RPG, které ale zůstane věrno svým kořenům. Ještě dodejme, že Bethesda vlastní již kompletní licenci a dlouhodobě počítá s dalšími díly!


Témata: Fallout